Şirketlerin gizli kâr sağlıyıcıları
Kâr etmenin en iyi yolu, satın alırken kazanmaknakdır. Bunun verimli ve optimal bir şekilde yapılması gerekmektedir.
Başkanlığını Gürkan Hüryılmaz ’ın yaptığı, Türkiye Satınalma Profesyonelleri ve Yöneticileri Derneği TÜSAYDER’in Grand Cevahir Hotel iftar yemeğinde aynı zamanda ve Yüksek İstişare Kurulu plaket törenide yapıldı.
Tören açılış konuşmasında Başkan Gürkan Hüryılmaz satınalma bölümünün güven, modelleme, maliyet yönetimi, performansı sürekli değerlendirilen sistem tabanlı uygulamalarla yaygınlaşan riskleri öngörebilen, yönetebilme becerisi olan pofesyonel yöneticilerin oluşturduğu derneklerin doğrı bir kurum kültürü oluşturarak doğru sürdürebilir mesleki yetkinlikleri artıran, yaşanmakta olan değişimlerin beklentiler temelinde yaptıklarını çalışmaları dile getirdi.
Küresel rekabet, rakip stratejileri, pazar belirsizlikleri, emtia fiyat değişimleri ve döviz kur dalgalanmaları gibi zorlaşan ekonomi şirketlerde maliyetlerin ve harcamaların iyi yönetilmesi zorlamaktadır.
Yoğun rekabet ortamında avantaja sahip olmak isteyen şirketler; Şirket ürün maliyetlerinde büyük bölümünde etken olan satın almanın önemi karşısında tedarikçileri iyi analiz yapabilen satın alma yöneticilerine ihtiyaç duymaktadır. Böylece
Profesyonel satınalma yöneticisine olan ihtiyaç ve farkındalık seviyesi tüm sektörlerde yükseldi.
Günümüzün yoğun rekabet koşullarında en iyiyi üretmeye ve en iyiyi sunmaya çalışan, müşterilerini memnun eden işletmelerde büyük rol oynayan aktör teknoloji kullanımı ile rekabet avantajı yakalıyarak, rekabette başarıya ulaştıkları gerçeği, geleneksel yönetim anlayışlarını değiştirerek bazı yeni yönetim yaklaşım ve tekniklerini benimsemeleri ve uygulamaları görülmektedir.
Müşteri memnuniyeti, kalite, maliyet ve temrin kriterlerine göre yapılan malzeme ihtiyacının belirlenmesi gereksinim duyulan malzemeye ilişkin spesifıkasyonların belirlenmesi, alternatif satıcıların analiz adilmesi, satıcıların seçimi ve siparişin verilmesi, siparişin izlenmes,teslim alınması, ilişkin belgelerin incelenmesi gibi müşterilerin zincirinden geçer.
Etkin bir biçimde kullanılan bilişim teknolojileri, her sektörde önem gösterirken satınalma departmanında işletmelere önemli açılımlar sağlamaktadır.
Bilişim sistemleri kullanan işletmelerde fonksiyonel birimler ve yöneticileri genel işletme performansına önemli katkılar sağlayacaktır. Bilgisayar ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler maliyet, zaman, kalite ve hizmet konularında işletme faaliyetlerini sürekli olarak etkilemekte ve değiştirmektedir. İşletme yapısında köklü değişikliklere neden olmakta ve işletmelere, yeni pazarlara girmede, ürünlerini ve
hizmetlerini sunmada, süreçlerinin verimliligini artırmada, Müşterinin istediği mal ve hizmeti istedikleri an, miktar, kalite ve fiyatla bulabilme fırsatını yakalama kabiliyetini müşteri kazanımında ve müşteri sadakatinin sağlanmasını kazandıracakdır
Teknoloji, know-how’a, bilgiye erişimin çok kolay olduğu gözönüne alındığında maliyet optimizasyonu şirketlerin ticari ömürlerini tayin eden en önemli faktörlerin başında yer alıyor. Yeni sistemlere sahip olmak zorunlu oldu.
Şirketin satın alma yönetimi şirketin stratejik hedeflerine ulaşmasında önemli bir aktörüdür. Satınalma performansının değerlendirildiğinde; üzerine düşen sorumluluklarını yerine getirdiği etkili satınalma yaptığının bir ölçüsüsü olan büyük rol oynayan, satın alma sürecinin dinamikleri oldukça farklı maliyet analizlerinin çok daha detaylı yapılmasını zorunlu hale getiren siparişlerin belirtilen tarihte getirilmesi, geri dönüşlerin zamanında yapılması, gerekli ilginin gösterilmesi, teknoloji ve doğru tedarikçi kriterlerinin yerine getirilmesi gibi yıllık bazda toplam maliyet avantajıyla finansal başarıya sağladığı katkının önemli bir göstergesidir.
Küreselleşme süreciyle birlikte teknoloji, iletişim ve ticaret alanında birbirine giderek yakınlaşan ekonomiler, aynı zamanda üretim ve pazarlamanın uluslararasılaşması arenasında, firmaların yurtiçi yurtdışı yoğun rekabeti karşısında, firmaları yeni sistem arayışlarına iterek girdilerin büyük ölçüde azalmasını zorlu kıldı.
Bilişim sistemleri kullanan satın alma departmanları işletmelerde fonksiyonel birimler genel işletme performansına önemli katkılar sağlayacaktır. Bilgisayar ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler maliyet, zaman, kalite ve hizmet konularında işletme faaliyetlerini sürekli olarak etkilemekte ve değiştirmektedir.
TÜSAYDER yönetim üyeleri ve üyelerle paylaştığımız masadaki söyleşilerimizde Satınalma maliyetlerin artığını öğreniyoruz. Mayıs 2016 itibarı ile açıkanan fiyat endekslerinden birkaç örnek verince kendilerinden endeksi göndermelerini istiyoruz. Gönderdikleri mayıs 2016 endeksi;
“TÜSAYDER Satınalma Fiyat Endeksi, 2016 yılı Mayıs ayında bir önceki aya göre %1.97 artış, bir önceki yılın Aralık ayına göre %4.90 artış gösterdi.
TÜSAYDER Satınalma Fiyat Endeksi aylık %1.97 arttı.
TÜSAYDER Satınalma Ana Grupları itibariyle, 2016 yılı Mayıs ayında endekste yer alan gruplar için değişim Metal %3.68, Plastik & Kauçuk %1.37, Kağıt & Kereste %0.60, Enerji %3.30 ve Gıda %0.66 şeklinde gerçekleşirken; bir önceki yılın Aralık ayına göre değişim ise Metal %13.63, Plastik & Kauçuk %5.07, Kağıt & Kereste %3.89, Enerji %1.86 ve Gıda %1.94 şeklinde gerçekleşti.
Ana gruplar bazında 2016 Mayın ayında en yüksek artış %3.68 ile Metal grubunda görülürken, en düşük artış %0.60 ile Kağıt & Kereste grubunda görüldü.
* Bu haber bülteni TÜSAYDER adının kullanılması suretiyle yayımlanabilir.
TÜSAYDER Satınalma Fiyat Endeksine göre satınalma maliyetleri 2016 yılının Ocak ayında %1.54 düşüş gösterdikten sonra, Şubat ayında %0.31, Mart ayında %1.81 ve Nisan ayında %2.31 artış göstermişti. Mayıs ayında da %1.97 artış gösteren satınalma maliyetlerinin artmasında petrol fiyatlarının ve döviz kurundaki yükselişler etkili oluyor.”
yilmazparlar@yahoo.com
Kâr etmenin en iyi yolu, satın alırken kazanmaknakdır. Bunun verimli ve optimal bir şekilde yapılması gerekmektedir.
Başkanlığını Gürkan Hüryılmaz ’ın yaptığı, Türkiye Satınalma Profesyonelleri ve Yöneticileri Derneği TÜSAYDER’in Grand Cevahir Hotel iftar yemeğinde aynı zamanda ve Yüksek İstişare Kurulu plaket törenide yapıldı.
Tören açılış konuşmasında Başkan Gürkan Hüryılmaz satınalma bölümünün güven, modelleme, maliyet yönetimi, performansı sürekli değerlendirilen sistem tabanlı uygulamalarla yaygınlaşan riskleri öngörebilen, yönetebilme becerisi olan pofesyonel yöneticilerin oluşturduğu derneklerin doğrı bir kurum kültürü oluşturarak doğru sürdürebilir mesleki yetkinlikleri artıran, yaşanmakta olan değişimlerin beklentiler temelinde yaptıklarını çalışmaları dile getirdi.
Küresel rekabet, rakip stratejileri, pazar belirsizlikleri, emtia fiyat değişimleri ve döviz kur dalgalanmaları gibi zorlaşan ekonomi şirketlerde maliyetlerin ve harcamaların iyi yönetilmesi zorlamaktadır.
Yoğun rekabet ortamında avantaja sahip olmak isteyen şirketler; Şirket ürün maliyetlerinde büyük bölümünde etken olan satın almanın önemi karşısında tedarikçileri iyi analiz yapabilen satın alma yöneticilerine ihtiyaç duymaktadır. Böylece
Profesyonel satınalma yöneticisine olan ihtiyaç ve farkındalık seviyesi tüm sektörlerde yükseldi.
Günümüzün yoğun rekabet koşullarında en iyiyi üretmeye ve en iyiyi sunmaya çalışan, müşterilerini memnun eden işletmelerde büyük rol oynayan aktör teknoloji kullanımı ile rekabet avantajı yakalıyarak, rekabette başarıya ulaştıkları gerçeği, geleneksel yönetim anlayışlarını değiştirerek bazı yeni yönetim yaklaşım ve tekniklerini benimsemeleri ve uygulamaları görülmektedir.
Müşteri memnuniyeti, kalite, maliyet ve temrin kriterlerine göre yapılan malzeme ihtiyacının belirlenmesi gereksinim duyulan malzemeye ilişkin spesifıkasyonların belirlenmesi, alternatif satıcıların analiz adilmesi, satıcıların seçimi ve siparişin verilmesi, siparişin izlenmes,teslim alınması, ilişkin belgelerin incelenmesi gibi müşterilerin zincirinden geçer.
Etkin bir biçimde kullanılan bilişim teknolojileri, her sektörde önem gösterirken satınalma departmanında işletmelere önemli açılımlar sağlamaktadır.
Bilişim sistemleri kullanan işletmelerde fonksiyonel birimler ve yöneticileri genel işletme performansına önemli katkılar sağlayacaktır. Bilgisayar ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler maliyet, zaman, kalite ve hizmet konularında işletme faaliyetlerini sürekli olarak etkilemekte ve değiştirmektedir. İşletme yapısında köklü değişikliklere neden olmakta ve işletmelere, yeni pazarlara girmede, ürünlerini ve
hizmetlerini sunmada, süreçlerinin verimliligini artırmada, Müşterinin istediği mal ve hizmeti istedikleri an, miktar, kalite ve fiyatla bulabilme fırsatını yakalama kabiliyetini müşteri kazanımında ve müşteri sadakatinin sağlanmasını kazandıracakdır
Teknoloji, know-how’a, bilgiye erişimin çok kolay olduğu gözönüne alındığında maliyet optimizasyonu şirketlerin ticari ömürlerini tayin eden en önemli faktörlerin başında yer alıyor. Yeni sistemlere sahip olmak zorunlu oldu.
Şirketin satın alma yönetimi şirketin stratejik hedeflerine ulaşmasında önemli bir aktörüdür. Satınalma performansının değerlendirildiğinde; üzerine düşen sorumluluklarını yerine getirdiği etkili satınalma yaptığının bir ölçüsüsü olan büyük rol oynayan, satın alma sürecinin dinamikleri oldukça farklı maliyet analizlerinin çok daha detaylı yapılmasını zorunlu hale getiren siparişlerin belirtilen tarihte getirilmesi, geri dönüşlerin zamanında yapılması, gerekli ilginin gösterilmesi, teknoloji ve doğru tedarikçi kriterlerinin yerine getirilmesi gibi yıllık bazda toplam maliyet avantajıyla finansal başarıya sağladığı katkının önemli bir göstergesidir.
Küreselleşme süreciyle birlikte teknoloji, iletişim ve ticaret alanında birbirine giderek yakınlaşan ekonomiler, aynı zamanda üretim ve pazarlamanın uluslararasılaşması arenasında, firmaların yurtiçi yurtdışı yoğun rekabeti karşısında, firmaları yeni sistem arayışlarına iterek girdilerin büyük ölçüde azalmasını zorlu kıldı.
Bilişim sistemleri kullanan satın alma departmanları işletmelerde fonksiyonel birimler genel işletme performansına önemli katkılar sağlayacaktır. Bilgisayar ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler maliyet, zaman, kalite ve hizmet konularında işletme faaliyetlerini sürekli olarak etkilemekte ve değiştirmektedir.
TÜSAYDER yönetim üyeleri ve üyelerle paylaştığımız masadaki söyleşilerimizde Satınalma maliyetlerin artığını öğreniyoruz. Mayıs 2016 itibarı ile açıkanan fiyat endekslerinden birkaç örnek verince kendilerinden endeksi göndermelerini istiyoruz. Gönderdikleri mayıs 2016 endeksi;
“TÜSAYDER Satınalma Fiyat Endeksi, 2016 yılı Mayıs ayında bir önceki aya göre %1.97 artış, bir önceki yılın Aralık ayına göre %4.90 artış gösterdi.
TÜSAYDER Satınalma Fiyat Endeksi aylık %1.97 arttı.
TÜSAYDER Satınalma Ana Grupları itibariyle, 2016 yılı Mayıs ayında endekste yer alan gruplar için değişim Metal %3.68, Plastik & Kauçuk %1.37, Kağıt & Kereste %0.60, Enerji %3.30 ve Gıda %0.66 şeklinde gerçekleşirken; bir önceki yılın Aralık ayına göre değişim ise Metal %13.63, Plastik & Kauçuk %5.07, Kağıt & Kereste %3.89, Enerji %1.86 ve Gıda %1.94 şeklinde gerçekleşti.
Ana gruplar bazında 2016 Mayın ayında en yüksek artış %3.68 ile Metal grubunda görülürken, en düşük artış %0.60 ile Kağıt & Kereste grubunda görüldü.
* Bu haber bülteni TÜSAYDER adının kullanılması suretiyle yayımlanabilir.
TÜSAYDER Satınalma Fiyat Endeksine göre satınalma maliyetleri 2016 yılının Ocak ayında %1.54 düşüş gösterdikten sonra, Şubat ayında %0.31, Mart ayında %1.81 ve Nisan ayında %2.31 artış göstermişti. Mayıs ayında da %1.97 artış gösteren satınalma maliyetlerinin artmasında petrol fiyatlarının ve döviz kurundaki yükselişler etkili oluyor.”
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder