UNİVERSAL&PARTNERS GROUP İLE DÜMADER (DÜNYA MARKALAR DERNEĞİ) ARASINDA, YURT DIŞINDA TÜRKİYE’Yİ TEMSİL ETMEYE ADAY FİRMALARIN DÜNYADAKİ DEVLET DESTEKLİ TEK MARKALAŞMA PROGRAMI OLAN TURQUALITY PROGRAMINDAN YARARLANABİLMELERİ İÇİN, İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ İMZALANDI.
Türk markalarının desteklenerek “Türk Malı” imajının ve Türkiye’nin itibarının güçlendirilmesini hedefleyen, 2006/4 sayılı “Türk Ürünlerinin Yurtdışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve TURQUALITY®’nin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ” çerçevesinde Marka/TURQUALITY®, ülkemizin rekabet avantajını elinde bulundurduğu ve markalaşma potansiyeli olan ürün gruplarına sahip firmalarımızın, üretimlerinden pazarlamalarına, satışlarından satış sonrası hizmetlerine kadar bütün süreçleri kapsayacak şekilde yönetsel bilgi birikimi, kurumsallaşma ve gelişimlerini sağlayarak uluslararası pazarlarda kendi markaları ile global bir oyuncu olabilmeleri ve söz konusu markalar aracılığı ile olumlu Türk malı imajının oluşturulması ve yerleştirilmesi amacı ile oluşturulmuş devlet destekli ilk ve tek markalaşma programıdır.
TURQUALITY® Programının odağında, klasik ihracat desteklerinden farklı olarak salt ihracatı artırmak yerine firmaların markalaşma hedeflerine katkıda bulunmak yer alıyor.
Küreselleşmenin beraberinde getirdiği rekabetçi ortam ile rekabetin ülkelerin kalkınmalarında kilit rol oynamaya başlaması yeni bir ekonomik düzeni ortaya çıkarmıştır. İşte günümüzde bu yeni ekonomik düzen içinde gittikçe ağırlaşan rekabet koşulları ve değişen tüketim kalıpları, uluslararası arenada yer almak isteyen firmaları daha fazla katma değer ve daha fazla pazar payı anlamına gelen güçlü markalar yaratmaya teşvik ediyor. Böyle bir ortamda, Türkiye’nin rekabet edebilme yeteneğini arttırabilmesi için, yeni bir vizyon programına ihtiyaç duyulmuş ve “10 yılda 10 dünya markası yaratmak” vizyonu ile TURQUALITY programı hayata geçirilmiştir. TURQUALITY, firmaları kurumsal, finansal ve operasyonel anlamda destekleyen bir markalaşma destek platformu olarak konumlandırılmasının ötesinde bir vizyon programıdır. TURQUALITY, Türk markalarını global ölçekte geliştirerek, 2023 Hedefleri doğrultusunda ülkemizin ihracatını arttırarak “Türk Malı” imajını ve Türkiye’nin itibarını güçlendirmeyi misyon edinmiştir. TURQUALITY programının amacı, şirketlerin tüm süreçlerindeki verimliliğini arttırarak onlara ulusal ve uluslararası rekabet avantajı oluşturmaktır.
Bu kapsamda, Universal&Partners Group ile halihazırda Başkanlığını yürütmekte olan Umut ÇINAR tarafından 2011 yılında Ankara'da kurulan DÜMADER (Dünya Markalar Derneği) arasında imzalanan iş birliği protokolü ile, uluslararası arenada yer almak isteyen firmalara TURQUALITY konuları kapsamında verilecek hizmetler ile, firmaların kurumsal alt yapılarını güçlendirerek tüm süreçlerinde verimliliklerinin arttırılması ve firmaların belirlenen performans unsurlarında yetkinliklerini arttırarak kabul edilebilir düzeye getirilmesi, dolayısı ile yapılan bu spesifik iyileştirmeler ile birlikte çok önemli rekabet avantajları elde etmelerinin sağlanması hedeflenmiştir.
Firmaların TURQUALITY kapsamında yararlanabilecekleri destekler aşağıdaki tabloda verilmiştir:
Destek Türü
|
2018 Destek Limiti
(TEFE+Yİ-ÜFE) / 2 |
Süre / Adet
|
Patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tescilimarka tescil/yenileme/koruma
|
Limitsiz
|
Hedef pazar başına 5 yıl
|
Tanıtım harcamaları
|
Limitsiz
|
Hedef pazar başına 5 yıl
|
Mağaza kira
|
Limitsiz (Aynı anda azami 50 mağaza için)
|
Hedef pazar başına 5 yıl
|
Mağaza temel kurulum/dekorasyon/konsept mimari giderleri
|
909.560 TL / (Kira Desteği Alan Mağazalar)
|
Hedef pazar başına 5 yıl
|
Ofis, depo, showroom, satış sonrası servis, reyon/raf/dekorasyonlu köşe kira
|
Limitsiz
|
Hedef pazar başına 5 yıl
|
Ofis, depo, showroom, satış sonrası servis, reyon/raf/dekorasyonlu köşe temel kurulum/dekorasyon/konsept mimari giderleri
|
909.560 TL / birim
|
Hedef pazar başına 5 yıl
|
Pazara giriş belgeleri, sertifikasyon, ruhsatlandırma, test/klinik test
|
2.273.900 TL / yıl
|
Hedef pazar başına 5 yıl
|
Franchise dekorasyon/kurulum/konsept mimari giderleri
|
454.780 TL / mağaza (Azami 100 mağaza için)
|
Hedef pazar başına 5 yıl
|
Franchise kira
|
909.560 TL / Yıl / Mağaza (Azami 100 mağaza için)
|
Aynı mağaza için azami 2 yıl (Hedef pazar bazlı) Hedef pazar başına 5 yıl
|
Kurumsal altyapı oluşturmaya yönelik danışmanlıklar (EK13A)
|
2.273.900 TL / Yıl
|
İlk 5 yıl
|
Münhasıran Hedef Pazarlara Yönelik Danışmanlıklar (EK13B)
|
Hedef pazar başına 5 yıl
| |
İstihdam
|
Limitsiz (Aynı anda azami 10 kişi için)
|
İlk 5 yıl
|
Pazar araştırması çalışması ve raporları
|
Hedef pazar başına 5 yıl
| |
Fuar
|
Limitsiz
|
Limitsiz
|
Depolama Hizmeti
|
Limitsiz
|
Hedef pazar başına 5 yıl
|
Gelişim Yol Haritası Çalışması
|
800.000,00 TL
|
1 defaya mahsus
|
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder