ÖRNEK ALINACAK GASTRONOMİ TANITIMI
Gastronomi; gıda bilimini, yemek sanatını ve lezzet yaratıcılığını birleştirerek beslenme zevkini ortaya çıkarmaktadır. Kültürel değerler içinde son yıllarda hızla gelişen gastronomik miras, kültürel çekiciliğin ana kaynağı olmaktadır ve dünyada yiyecek içecek kültürüne verilen önem ve gösterilen ilgi gittikçe artmaktadır Bu ilgi, mutfak turizmi, gastronomi turizmi ya da tatma turizmi olarak her platformda dile getirdiğimiz zengin Türk mutfağından bir kebap yemeği geleneğinden olmadığını, yeniden yorumlanıp TURSAB tesbitlerine göre Türkiye’ye gelen turistin yeme içme olarak 157 dolar harcadığını, Alternatif turizm çeşidi olarak giderek önem kazanan gastronomi turizminde bu rakamı 250 dolar seviyesine çıkarmak istiyorsak, yeme-içme bilimi anlamına gelen gastronomi, son dönemlerde özel ilgi turizmi içerisinde genellikle ikincil olarak telafuz ediliyorsa İtalya çalışmalarından örnek almalıyız.
İtalya devleti her yıl yurt dışında hizmet veren bir restaurant'ına normlara uymak koşuluyla kalite sertifikası vermektedir.
UNION CAMERE ( Odalar birliği) tarafından FIPE iş birliği ISNART desteği Ticaret Odası tarafından düzenlenen İtalya Sertifika komitesi tarafından değerlendirme adayların kabuluyle başlayan organizasyon uzun bir süreç almaktadır.
Autentico Italiano proje programı kapsamında İstanbul Venedik sarayda İtalya Büyükelçisi Luigi Matiolo'nun ev sahipliğinde, 12 Ekim 2016 Çarşamba günü İtalyan Ticaret ve Tanıtım Ajansı (ITA) İstanbul Ofisi Direktörü Aniello Musella, İtalyan Mutfak Akademisi (ALMA) İstanbul Delegasyonu Başkanı Aldo Kaslowski ve Mutfak Sanatları Akademisi (MSA) ile ALMA temsilcilerinin katıldığı basın toplantısı düzenlendi.
İtalya Büyükelçisi Luigi Matiolo, Bütün önemli anlaşmaların, siyasi projelerin, çeşitli stratejilerin, noktalandığı yer aslında bir yemek sofrasıdır diyerek İki ülke için de mutfak son derece önemli bir obje olduğunu, yemek kültürün bir yakınlaşma için son derece önemli bir nokta olduğunu, Türk geleneği için de İtalyan geleneği için de aynı olduğu ifadelerinde bulundu..
Türk tüketiciler ile gastronomi profesyonellerine gerçek İtalyan ürünlerini tanıtmayı amaçlayan "İtalyan Mutfağı Haftası" ve "Autentico Italiano" programları 21-27 Kasım tarihlerinde tüm dünyada eş zamanlı olarak İstanbul ve Ankara'da gerçekleşecek.
İtalyan Hükümetinin otantik İtalyan gıda ürünleri ve şaraplarının tanıtılacağı Autentico Italiano projesinin basın toplantısında İtalya Büyükelçisi Matiolo, İtalyan otantik ürünleri ve İtalyan mutfağının tanıtılması konusunda her iki devletin de katkıda bulunduğunu söyledi.
Uluslararası İlişkileri Geliştirme Bakanlığı, kamu kurumları, İtalyan Dış Ticaret Ajansı, akademiler ve özel sektör temsilcilerinin katkılarıyla gerçekleştirdiğini vurguladı.
Matiolo, "Autentico Italiano programı, son derece geniş soluklu ve geniş süreçli bir program. Önümüzdeki yılın eylül ayına kadar sürecek. Bütün bunlar EXPO Milano ile başladı. Üstünde durulan konu ürünlerin otantikliği. İnsanların sağlıklı yaşaması için taklit ürünlerden olabildiğince sakınılması gerektiğini düşünüyoruz. Bunun çevreye de katkısı olacaktır. Akdeniz diyeti olarak bilinen Akdeniz beslenme şeklinin de bütün dünyaya tanıtımı hedeflenmektedir. Bu stratejiyle bağlantılı bir başka etkinliğimiz de İtalyan Mutfağı dediğimiz program. Burada bütün amacımız kamu ile özel sektörü bir araya getirerek bu programı gerçekleştirmek. 100 ayrı ülkede yapılacak olan bu programın biri de Türkiye'de gerçekleştirilecek ve bu program çerçevesinde hem Ankara'da hem İstanbul'da çeşitli etkinlikler düzenlenecek. Pek çok tadım, seminerler, workshoplar var programlarımızda ama bunun ötesinde sinema filmleri de gösterilecek. Çünkü İtalyan mutfağı pek çok filmin konusu olmuştur. Üstelik de farklı kültürlere bir şekilde sızmamızı, onlara kendimizi daha iyi bir imajla sunmamızı sağlıyor. 2015 yılındaki Food System programı diye başladığımız projemizin sonuçları, bunun cirosu 130 milyar avroyu aştı. Bu rakamın yaklaşık 30 milyar avrosu ihracatımız ve bu da gayri safi milli hasılaya yüzde 13'lük katkıda bulundu. Dolayısıyla ekonomik anlamda İtalya'nın zenginleşmesine katkı sağlıyor" "dedi
Matildo dikkat çekerek takitler hakkında "Gastronomi sektörü bizim ülkemizde başarısının, popüler olmasının kurbanı olmuş durumda. Müthiş bir kırılganlık var. Yani bütün dünyada taklit ürünlerle karşılaşılıyor. Bunun çok büyük zararları var, ekonomik zararı var. Biz dünyada bu işi hesapladığımız zaman, oluşturduğu zarar olarak bakıldığında 60 milyar avroluk bir global değere ulaşıyoruz. Bu programın gerçek hedefi otantik ürünlerin tanıtımını sağlamak, insanlara bunun taklidinin verebileceği zararları izah etmek, bundan özellikle tüketiciyi korumak ve İtalyan ürünlerinin özelliklerinin yanlış anlaşılmasını ortadan kaldırmak." Açıklama getirdi.
ALMA Başkanı Kaslowski ise ALMA'nın 1957 yılında iş adamları tarafından Milano'da kurulduğunu, akademinin dünya genelinde yetmişyediden fazla heyeti olduğunu, Türkiye olarak İstanbul'da faal olduklarını altmış üyelerinin bulunduğunu söyledi.
İlgililerin verdikleri ifadeler göre; "Settimana della Cucina Italiana" konseptiyle düzenlenecek programlar, İtalyan Kültür Merkezi, İtalyan Dış Ticaret ve Tanıtım Ajansı, Mutfak Akademisi ve İtalyan Lisesi IMI iş birliğiyle bu kültürü sevenleriyle buluşturacak.
Projede, Türkiye'nin önde gelen İtalyan restoranları Eataly, Aida-Vino e Cucina, AzzuR (Mövenpick Hotel İstanbul), Carluccio's, Emporio Armani Ristorante, La Scarpetta, Paper Moon ve Ankara'daki Peperoncino ile Hilton Hotel de yer alacak. Alanlarında uzman şef ve eksperler, İtalya'nın otantik ürünleri ve bu ürünlerin çeşitliliğini gastronomi profesyonelleri ve tüketicilerle paylaşacak.
Autentico Italiano projesi kapsamında düzenlenecek workshoplar ile İtalya'nın otantik ve gurme ürünlerini yakından tanıma fırsatı yakalayan gastronomi profesyonelleri ayrıca, dünyaca ünlü ALMA şeflerinin MSA'da düzenleyeceği İtalyan yemekleri kurslarına da katılma şansına sahip olacak.
MSA-ALMA iş birliğiyle, 2016-2017 MSA workshoplarında İtalyan şefler öğrencilere 7'şer günlük eğitimler verecek. İtalyan Gıda Ürünleri Haftası kapsamında ise 1 ay boyunca İtalyan ürünlerinin tanıtımına ilişkin promosyon aktiviteleri ve kurslar düzenlenecek.
yilmazparlar@yahoo.com


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder