14.10.21

Gastronomimiz Amerika'da -Yılmaz Parlar



PARLAR MEDYA: Haziran 2012 Otomotiv sektörünün en büyük şovu başlıyor  Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan otomotiv sektörü Lin Photo, free website template, XHTML CSS layout

 Gastronomimiz Amerika'da   




Pek çok Gastronomi turizm projelerinde varlık gösteren, çok başarılara imza atan, Türk gastronomisini tanıtma misyonuna tutkulu, kararlı, fedakar, bilgili, gönül insanı Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe Türk mutfağı’nı ve Türk ürünlerini Amerika’ya tanıtmak için temaslarda bulunarak çalışmalarına azimle başladı
.

Mutfağımızı  Amerika Tanıtmak neden önemli


Ülkelerin sahip oldukları mutfak kültürleri aracılığıyla, kültürlerarası etkileşim sağlıyarak ve böylece olumlu ülke imajı yaratmayı ve ticari ilişkileri geliştirmeyi amaçlar. 


Diplomasi dahil, ilişkileri, ticaret ve turizm hareketlerini güçlendirmesinde önemli rol oynar. 


Kuruluş tarihi çok kısa olmasına rağmen, dernek üyeleriyle sinerjik takım kurarak, bu güne kadar örnek teşkil edecek etkinlikleriyle Gastronomi turizmde önemli yol alan, GTD Başkanı Gürkan Boztepe, New York ve Los Angeles TC Başkonsolosları ile detaylı toplantı gerçekleştirdi.



New York’da  “Türkevi” açılışında bulunan Boztepe, New York marketlerinde Türk ürünlerinin yaygınlaşması için çalışmalarına başladı.


Resmi ziyaret olarak yapılan toplantılar sonrası, New York Başkonsolosu Reyhan Özgür ve Los Angeles Başkonsolosu Can Oğuz, Gastronomi Turizmi ve Türk Mutfağı’nın Amerika pazarında hakettiği ilgiyi görmesi için gerekli desteği vereceklerini açıkladılar.


Ürünlerimizden, Baklava-Türk Kahvesi-Zeytinyağı -İncir başta olmak üzere oradaki ürün alıcıları ile izlenmesi gereken yol haritası belirlendi. Faaliyete başlandı.


Özellikle Amerika pazarında Akdeniz usulü ve vegan beslenmenin önemine dikkat çekilerek sağlıklı ürün üretici GTD üyeleri için çok ciddi bir Pazar sözkonusu olduğu muhakkak..


Türk restaurantlarının da Amerika’da yaygınlaşması için temaslarda bulunan Gürkan Boztepe, önümüzdeki dönemde pandemi sonrası Türk ürünleri ve restaurantlara talebin katlanarak artacağını belirtti.


Gastronomi, yerel ürünler, kültür, yaşam tarzı ve peyzaj üzerine kurulu etik ve sürdürülebilir tüm geleneksel değerleri bünyesinde barındırmaktadır


Gastronomi, seyahat destinasyonu seçerken bir destinasyonun kültürünü ve yaşam tarzını tanımak için vazgeçilmez bir unsurdur. Öncü rol oynar.


Farklı kültürlerin bir arada olmasının sonucu, mutfağımızın zenginliğini tanıtmaya kendini adayan GTD Başkanı Boztepe, mutfağımızın güçlü taraflarını temsil eden ürünlerle başlama yaparak önemli bir pazar oluşturabilecek.


Bireysel düzeyde, kültürlerimizin yemeklerini yiyerek büyüyoruz. Bir nesilden diğerine aktarılan geleneksel mutfak, aynı zamanda kültürel kimliğin bir ifadesi olarak da işlev görür. Önemli Ticaret hacmi yaratmasının yanında kültürel ilişkilerimizi genişletmek ve olumlu imaj yaratmak tüm kapıları açan anahtardır.


yilmazparlar@yahoo.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder