160. yılında ''Resimde Yolculuk''
Notre Dame de Sion Fransız Lisesi kuruluşunun 160. yıl dönümü dolayısıyla ''Resimde Yolculuk'' adlı bir sergi hazırladı
Notre Dame de Sion Fransız lisesi kuruluşunun 160. yıl dönümü dolayısıyla, Okul Kurucu Temsilcisi Soeur Monique HarIsboure, Okul Müdürü Yann de Lansalut, Türk Müdür Başyardımcısı Suzan Sevgi, katılımıyla Notre Dame de Sion Evry-Grandbourg’dan Tayvanlı resim sanatçısı Sœur Marie François Lin’in “Resimde Yolculuk” adlı sergi açılışına Fransa İstanbul Başkonsolos yardımcısı Aurélien Maıllet
Başta olmak üzere Notre dame Sion Öğretim görevlileri, muzunları, akademisyen, iş sanat dünyasının renkli kişileri katıldılar.
Türkiye’de Notre Dame de Sion Rahibeleri Kongregasyonu’nun varlığının ve ilk kız lisesi kuruluşunun 160. yıl dönümü dolayısıyla :
Notre Dame de Sion Evry-Grandbourg’dan Tayvanlı resim sanatçısı Sör Marie-François LIN’in eserlerinin sergisi açıklandı.
Notre-Dame de Sion Rahibeler Topluluğunun bir rahibesi olan ve birkaç yıl önce yayınlanan ''İç Dünyada Yolculuk'' adlı kitapdan haberdar olan Okul müdürü, Sœur Marie-François Lin
kendisine bir sergi ayrılmasının ilginç olacağını düşündü. Notre-Dame de Sion Fransız Lisesinin 160. yılında kendisine bir sergi ayrılması gerçekten çok yerinde bir düşünce olarak göründü. Lin'in altmış kadar eseri sergi için bir araya getirildi.
Geçen yıl, Sœur Marie-François Lin'in yakın dostu ve aynı zamanda Strasburg Notre-Dame de Sion Lisesi müdürü olan Sandrine Bathilde, Sœur Marie-François Lin'in bazı tuvallerini göstermek ve bu sergiyi düzenlemek üzere İstanbul'a geldi. Sœur Marie-François Lin ile 2016'nın Ocak ile Kasım ayları arasında Sandrine Bathilde'in aracılığı ve katılımıyla altı kez görüşüldü. Bu görüşmeler sergi için hazırlanan kataloğun içinde yer alarak sanatçının kişiliği ve resimleri ile ilgili bize bir bilgi kaynağı oldu. NDS'deki serginin en önemli amacı Sœur Marie-François Lin'in sanata olan yaklaşımını ortaya koymaktı. Bu yaklaşı sanatçının üç farklı sanat tarzını birleştirdiğini gösteriyor: Çin resimleri, figüratif olmayan eserler ve kara kalem çalışmalar farklı sanat tarzları olarak sergideki yerini alıyor.
Çin resimleri; Sœur Marie-François Lin tüm okul hayatı boyunca ve üniversitede Çin resim sanatıyla ilgilendi. Çizimlerine Çin geleneğine uygun olarak başladı. Aslında bambudan fırçalarla çalışıyordu ve onları Tayvan'da yapıldığı gibi, yani bir elinde üç ila beş fırça tutarak aynı zamanda kullanıyor, böylece eşzamanlı olarak birkaç çizgi elde ediyordu. Ayrıca Çin mürekkebi kullandığı da görülüyor, ilk eserlerinin siyah-beyaz oluşu da bundandır. Özellikle bitki motiflerinde kendini göstermektedir. Bu da ilginç zira, çok daha sonra yaptığı figüratif olmayan tuvallerinde de bu motiflere rastlıyoruz. Böylece çalışmaları arasında bir bağlantı olduğunu görebiliyoruz.
Figüratif olmayan eserler; Lin'in eserleri, ustalarının empoze ettiği bir modelin aynen izlenmesini gerektiren ve kişisel öznelliğe çok az yer bırakan Çin resminin aksine, sonradan tamamen öznel olmaya başladı. Bundan böyle ne model ne de kopyalama kullandı. Sanatçı bütünüyle özgür ve tamamen doğaçlamaya yer verdi. Ayrıca eserlerinin kompozisyonuyla kemanı arasında da bir paralellik kurabiliriz. Müzikte doğaçlamayı, kendi eserini oluşturmak için hayal gücünü özgür bırakmayı seviyor. Aynı şey, katmanlar hâlinde guaş uyguladığı resimde de söz konusu. Katmanların arasına bahçesinde bulduğu yaprakları yerleştiriyor, bu da resimlerinin o belirgin şekillerini veriyor. Bitki motifini gerçekten çok kullanıyor.
Sergi tasarımı; Serginin amacı, ziyaretçilerin Lin'in sanatındaki üç ifade şeklini keşfetmesini sağlamak, resimler arasındaki bağlantıyı öne çıkartabilmek ve farklı eser tiplerini birbirinden ayırmaktan ziyade, nasıl birbirleriyle kaynaştığını göstermekti. Farklı ifade türleri arasındaki bağı kurmak için ise, mümkün olduğunca Çin resimlerini figüratif olmayan resimlerin karşısına, ya da yanına yerleştirdik.
Sœur Marie-François Lin 1935’te Tayvan’da doğdu. Çocukluğu o dönemde Tayvan’da yaşanan savaşın ve sarsıntıların izini taşır. Tarih öğrenimi görürken, bir yandan da resim ve keman dersleri alır. 1960’ta, beş yıl kaldığı Madrid’de öğrenimine Modern Tarih ile devam eder. Paris’i ziyaretinde, Notre Dame de Sion Rahibeleri Topluluğunu keşfeder ve 1965’te onlara katılmaya karar verir. O zamandan beri, Topluluğun manastır rahibeleriyle, atölyesinin bulunduğu Evry’de yaşamaktadır.
Sergi, 28 Kasım’dan 28 Ocak’a kadar (pazar günleri hariç) her gün saat 13.00-18.00 arası sanatseverlerin ziyaretine açık olacakdır.
yilmazparlar@yahoo.com
Notre Dame de Sion Fransız Lisesi kuruluşunun 160. yıl dönümü dolayısıyla ''Resimde Yolculuk'' adlı bir sergi hazırladı
Notre Dame de Sion Fransız lisesi kuruluşunun 160. yıl dönümü dolayısıyla, Okul Kurucu Temsilcisi Soeur Monique HarIsboure, Okul Müdürü Yann de Lansalut, Türk Müdür Başyardımcısı Suzan Sevgi, katılımıyla Notre Dame de Sion Evry-Grandbourg’dan Tayvanlı resim sanatçısı Sœur Marie François Lin’in “Resimde Yolculuk” adlı sergi açılışına Fransa İstanbul Başkonsolos yardımcısı Aurélien Maıllet
Başta olmak üzere Notre dame Sion Öğretim görevlileri, muzunları, akademisyen, iş sanat dünyasının renkli kişileri katıldılar.
Türkiye’de Notre Dame de Sion Rahibeleri Kongregasyonu’nun varlığının ve ilk kız lisesi kuruluşunun 160. yıl dönümü dolayısıyla :
Notre Dame de Sion Evry-Grandbourg’dan Tayvanlı resim sanatçısı Sör Marie-François LIN’in eserlerinin sergisi açıklandı.
Notre-Dame de Sion Rahibeler Topluluğunun bir rahibesi olan ve birkaç yıl önce yayınlanan ''İç Dünyada Yolculuk'' adlı kitapdan haberdar olan Okul müdürü, Sœur Marie-François Lin
kendisine bir sergi ayrılmasının ilginç olacağını düşündü. Notre-Dame de Sion Fransız Lisesinin 160. yılında kendisine bir sergi ayrılması gerçekten çok yerinde bir düşünce olarak göründü. Lin'in altmış kadar eseri sergi için bir araya getirildi.
Geçen yıl, Sœur Marie-François Lin'in yakın dostu ve aynı zamanda Strasburg Notre-Dame de Sion Lisesi müdürü olan Sandrine Bathilde, Sœur Marie-François Lin'in bazı tuvallerini göstermek ve bu sergiyi düzenlemek üzere İstanbul'a geldi. Sœur Marie-François Lin ile 2016'nın Ocak ile Kasım ayları arasında Sandrine Bathilde'in aracılığı ve katılımıyla altı kez görüşüldü. Bu görüşmeler sergi için hazırlanan kataloğun içinde yer alarak sanatçının kişiliği ve resimleri ile ilgili bize bir bilgi kaynağı oldu. NDS'deki serginin en önemli amacı Sœur Marie-François Lin'in sanata olan yaklaşımını ortaya koymaktı. Bu yaklaşı sanatçının üç farklı sanat tarzını birleştirdiğini gösteriyor: Çin resimleri, figüratif olmayan eserler ve kara kalem çalışmalar farklı sanat tarzları olarak sergideki yerini alıyor.
Çin resimleri; Sœur Marie-François Lin tüm okul hayatı boyunca ve üniversitede Çin resim sanatıyla ilgilendi. Çizimlerine Çin geleneğine uygun olarak başladı. Aslında bambudan fırçalarla çalışıyordu ve onları Tayvan'da yapıldığı gibi, yani bir elinde üç ila beş fırça tutarak aynı zamanda kullanıyor, böylece eşzamanlı olarak birkaç çizgi elde ediyordu. Ayrıca Çin mürekkebi kullandığı da görülüyor, ilk eserlerinin siyah-beyaz oluşu da bundandır. Özellikle bitki motiflerinde kendini göstermektedir. Bu da ilginç zira, çok daha sonra yaptığı figüratif olmayan tuvallerinde de bu motiflere rastlıyoruz. Böylece çalışmaları arasında bir bağlantı olduğunu görebiliyoruz.
Figüratif olmayan eserler; Lin'in eserleri, ustalarının empoze ettiği bir modelin aynen izlenmesini gerektiren ve kişisel öznelliğe çok az yer bırakan Çin resminin aksine, sonradan tamamen öznel olmaya başladı. Bundan böyle ne model ne de kopyalama kullandı. Sanatçı bütünüyle özgür ve tamamen doğaçlamaya yer verdi. Ayrıca eserlerinin kompozisyonuyla kemanı arasında da bir paralellik kurabiliriz. Müzikte doğaçlamayı, kendi eserini oluşturmak için hayal gücünü özgür bırakmayı seviyor. Aynı şey, katmanlar hâlinde guaş uyguladığı resimde de söz konusu. Katmanların arasına bahçesinde bulduğu yaprakları yerleştiriyor, bu da resimlerinin o belirgin şekillerini veriyor. Bitki motifini gerçekten çok kullanıyor.
Sergi tasarımı; Serginin amacı, ziyaretçilerin Lin'in sanatındaki üç ifade şeklini keşfetmesini sağlamak, resimler arasındaki bağlantıyı öne çıkartabilmek ve farklı eser tiplerini birbirinden ayırmaktan ziyade, nasıl birbirleriyle kaynaştığını göstermekti. Farklı ifade türleri arasındaki bağı kurmak için ise, mümkün olduğunca Çin resimlerini figüratif olmayan resimlerin karşısına, ya da yanına yerleştirdik.
Sœur Marie-François Lin 1935’te Tayvan’da doğdu. Çocukluğu o dönemde Tayvan’da yaşanan savaşın ve sarsıntıların izini taşır. Tarih öğrenimi görürken, bir yandan da resim ve keman dersleri alır. 1960’ta, beş yıl kaldığı Madrid’de öğrenimine Modern Tarih ile devam eder. Paris’i ziyaretinde, Notre Dame de Sion Rahibeleri Topluluğunu keşfeder ve 1965’te onlara katılmaya karar verir. O zamandan beri, Topluluğun manastır rahibeleriyle, atölyesinin bulunduğu Evry’de yaşamaktadır.
Sergi, 28 Kasım’dan 28 Ocak’a kadar (pazar günleri hariç) her gün saat 13.00-18.00 arası sanatseverlerin ziyaretine açık olacakdır.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder