Gastronomi Turizm Ailesi
Genişliyor.
Gastronomi Turizm Derneği ile Milliyet Favori Lezzetler işbirliği anlaşması
yapıldı.
Gastronomi Turizminin Yükselişi,
yiyecek turizmi misafirperverliği ve turizm endüstrisini artırma,
otelcilik ve turizm endüstrisi için gıda pazarlaması büyük bir etkiye sahipdir.
Gastronomi turizminin, otel ve turizm işletmelerinin büyümesine yardımcı
olmasının olumlu etkisi vardır. Gıdaya olan kamuoyu ilgisi giderek artmakta,
nihayetinde gıda turizmini yeni küresel trend haline getirmekte, hatta daha çok
sosyal medya sitelerinde yayınlanan sayısız eşsiz yemek deneyimleri ile daha da
fazla körüklenmektedir.
Yaygın turizmin aksine, Gastronomi turizmi, sadece bir geziden ziyade,
yerel kaynaklı gıda ve içecek olarak mutfak deneyimi üzerine odaklanmaktadır. Mutfak
turizmi, yerel, bölgesel veya ulusal mutfağı, miras, kültürü ve geleneği
yansıtan yiyecek ve içecekleri öğrenen, takdir eden veya tüketen herhangi bir
turizm deneyimi anlamına gelir. Konsept, insanların daha iyi bir anlayış geliştirerek
veya içinde bulundukları kültürün özüyle yerel yiyecek veya içecekleri
tüketerek unutulmaz bir yiyecek veya içecek deneyimi yaşattıklarını
göstermektedir. İlk elden kültürel deneyim olarak kabul edilir ve turistik
cazibe listesinin en üstünde yer alır.
Ayrıca, UNWTO Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü (UNWTO) tarafından
farklı sektörlerde çalışan yakın tarihli bir çalışma, gıda etkinliklerinin en
popüler turizm ürünü olduğunu, daha sonra yemek pişirme dersleri ve atölye
çalışmaları ile yerel yemeklerin öne çıktığı yemek fuarlarının izlendiğini
göstermektedir.
Gastronomi Turizmi, Hedef Pazarlamanın Teşvik Edilmesine Yardım Ediyor.
Dünya Gıda Seyahat Birliği (WFTA) tarafından 2017 Gıda Seyahat Araştırma,
gezginlerin % 93 şimdi gıda gezginler olarak kabul edilebilir olduğunu
göstermektedir. Seyahat
destinasyonlarının büyümesi üzerinde önemli bir etkiye dönüşen bir trend.
Turizm destinasyonları arasındaki rekabet arttıkça, yerel kültür turistleri
çekmek ve eğlendirmek için yeni ürün ve faaliyetlerin giderek daha değerli bir
kaynağı haline geliyor. Gastronomi bu konuda özellikle önemli bir role
sahiptir, çünkü sadece yemek turist deneyimine merkezi olduğu için değil, aynı
zamanda gastronomi postmodern toplumlarda önemli bir kimlik oluşturma kaynağı
haline gelmiştir. Gastronomi niş seyahat ve niş hedeflerin gelişmesinde önemli
bir özellik haline geliyor.
Bir kültürü oluşturan en önemli unsurlardan biri, gastronomi çeşitliliğinde
yer alan bir yemektir. Bölgeye veya bölgeye özgü yemekler, bölge veya bölge
için bir farkındalık unsuru olabilir, bölge yaratma bilinci, bazı turistlerin
profilleri ile bölgenin ya da bölgenin tercih edilmesinde önemli bir rol
oynamaktadır.
Türk mutfak kültürünü, tarihi ve zengin lezzet mirasını dünyaya tanıtmak
amacıyla kurulan ilk dernek konumundaki GTD, hem yurt dışındaki ülkelerde hem
de ülke içinde artan faaliyetlerini daha iyi duyurmak amacıyla Milliyet Favori
Lezzetler Gazetesi ile işbirliği gerçekleştirdi.
GTD ve Milliyet Favori Lezzetler Gazetesi arasında gerçekleştirilen
işbirliği ile ilgili 19 Aralık 2018 Çarşamba günü Türk kahvaltı çeşitliğini
bünyesine toplamaya hedefli Emirgan Marrakech
restaurant ’da Ender Tan ev sahipliğinde düzenlenen basın toplantısında
Milliyet Favori Lezzetler Gazetesi adına gelen Tuncay Tapar toplantının
moderatörlüğünü yaptı.
Tuncay Tapar Turizm stratejisinin parçası olarak mutfak turizmi giderek
artan bir destek aldığı, Turizm ürün yaşam döngüsü sorunları için mutfak turizm
stratejisi geliştirme ve uygulama üzerinde önemli etkileri olduğu anlamında
gastronomi önemine değindi. GTD’nin hem artan faaliyetlerini hem de her alanda
aktif çalışan üyelerini basında daha da ön plana çıkartılması ve özel avantajlar
sağlanması hedeflerini dile getirdi.
GTD Başkanı Gürkan Boztepe’yi konuşması için kürsüye davet etdi. Boztepe
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tarım ve Ormancılık Bakanlığı ve TÜRSAB başta olmak
üzere hem devletler hem de benzer gastronomi ve turizm örgütleri düzeyinde dış
ilişkilerde etkili ve aktif bir rol oynadıkları konusunda bilgiler paylaştı.
GTD’nin 2019 yılında 10 ülkeyi kapsayan küresel ölçekteki tanıtım projeleri
için çalışmalarını aralıksız sürdürmeye devam ettiklerinin altını çizdi.
Gastronomi TIR’ı, Gastronomi Köyü, Dünya Yoğurt Konferansı ve Türk ve dünya
mutfakları ve servis eğitimleri, lokanta ve mutfaklara ulusal ölçekte kalite
standartları getirilmesi ve gizli müşteri denetim ve belgeleme gibi
çalışmaların da gelecek yılından başından itibaren hayata geçireceği
bilgilerini verdi.
GTD Başkanı Boztepe, gastronomi turizmi alanında Türkiye’ye katma değer
sağlamasını amaçladıkları projelerin daha da etkili duyurulması için Milliyet
Favori Lezzetler gibi daha pek çok yerel ve uluslararası medya yayın ve yayım
organları ile görüşmelerinin sürdüğünü dile getirdi. Ayrıca tüm mecralara eşit
mesafede olduklarını ancak işbirlikleri ağını da genişletmeye de özel bir önem
verdiklerini vurgulayarak gerçekleştirdikleri işbirliği için Milliyet Favori
Lezzetler Gazetesi yönetimi adına Tuncay Tapar’a şükranlarını sundu.
Ender Tan’da tüm Türkiye yörelerin özel kahvaltılarını bünyeye toplamak
için Anadolu turuna çıkacaklarını kahvaltı kültürü oluşturarak gastronomi
turizmin bir parçası olarak katkı sağlıyacaklarını vurguladı.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder