Gıda ve gıda
bileşenleri endüstrisinin ortak buluşması Fi Istanbul 2016, ziyarete açıldı
ABD, Çin, İtalya, Hindistan, Peru, Yunanistan, Togo, Belçika gibi
birbirlerinden binlerce kilometre uzaklıktaki 4 kıta ve 16 ülkeden 250 markayı
tek bir çatı altında toplayan Fi Istanbul 2016 Gıda Bileşenleri Fuarı; 4 Mayıs’ta kapılarını ziyaretçilerine açtı. Bu
yıl dördüncü kez, Türkiye’nin ilk jelatin markası Seljel’in Altın
sponsorluğunda düzenlenen Fi Istanbul 2016’yı, yaklaşık 80 ülkeden 5 bin 400
sektör profesyonelinin ziyaret etmesi bekleniyor.
Dünyanın en prestijli gıda etkinliği
kabul edilen uluslararası Gıda Bileşenleri Fuarı Food ingredients (Fi)’in
bölgesel kolu Fi Istanbul, 4 Mayıs 2016 tarihinde kapılarını ziyarete
açtı. Dördüncü kez İstanbul ev sahipliğinde
düzenlenen Fi Istanbul 2016, gıda ve gıda bileşenleri pazarındaki en son
yenilikleri ve sektörü ilgilendiren tüm gereksinimleri İstanbul Kongre
Merkezi’nde tek bir çatı altında buluşturuyor.
Avrupa, Asya, Orta Doğu ve Kuzey
Afrika'yı bir araya getiren bölgenin ilk gıda ve gıda bileşenleri fuarı olan Fi
Istanbul 2016, gıda hammaddeleri, bileşenleri, yardımcı maddeleri, doğal
içerikler ile Ar-Ge, pazarlama, kalite kontrol ve danışmanlık gibi sektörü
yakından ilgilendiren tüm gereksinimleri ve yenilikleri bünyesinde toplayarak,
katılımcılarının gıda bileşenleri endüstrisindeki pazar paylarını artırmasına
destek oluyor.
Bu yıl dördüncü kez, Türkiye’nin ilk
jelatin markası Seljel’in Altın sponsorluğunda düzenlenen Fi Istanbul 2016’yı,
yaklaşık 80 ülkeden 5 bin 400 sektör profesyonelinin ziyaret etmesi bekleniyor.
Açılışa İstanbul İl Gıda, Tarım Hayvancılık Müdürlüğü İl Müdür Yardımcısı Nazif
Koca, UBM EMEA (İstanbul) Operasyonlarından Sorumlu Başkanı Haluk Balcı, UBM
EMEA (İstanbul) Yönetim Kurulu Başkanı Serkan Tığlıoğlu, UBM EMEA (İstanbul)
Fuarlar Grup Direktörü Orhan Çağlayan, GIDAKAT Yönetim Kurulu Başkanı Dr.
Mehmet Çetin Duruk'un yanı sıra çok sayıda davetli katıldı.
“Gıda bileşenleri endüstrisi; 2018 yılında global düzeyde 40 milyar
dolar ekonomik büyüklüğe ulaşacak…”
Fi İstanbul 2016’nın açılışında konuşan
ve gıda güvenliğinin sağlanmasında gıda bileşenlerinin stratejik öneme sahip
olduğunu vurgulayan UBM EMEA (İstanbul)
Fuarlar Grup Direktörü Orhan Çağlayan, “Şimdi artan nüfus ve azalan
kaynaklar açısından bakarsak gıda bileşenleri gıda güvenliğinde daha da büyük
öneme sahip. Öyle ki, yiyeceklerin bozulmasını önleyerek raf ömrünü uzatan,
lezzet katan gıda bileşenleri endüstrisinin ekonomik büyüklüğünün, 2018 yılında
global düzeyde 40 milyar dolara ulaşması bekleniyor. UBM EMEA (Istanbul) olarak
amacımız; katılımcı ve ziyaretçilerimizin bu pastadan daha büyük pay almalarına
destek vermek” dedi.
“Türkiye pek çok sektöre yeni iş fırsatları sunan cazip ve dikkat
çekici bir Pazar”
Türkiye’nin ekonomisinin büyüdüğüne ve
Avrupa’nın aksine genç nüfusa sahip olduğuna değinen Orhan Çağlayan, “Türkiye pek çok sektöre yeni iş fırsatları sunan
cazip ve dikkat çekici bir pazar. UBM EMEA (Istanbul) olarak çalışma
stratejimizin odağında, İstanbul’un EMEA bölgesinin cazibe ve ortak buluşma
noktası olması yer alıyor. Bu nedenle üç yıl önce, tarihi İpek Yolu üzerinde
yer alan ve yüzlerce yıldır bölgede gıda bileşenleri için ticari bir merkez
konumunda olan Türkiye’yi, uluslar arası Fi rotasına dahil ettik” şeklinde
konuştu.
Gıda Katkı ve Yardımcı Madde Sanayicileri
Derneği Başkanı Dr. Mehmet Çetin Duruk da yaptığı açıklamada; ”GIDAKAT
olarak, Gıda Bileşenleri Fuarı Food
ingredients (Fi)’in bölgesel bir kolu olan Fi Istanbul’u çok önemsiyor ve en
başından beri destekliyoruz. Fi Istanbul’un genel amaçlı gıda fuarlarından en
büyük farkı ve artısı, gıda bileşenleri üzerine özelleşmesi ve iki yılda bir
yapılan sektör fuarlarının aksine her yıl gerçekleşme başarısını göstermesi”
dedi. Fuar süresince devam edecek seminerlerle ilgili olarak her bir konunun
fuara ayrı bir renk ve özellik katacağına değinen Dr. Mehmet Çetin Duruk, “Bu
seminerler ile gıda bileşenleri, katkı maddeleri, gıda güvenliği ile ilgili pek
çok alt konuda tebliğ ile tartışma, tanıma ve tanıtma imkânı bulunabilecektir.
Böylece resmi ve özel sektör üretici ve kullanıcı firmaları, kamu araştırma ve kontrol kuruluşları,
üniversiteler ile sivil toplum kuruluşlarının bu ortak paydada buluşma fırsatı
da doğmuş olacaktır” dedi.
“Fi Istanbul, sektöre dair düzenlediği etkinliklerle de dikkatleri
üzerine çekti…”
Gıda bileşenlerine ilişkin trendlerin ve pazardaki gelişmelerin konuşulduğu Fi Istanbul 2016’da yer alan konferanslar ilgiyle karşılandı. “Küresel gıda sektöründe zirvedeki trendlerin keşfedilmesi”, “Tuzu azaltma yaklaşımları”, “Temiz etiket trendine uymak için yeniden formülasyon” gibi sektöre dair ilgi çekici konuları içeren konferanslar, fuar süreci boyunca devam edecek.
Gıda bileşenlerine ilişkin trendlerin ve pazardaki gelişmelerin konuşulduğu Fi Istanbul 2016’da yer alan konferanslar ilgiyle karşılandı. “Küresel gıda sektöründe zirvedeki trendlerin keşfedilmesi”, “Tuzu azaltma yaklaşımları”, “Temiz etiket trendine uymak için yeniden formülasyon” gibi sektöre dair ilgi çekici konuları içeren konferanslar, fuar süreci boyunca devam edecek.
Tuzu azaltma yaklaşımları konulu
panelinde konuşan Tür Böbrek Vakfının Genel Başkanı Timur Erk, En fazla tuz
kullanımı yapan ülkeler arasındayız. Özellikle Güney Anadolu yani proteinin
fazla olduğu, kebap türünün fazla olduğu yerlerde 24 gramla şampiyonlar
arasında diyebiliriz. Esas 18
gram . Son 5 senede Sağlık Bakanlığı ile yaptığımız
kampanya ile 3 gram
azaltıldı ve 15 grama düşürmüş durumdayız. 3 gram böbrek sağlığı ile
ilgili 1,5 milyar dolar tasarruf sağmış durumda. Bu nedenle iyi iş yaptığımıza
inanıyoruz'' dedi.
“Ekmekten tuzu yaklaşık yüzde 50 azalttık…”
Bu 3 gramı nasıl azalttıklarının
açıklayan Erk, ''Tüketimi fazla olan ekmekten başladık. İstanbul Halk Ekmek ile
konuştuk ilk defa orada bir yüzde 25 azaltma oldu. Kademeli olarak bir yüzde 25
daha azalttık. Türk insanının tükettiği ekmeğin tuz gramajı yüzde 50 azalmış
oldu.Farkındalık oluşturmaya çalıştık. Burada yaptığımız en önemli konu
masalardan tuzlukların kaldırılmasına destek vermek. Tuza erişimi zorlaştırmaya
çalıştık'' diye konuştu.
Tuz demek hipertansiyon demek,
hipertansiyonda kalp sağlığı ve börek sağlığı demek olduğunu vurgulayan Başkan
Erk, ''Tuz tüketiminin azaltılmasına yönelik uğraş vermek, herkesin yapması
gereken konudur. Biz bu işi en iyi 9-10-11 yaş grubu ile devam ediyoruz.
İlkokullara gidiyoruz ve burada verdiğimiz eğitimlerle farkındalık yapıyoruz''
şeklinde konuştu.
Fi İstanbul 2016’da yer alan konu başlıkları şöyle:
‘Innova Market Insights ile 2016'nın ilk
10 trendi’
Tuzu azaltma yaklaşımları’
‘Yaşam tarzımızda kalorileri doğal
kaynaklardan elde edilen seçeneklerle dengelemek - Gıda ve İçecek üreticilerinin
önündeki zorluklar ve çözümler nelerdir?’
Gelişen mevzuat ortamının aydınlatılması’
Gıda sektöründe AR-GE ve yatırım
destekleri’
‘Sağlık talepleri: sağlık ve yaşam
trendine uyma yolunda düzenlemelerin neden olduğu engelleri aşmak’
‘Temiz etiket üzerine’
‘Gıda ürünleri ve fonksiyonel
bileşenlerin seyreltilmesi sorununu ele almak’
Helal Sertifikasının önemi ve sunduğu
fırsatlar’
‘Helal sertifikası ve Helal üretimin
karşı karşıya olduğu engel, zorluklar ve çözümü’
‘Türkiye mandıra sektöründe yatırım
fırsatları’
‘Dört nesle yayılan tüketim ve nörobilim’
“3 Kıta ve 14 Ülkeden Alım Heyeti, Fi Istanbul 2016’da…”
T.C. Ekonomi Bakanlığı desteği ve
İstanbul İhracatçı Birlikleri koordinasyonu ile 3 kıtadan 14 ülkeden gelen alım
heyeti fuarda ağırlandı. Fuar katılımcılarının yeni pazarlara açılması ve yeni
işbirliği zemini hazırlamak amacı ile organize edilen alım heyeti programında
katılımcılar heyet kapsamında gelen gıda firmalarının satın alma temsilcileri
ile ikili görüşmeler yaptı. Alım Heyeti programı kapsamında şu ülkelerden satın
alma yetkilileri firmalarla görüştü:
Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarından; Azerbaycan, Birleşik Arap Emirlikleri,
Cezayir, Fas, Gürcistan, İsrail, Katar, Kazakistan, Kırgızistan, Mısır, Suudi
Arabistan, Tacikistan, Tunus ve Ürdün.
SelJel, Fi Istanbul Gıda Bileşenleri Fuarının Altın Sponsoru oldu
Yenilebilir gıda jelatini üreticisi ve Türkiye’nin ilk jelatin markası Seljel,
Food ingredients (Fi) İstanbul Gıda Bileşenleri Fuarı’nın Altın sponsoru oldu. Avrupa’nın
en iyi teknolojisine sahip jelatin fabrikası olarak üretimini sürdüren firmanın
ürünleri ağırlıklı olarak, şekerleme endüstrisinde jelly, toffee ve marshmallow
üretiminde, filtrasyon malzemesi olarak şarap ve meyve konsantresi üretiminde,
pastacılıkta, süt ve et üretimlerinde kullanılıyor. bunların dışında, sporcu
destek içeceklerinde ve gıda takviyesi olarak üretilen yumuşak kapsüllerde
bulunuyor.
“Yenilikçi ürünler Fi Istanbul 2016’da sergilendi…”
Gıda bileşeni firmalarının yenilikçi ve
inovatif ürünleri Fi Istanbul 2016’da “innovation zone”da bir araya geldi.
Firmaların yenilikçi ürünlerini sergiledikleri alan ziyaretçilerin ilgisini
çekti.
UBM EMEA
(Istanbul), Avrasya ve Türkiye pazarlarının uluslararası fuarlarını düzenleyen
tecrübeli bir etkinlik organizatörüdür. Londra borsasında işlem gören ve 40’dan
fazla ülkedeki 5.000 çalışanıyla her yıl 450 etkinlik düzenleyen küresel
pazarlama ve iletişim hizmetleri şirketi UBM plc. bünyesinde yer
almaktadır. UBM EMEA (Istanbul)’un
pazara liderlik eden etkinlikleri şunlardır: Food Ingredients Istanbul,
Uluslararası Istanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarı, Istanbul Kids Fashion,
Growtech Eurasia, Tissue World Istanbul, IstanbulLight, ISSA Interclean Istanbul, Intertraffic
Istanbul, Tesis Yönetim Hizmetleri, Teknolojileri, Altyapı ve Tedarik
Fuarı-TESFA Istanbul 2016, Istanbul Jewelery Show, CPhI Istanbul.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder