7.4.17

Turizmde -dijital kanallarda satış arttırma-Yılmaz Parlar


PARLAR MEDYA  
Turizmde -dijital kanallarda satış arttırma-

Turizmde “dijital kanallarda satış arttırma”

Başkanlığını Timur Bayındır’ın yaptığı Türkiye Otelciler Birliği TÜROB, 5 Nisan 2017 Çarşamba günü Elite World Hotel'de “dijital kanallarda satış arttırma”  konulu seminer düzenledi.

Açılış konuşmasında  Başkan Timur Bayındır özetle turizmde çıkış yolu için bütün alanlardan farklı görüşlere yer verdiklerini Teknolojinin son yıllardaki gelişme gösterdiğini, teknolojik gelişmeleri dünyadaki online gelişmeleri yakından takip ettiklerini, zor bir süreçten geçen otelcilerin online rezervasyonlarını arttırmalarına katkı sunmak amacıyla böyle bir semineri düzenlediklerini söyledi.

Seminerde, Panelde Google Türkiye İş Geliştirme Uzmanı Gizem Mulhan ve Google Türkiye Dijital Pazarlama Danışmanı Elif Sarıkaya ,Vision Lab COO’su Erdal Bezaroğlu, Listelist.com Kurucusu Ahmet Kırtok, Media Republic Direktörü Şafak Cömertoğlu, Revotas Kurucu Ortağı Çağhan Yaylagül


tesbitlere göre değerlendirmelerle mobilin önemine vurgu yaptılar.
İnternet kullanımın yüzde 54, online alışveriş oranı yüzde 19 ve akıllı telefon kullanım oranı yüzde 54 olduğu online alışverişlerin süreci aşamaları sıralandı.
Seyahat ya da tatil planlayan insanların, aklına online alışverişi getiren bir şeyler olmalı, 2. Planlama, Satın alma, Müşteri bağlılığının oluşması.gibi aşamaların altı çizildi.
Reklamla birlikde görüyor Destinasyon ve internette yolculuğun başladığı anlatıldı. Bannerin  veya reklamın izlenme sonucu bir döngü içine sokutuğu açıklandı. Önemli olan, bu döngüye hizmetin yanıt verilip verilmediği, video izleme oranı, böylece Youtube'un önemine dikkat çekildi. Karar verme süreçlerinde yüzde 40'lık oran ile bütçenin ilk sırasında yer alması. Telefondan yüzde 73'i internet üzerinden bilinçli arama yapması, Yüzde 59'la video izlerken bu sürece dahil olması, Rezervasyon tercihlerinde yüzde 53 online, yüzde 47  diğer satın almalar yer alıyor.
Online rezervasyon yapanların yüzde 56'sı mobil üzerinden satın alıyor. Mobil cihazlardan internet sitesi ziyaretleri yüzde 40 artarken, normal internet sitesi ziyaretleri yüzde 11 düştü. Mobil cihaz oranı ise yüzde 10 artmış durumda olduğu verilen rakamlarla örneklendi.

Online araştırma aşamasında ise mobilin ağırlığı giderek artıyor. Mobilde bu artış yüzde 35 olurken, diğerlerinde (tablet ve PC) düşüş gösterdi. Burada ciddi bir pay var ve turizmcilerin bu paydan faydalanması gerekiyor. Otellerde toplanan datalar, o otelin tanıtımı ve pazarlaması için kullanılabilir.


Aksiyona geçip dijitalde var olmalıyız. Online satış yapmak için çok sayıda kanal var. Sırtımızı bir ya da birkaç kanala yaslamamalıyız.

Kendimizi gerçekleştirip hedef kitlenin önüne çıkmamız gerekiyor. Dünyanın her tarafından Türkiye ile ilgilenen çok geniş bir kitle var. Bu nedenle sadece portallarla çalışmamalı, kendi dijital pazarlama kanallarımızı oluşturmalıyız.Şeklimde tavsiyelerde bulundular.

yilmazparlar@yahoo.com

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder