Ekonomide satınalmanın payı
Satınalma Meslek Standartlarının Oluşturulması, Satınalma Profesyonelleri Arasında Bilgi Paylaşımı sağlanması, sürdürülebilir satınalma çalışmalarının yürütülmesi ilkeleri ile satınalma mesleğinin saygınlığını kazandırmayı amaçlayan TÜSAYDER tarafından organize edilen 6. Türkiye Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesi, “Güçlü Türkiye için Yerli Yerinde Satınalma” teması ile ülkenin her bölgesinden ve yurtdışından satınalma profesyonellerini ve yöneticilerini bir araya getirirdi.
12’si bölge lideri, 29’u sektör lideri ve 250’si gönüllü üye olmak üzere 6.000 satınalma profesyonelini aynı çatı altında toplayan ve üyelerinin 25 milyar USD’i aşan satınalma karar gücü ile ülke ekonomisine yön veren Satınalma Yöneticileri ve Profesyonelleri Derneği (TÜSAYDER), bu yıl altıncı kez sektörün önde gelen isimlerini buluşturdu.
03 Aralık 2016tarihinde İstanbul’daki WOW Hotel & Convention Center’da gerçekleştirilen Türkiye Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesi, 500 satınalma profesyonelini bir araya getirdi. Turkish Technic’den Halil Tokel, IFPSM CEO’su Malcolm Youngson, BKM Bankalararası Kart Merkezinden Birol Kanbir, Ekonomi Bakanlığından Sevil Çatalcalı, Purchasing Turkey’den Yusuf Arslan, Okan Üniversitesinden Yrd. Doç .Dr. Halim Yurdakul, Marketing Communication Master Serkan Uygur, Posco Assan TST’den Dr. Cihan İnci, PSA GROUPE’den Ufuk Bendeş, Medipol Mega’dan İsmail Hızlı, Satinalma.org’dan Hüseyin Nalbantoğlu, ve TÜSAYDER Başkanı Gürkan Hüryılmaz konuşmacı olarak katıldılar.
Online platformda içerik yaratmada akılda tutulması gereken iki ana nokta Müşterilerin bir şeyler öğrendiklerini hissetmeleri Potansiyel bir alıcı, farklı zamanlarda farklı ihtiyaçlara sahip olduğu, Bu iki noktayı aynı anda yakalayabilen bir içerik üretebilen rakiplerinden çok hızlı bir şekilde ayrışım sağladığı konular anlatıldı. Şirketler arası alışveriş olarak tanımlayabileceğimiz B2B (Business toBusiness) pazarlamanın kendine has dinamikleri ve uygulamaların, bir şirketin satın alma süreci bilgi toplama sürecinden, teknik değerlendirmeye, CFO onayına birçok kademeden geçtiği bu süreçleri yönetebilmek için satın alma departmanlarına sahip oldukları vurgulandı.
Satın Alma çalışanların tek bir satın almada milyonlarca liralık satın alma işleminin imza atmakla kalmadığı, alınan ürün, yazılım veya sistemlerin şirkete uygun olması, şirket çalışanlarının verimliliği arttırması, sorunsuz çalışması gibi birçok ek sorumluluğu da bünyelerinde taşıdıkları, satın alma kararların son 10 yıldaki digital ve sosyal dönüşümden nasıl etkilendiği Mobil cihazların herkesin hayatında daha çok yer edinmeye başladığı gibi bu durum B2B uzmanlarının da iş hayatlarına elbette yansıdı söylendi.
The Marmara Hotel satınalma Müdürü Selda Yüksekbaş ile yaptığımız kısa söyleşide bir hotel olarak çok sayıda ürün aldıklarını ve çok iyi çok uygun alabilmenin amacıyla çok güç çok zor çalışmanın gerektiğini söyledi.
TÜSAYDER Başkanı Gürkan Hüryılmaz kapanış konuşmasında yaptıkları faaliyetleri özetlerken bir kere daha Satınalmanın önemine vurgu yaptı.
Zirve sonuç bildirgesinin okunmasından ve toplu foro çekiminden sonra konferans son buldu.
yilmazparlar@yahoo.com
Satınalma Meslek Standartlarının Oluşturulması, Satınalma Profesyonelleri Arasında Bilgi Paylaşımı sağlanması, sürdürülebilir satınalma çalışmalarının yürütülmesi ilkeleri ile satınalma mesleğinin saygınlığını kazandırmayı amaçlayan TÜSAYDER tarafından organize edilen 6. Türkiye Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesi, “Güçlü Türkiye için Yerli Yerinde Satınalma” teması ile ülkenin her bölgesinden ve yurtdışından satınalma profesyonellerini ve yöneticilerini bir araya getirirdi.
12’si bölge lideri, 29’u sektör lideri ve 250’si gönüllü üye olmak üzere 6.000 satınalma profesyonelini aynı çatı altında toplayan ve üyelerinin 25 milyar USD’i aşan satınalma karar gücü ile ülke ekonomisine yön veren Satınalma Yöneticileri ve Profesyonelleri Derneği (TÜSAYDER), bu yıl altıncı kez sektörün önde gelen isimlerini buluşturdu.
03 Aralık 2016tarihinde İstanbul’daki WOW Hotel & Convention Center’da gerçekleştirilen Türkiye Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesi, 500 satınalma profesyonelini bir araya getirdi. Turkish Technic’den Halil Tokel, IFPSM CEO’su Malcolm Youngson, BKM Bankalararası Kart Merkezinden Birol Kanbir, Ekonomi Bakanlığından Sevil Çatalcalı, Purchasing Turkey’den Yusuf Arslan, Okan Üniversitesinden Yrd. Doç .Dr. Halim Yurdakul, Marketing Communication Master Serkan Uygur, Posco Assan TST’den Dr. Cihan İnci, PSA GROUPE’den Ufuk Bendeş, Medipol Mega’dan İsmail Hızlı, Satinalma.org’dan Hüseyin Nalbantoğlu, ve TÜSAYDER Başkanı Gürkan Hüryılmaz konuşmacı olarak katıldılar.
Online platformda içerik yaratmada akılda tutulması gereken iki ana nokta Müşterilerin bir şeyler öğrendiklerini hissetmeleri Potansiyel bir alıcı, farklı zamanlarda farklı ihtiyaçlara sahip olduğu, Bu iki noktayı aynı anda yakalayabilen bir içerik üretebilen rakiplerinden çok hızlı bir şekilde ayrışım sağladığı konular anlatıldı. Şirketler arası alışveriş olarak tanımlayabileceğimiz B2B (Business toBusiness) pazarlamanın kendine has dinamikleri ve uygulamaların, bir şirketin satın alma süreci bilgi toplama sürecinden, teknik değerlendirmeye, CFO onayına birçok kademeden geçtiği bu süreçleri yönetebilmek için satın alma departmanlarına sahip oldukları vurgulandı.
Satın Alma çalışanların tek bir satın almada milyonlarca liralık satın alma işleminin imza atmakla kalmadığı, alınan ürün, yazılım veya sistemlerin şirkete uygun olması, şirket çalışanlarının verimliliği arttırması, sorunsuz çalışması gibi birçok ek sorumluluğu da bünyelerinde taşıdıkları, satın alma kararların son 10 yıldaki digital ve sosyal dönüşümden nasıl etkilendiği Mobil cihazların herkesin hayatında daha çok yer edinmeye başladığı gibi bu durum B2B uzmanlarının da iş hayatlarına elbette yansıdı söylendi.
The Marmara Hotel satınalma Müdürü Selda Yüksekbaş ile yaptığımız kısa söyleşide bir hotel olarak çok sayıda ürün aldıklarını ve çok iyi çok uygun alabilmenin amacıyla çok güç çok zor çalışmanın gerektiğini söyledi.
TÜSAYDER Başkanı Gürkan Hüryılmaz kapanış konuşmasında yaptıkları faaliyetleri özetlerken bir kere daha Satınalmanın önemine vurgu yaptı.
Zirve sonuç bildirgesinin okunmasından ve toplu foro çekiminden sonra konferans son buldu.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder