Geçtiğimiz son beş yıla baktığımızda, bugün başarıyla
gelinen noktada, dijital dönüşümün en önemli ayağını e-Fatura uygulamaları
oluşturuyor. Ticaret hayatındaki en önemli belge “fatura” ve günümüzde kağıt
fatura yerine, hızlı bir şekilde “e-Fatura” dönemine geçiliyor. İşletmeler iş
süreçlerini, e-Dönüşüm (e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv, e-İrsaliye vd)
çalışmalarıyla, kağıtsız platforma taşıyorlar.
Dijital dönüşüm,
kademe kademe tüm işletmelere yayılmaya devam ediyor. Gelir İdaresi Başkanlığı
(GİB)’in yayınladığı taslak tebliğe baktığımızda, e-Fatura ile e-Defter
mükellefi olan firmaların bu yıl itibariyle e-Arşiv’e geçecekleri
kaydediliyordu. Bir diğer maddede, 1 Ocak 2020 tarihinde, cirosu 5 milyon TL
olan firmaların, e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv mükellefi olacağı ve geçiş yapması
gerektiği belirtiliyor. Aynı zamanda, 1 Ocak 2020 tarihi itibariyle doktor,
avukat gibi meslek gruplarının e-smm makbuzlarını elektronik ortamda kesmelerinin
zorunluğunu getiriliyor. Özel entegratör Uyumsoft AŞ’nin yetkilileri, yeni
mükelleflerin sürece dahil olmasıyla, dijital dönüşüm pazarının gelecek 2 yılda
3 kat artabileceğini kaydettiler.
e-Dönüşümün, iş
süreçlerine ve verimliliğe ciddi katkısı bulunuyor
Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) e-belge uygulamalarının
(e-Fatura, e-Arşiv, e-Defter, e-İrsaliye, e-SMM, e-MM, e-Bilet vd),
iş süreçlerine ve verimliliğe katkısı büyüktür. GİB’in e-belge uygulamaları,
ticaret bilgilerinin standardizasyonu ve doğruluğunun Maliye Bakanlığı
tarafından tasdiki ve evrakın doğruluğundaki risk unsurunun azalması anlamına
da gelmektedir. e-Dönüşüm uygulamalarıyla birlikte, ticaret hayatı hıza ve
şeffaflığa kavuştu. Kurumsal iş (ERP, HRM, v.d.) uygulamalarını ve e-Dönüşüm çalışmalarını
bütünleşik olarak yönetenler, işletmelerinde dijital dönüşümü başlatmış
oluyorlar. Özel entegratör Uyumsoft AŞ, 23 yılı aşkın süredir kurumsal kaynak
planlama ERP’de web, cloud ve mobilden hizmet vermeye devam ediyor ve e-Fatura
dahil e-Dönüşüm çalışmalarında ülkemizin lider entegratörüdür.
Özel
entegratörlerin, mükellef firmalara sağladığı 7 hizmet
1-Özel entegratör
olan firmalar, Gelir İdaresi Başkanlığı
(GİB)’in belirlediği ve yayınladığı teknik kılavuzlara göre, hizmet verdikleri
mükellef firmaların; e-belgeleri oluşturuyor, gönderiyor ve takibini
yapıyor.
2-Özel
entegratörler, e-Fatura ve e-Arşiv süreçlerinde (mükellefin mali mührüne gerek olmadan), kendi mali mührü ya
da yüksek hızda imzalama gücüne sahip olan HSM cihazıyla elektronik kayıtları
imzalayabiliyor.
3-Özel
entegratörler, sistemlerin 7 gün/24 saat erişilebilir ve çalışıyor olmasını
taahhüt ediyor. Mükellefler ilgili portaldan, her an elektronik kayıtlarına
ulaşabiliyor.
5-GİB tarafından mevzuat veya teknik kılavuzlarda bir
güncelleme olduğunda, özel entegratörler, bu gelişmeleri mükellefler adına
takip ediyor, bilgilendirmeleri yaparak güncellemeleri uyarlıyor.
6-Özel entegratörler, hizmet verdiği mükelleflerin e-Faturalarını, 10 yıl
boyunca saklıyor. Entegretör değişikliğinde ise, e-Faturaların UBL dosyaları
mükellef firmaya veriliyor. Mükelleflerin, bu UBL dosyalarını firma bünyesinde
saklamaları gerekmektedir.
7-Özel
entegratörler, mükelleflerin verisini, “felaket kurtarma merkezi” olarak
yedekleyerek, felaket anında veri
kayıplarını önlemektedirler.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder