26.4.23

Çeşme Belediye Başkanı Söz verdin Uygula-Yılmaz Parlar



PARLAR MEDYA: Haziran 2012 Otomotiv sektörünün en büyük şovu başlıyor  Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan otomotiv sektörü Lin Photo, free website template, XHTML CSS layout

 Çeşme Belediye Başkanı Söz verdin Uygula

Çeşme Belediye Başkanı Söz verdin, sözünde neden durmuyorsun…

İstanbul Ortaköy Stay Hoteldeki 12. Alaçatı Ot Festivali Basın Toplantısında Basın mensuplarına “Hepinizi Davet ediyorum.” Diyorsunuz... Akreditasyon istek formuna cevap bile vermiyorsunuz…Basit bir vaadi yerine getirmeyen Başkan Seçmenine verdiği vaatleri nasıl yerine getirebilir…



İstanbul’daki Basın Toplantısına Katılan tecrübeli Basın mensupları Çeşme’ye gelmek için katılmadı.

Ancak ısrarlı davet etdiğiniz için Çeşme’yi gerek yurt içi, gerekse Yurt dışı tanıtımı için Turizm ağırlıklı gelmeye niyetlendi. 

Madem ki bütçeniz müsait değil neden söz veriyorsunuz…

Festivalin tanıtılması için Medyadan istifade etmek en büyük faktör... Ancak siz istifade değil, Kullandınız… 

Medya Kullanılmaz, Buruşturup atılan ne kağıtdır. Ne de sıkılan atılan limondur. 

Basın, Bölge kalkınmasına fayda sağlamak, tanıtımına destek olmak, farkındalık yaratmak misyonunda olan değerlerdir.

Davet etmek, Halka açık standları gelip dolaşmak içinmiydi.. Herkese açık olan festivalde Basına lütufdamı bulundunuz..Yoksa Ulaştırma- Konaklama sağlamak Bölgeye reklam sağlamak anlamındamıydı… 

Basın Danışmanınızın ifadelerine göre..Mutlaka çağrılan yerel Basın var...Ancak yapılan tanıtım, Yerelden öteye geçmez. “Kendin pişir, Kendin ye” anlamına gelir yabancı Basın varmı?  Yok... Çünki ben yabancı Basın mensubu olarak Istanbul toplantısında göremedim..

Yemek sunumları Çağla Şikel yapacak diye lansmanda bildirdiniz. Yabancı bir şöhreti davet etseydiniz. Uluslararası Tanıtıma çok etken olurdu. Elbetde yabancı Basın davetiyle birlikde.. Ama geçiştirmek için yapılan festival düşünülürse,  günü kurtarmak adına, Belediye Başkanı adına yapılacak reklam olarak düşünüldüğünde;  Değil 12 yıl 24 yıl geçse festivalin genel anlamdaki amacından netice elde edilmez.. 

Düşünülebilir Basın kendi imkanları ile Çeşme’ye gelsin…Hiçbir yabancı Basın mensubu trend olmayan çarpıcı haber niteliği olmayan yere imkanları ile gitmez.. Davet etmeniz gerekir… Davet etdiğiniz zaman da, Sözününüzde durmanız Gerekir…  

12. Yıl yapılan ot festival sonrasında endemik bitkileri hangi marketlede görüyoruz… Markalaşan, örnek olarak; “Çeşme- Alaçatı” markası adında hangi ürünler çifciye arzu etdiği kazancı getirdi... Teşvik etdi… Bölge insanın ekonomisine değer katdı.. Tohum bankası mı var…

Bir dizi festival programları ziyaretciyi cezbedebilir…Festival süresince turizm geçicidir... Sürdürebilir olması için, Çeşme’yi marka yapmakdır.

Yerel Belediye Başkanları, kültürel ve ekonomik alışverişin kazancını ve tüm nesiller için daha iyi bir gelecek vaadiyle yola çıkar ve uygular. Kendi payına düşeni vizyonunu hedef haline getirir.

Festivaller tanıtım için etkin bir fırsatdır

Ekibiniz ile büyütmeye ve mükemmelleştirmeye başlamak İçin eksiksiz kılavuza ihtiyaç vardır.

Bunun içinde klavuzunuz size medyayı ilk planda yanınızda desteğinizde olmayı işaretliyecektir.. Medyadan istifade etmek onlara çağrıda bulunmak değer vermek beceriniz ile mümkündür. 

Dünyanın en iyi festivalini düzenleyebilirsiniz, ama kimse bilmiyorsa, sayılır mı? 

Festival promosyonları, marka bilinirliği oluşturmanın ve festivalinizin kâra dönüşmesini sağlamak Başkanın görevidir.

 Festivalinizin trend olup olmadığını belirlemek için marka sözlerinizi de takip ettiğinizden emin olun... 

Bir festivali başarılı bir şekilde tanıtmak, öncelikle üç alana odaklanmak anlamına gelir: markalaşma, pazarlama ve medya.

Bu üç alan çok fazla örtüşüyor, bu nedenle bir alanda ortaya koyduğunuz çabalar, özellikle pazarlama ve medya kampanyaları söz konusu olduğunda, diğerine iyi bir şekilde dönüşme eğilimindedir. 

Bu festivaller, Bölgedeki gıdaların biyolojik çeşitliliğini sergiler.

Tohum çeşitliliği ve yiyeceklerin büyüleyici gösterileri, farklı bölgelerden tohum koruyucularla etkileşime girmek, çeşitli kırsal ve kentsel bağlamlarda insanları ve doğayı sürdürmek için yerel gıda sistemlerinin önemini vurgulamak,

Ayrıca yerel restoranlardan yemek tadımı, bölgesel fermente içecekler gibi yerel ürünler, sağlıklı yaşam atölyelerini içerir. Ve yerel toplum için büyük bir destektir. 

Tüm Bunlar Gastronomi turizmine fayda sağlar. Ancak gastronomi turizm tek başına etken turizm değildir tetikler, Turizm destinasyonu için marka olması gerekir… Markayı oluşturan en büyük etkende Basındır.

yilmazparlar@yahoo.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder