LOJİSTİKDE KURUMSALLAŞMAK ŞART
Katmerli sohbetlerde lojistik duayenlerinden Ali Avcı başarı için neler dedi?
Faruk Güllüoğlu Şirinevler Şubesi’nde Faruk Güllüoğlu ev sahipliğinde her ay gerçekleşmekte olan Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) Başkanı Celal Toprak, Gazeteci Fikri Türkel ve Faruk Güllüoğlu tarafından yürütülen Katmerli Sohbetler toplantının nisan ayı konuk konuşmacısı, bünyesinde Ceynak, Ceysan, Ceyport, Ceymar, Samsunport gibi şirketleri bulunduran Cey Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı’ydı.
Ali Avcı “ Lojistikde verimli ve optimal başarı için hizmet alan hizmet veren her firma kurumsallaşmak zorundadır”
27 nisan 2016 tarihinde geleneksel olarak düzenlenen Katmerli Sohbetler toplantının yönetimini yapan Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) ve YAPDER yeni arayışlar Platformu Derneği Başkanı Celal Toprak, ay içerisinde gerçekleşen etkinliklerinin bilgilerini paylaştıkdan sonra ALLFOREX Başkanından finans gelişmeleri hakkında kısa bilgi vermesi için firma ilgilerini davet etdi. İlgililer forex ve dünya son finansal gelişmeleri hakkında bilgilendirdiler.
Cey Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı ile söyleşinin moderatörlüğünü onur plaket ödüllü Gözlem gazetesi ekonomi yazarı Metiner Sezer üstlendi. Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) Başkanı Celal Toprak konuşmanın konusunu lojistiğin ülkemizdeki gelişimini ve başarı öyküsü ana hatlarıyla temalandırdı.
Ekonomi yazarı Metiner Sezer kısa biyoğrafisini yaptıkdan sonra “Ali Avcı Türkiye ekonomisinin önemli aktörlerinden Ali Avcı seneler önce tanıdığım, ticari ve insani zekâsına hayran kaldığım bir iş adamı. Başarıdan başarıya koşan bir müteşebbis.” Dedikden sonra Sezer Türkiye’nin en büyük tahıl ve likit yağ lojistik firması Ceynak onun amiral gemisi olduğunu Ceyhan’da faaliyet gösteren bir nakliyat şirketi olarak kurduğu Ceynak’ın Ceyhan’da başlayan,Mersin ve daha sonra da İstanbul’a uzanan başarı öyküsünü anlatmasını istedi.
Samsunport Limanı’nı devraldıktan sonra çok yoğun bir çalışma gerçekleştirerek çok kısa sürede limanı baştan yaratan Cey Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı Daima profesyonellerle çalışmış olmanın firmasına kazandırdığı değerlere temas ederken Ceyhan’ın “Cey”i ile nakliyatın “Nak”ını bileştirip “Ceynak” logosunu bulma hikâyesine temas etti. İşi gereği Türkiye’nin hemen her limanında “likit yağ deposu” ve “tahıl silosu” kuran Ceynak’ın liman işletmeciliği öyküsünü de anlatan Ali Avcı; Samsun Limanı’nı Özelleştirme İdaresi’nden alma nedenini şöyle açıkladı: “Biz lojistik yapıyorduk ama işlerimizin çoğu limanlardaydı. Liman lojistiği yapıyorduk yani. Seneler içinde liman işletmeciliğini öğrenmiştik. Samsun Limanı’nı hantallaşmış ve zarar eder duruma gelmişti. 2010 yılında, Özelleştirme İdaresi tarafından ihaleye çıkardı. İhaleyi kazandık ve limanın 36 yıllık işletme hakkını 125 milyon dolar karşılığında satın aldık. 40 milyon dolara yakın yatırım yapıp limanı kısa sürede modern bir yapıya kavuşturarak kâr eder hale getirdik. Samsun Limanı bugün Türkiye’nin en stratejik limanlarından biri oldu.”
Oldukça sade bir iş prensibi olduğunun altını çizen Avcı, başarı sırrını açıklarken, “Bildiğin işi yap ve tüm enerjinle işine odaklan” fikriyle hareket ettiğini söyledi. Lojistik sektörün kurumsallaşmasında önemli rol üstlenen lojistik sektörünün ekonomiyle birlikte büyümesi gerektiğine dikkat çekti. “Lojistik sektörü stratejik bir sektördür. Lojistik olmadan ekonomi olmaz. Türkiye jeopolitik konumu önem arz eden bir coğrafyada yer alıyor. Lojistik sektörü için ideal bir coğrafya. Altyapı eksikleri giderildiği ve sektör kayıt altına alındığı takdirde Türk lojistik sektörü ekonomiye önemli katkı sağlar ve her sene bu artan katkı.”dedi.
Şimdi lojistiğin ülkemizdeki gelişimine ve rekabet vizyonuna bakalım. Türkiye, lokasyon olarak Orta Doğu, Türk Cumhuriyetleri ve Avrupa arasında bir aktarma merkezi oluşumu avantajlı konumuyla adeta lojistik üssü gibidir. Lojistik, uzun dönemde toplumun genel refah düzeyini artırmaya yardım amacıyla, ürünlerin kaynağından nihai kullanıcılarına ulaşmalarını planlamak, organize etmek, taşıma ve depolama işlemlerini gerçekleştirmek ve bu süreci verimli ve optimal bir şekilde yapması gerekir.
Küreselleşme süreciyle birlikte teknoloji, iletişim ve ticaret alanında birbirine giderek yakınlaşan ekonomiler, aynı zamanda üretim ve pazarlamanın uluslararasılaşması
arenasında, firmaları yurtiçi yurtdışı zorlu rekabet, ekonomik koşulların değişkenliği, belirsizliği kriz dönemlerinde farklı yönlerden etkilenmektedir.
Daha kaliteli ürünleri daha ucuza üretebilmenin ve pazarlayabilmenin yollarını arayan firmalar teknoloji, iletişim ve ticaret alanında ekonomilerin birbirlerine giderek yakınlaşmaları, herhangi bir bölgesinden diğerine mal, hizmet ve bilgi alışverişi hızlı ve etkin erişim olanakları sayesinde kesintisiz bir şekilde gerçekleştirmek zorunluluğunu taşımaktalar.
Artık dünyanın Küresel rekabet ortamında başarılı olabilmek için üretilen ürünlerin dünya üzerindeki farklı yerlerde bulunan ve birbirlerinden farklı olan müşterilerin isteklerini karşılaması koşulu giderek daha önemli hale gelmektedir. Bu durum; tüm işletmecilik etkinliklerinde lojistik sektörünün önemini giderek artırmaktadır. Bilişim teknolojileri kullanımıyla performans artısı sağlanmaktadır.
Bilişim sistemleri kullanan lojistik isletmelerde fonksiyonel birimler ve yöneticileri coğrafi olarak nerede konumlandıkları önemli olmaksızın ağlar aracılığıyla birbirine bağlı proje lojistik sektöründe de, sektörel birtakım özellikler de dikkate alındığında bilişim teknolojileri etkin bir biçimde kullanıldığında genel işletme performansına önemli katkılar sağlayacaktır. Bilgisayar ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler maliyet, zaman, kalite ve hizmet konularında işletme faaliyetlerini sürekli olarak etkilemekte ve değiştirmektedir. Kurumsallaşmak şart
Şimdi bizdeki lojistik sektöründeki firma türlerine bakalım;
Küçük firmalar, Daha çok spot işler yapan
geleneksel biçimde çalışmakta ve modern iş
anlayışından uzak, Kalıcı politikaları, ilkeleri ve pazarlama stratejileri yoktur.
Kobiler, kökeni taşımacılık sektörüne dayanan, piyasa koşullarını bilen, bir global olmaya çalışan firmalardır.
Büyük firmalar, Bir holding bünyesinde olan, uluslararası boyutta iş yapabilme yeteneğinde olan ve global partneri
olan veya olmayan bu firmalar katma değere önem
veren firmalardır.
Yabancı firmaların Türkiye Şubeleri, Uluslararası marka olma avantajını kullanarak güven sağlayan ve kendi standartlarında hizmet veren firmalardır.
Kuruluşu kargo şirketi statüsünde olan ve daha
sonra aynı isimle bir lojistik firması kuran firmalar.
Bir dönem İstikrarlı ekonomik büyüme, ülkelerin
yatırım rejimlerinde devam eden liberalleşme,
finansman koşullarında yaşanan elverişli ortam, emtia fiyatlarındaki yükselmelerin uluslararası şirket birleşmeleri ve değerlerini arttırması sonucunda çok uluslu işletmelerin uluslararası stratejilerini devam ettiren sektörün bu dönemdeki faktörlerin başında dijital dönüşüme geçmeleri gerekiyor. Trendleri, iletişimi, iyi kullanabilen firmalar ön plana çıkacaktır.
Eski dönemde 75 yıl ortalama ayakda kalabilen firmalar bu dönemde 15 yıl kadar ortalama ayakta kalma süresine sahip. Ancak teknolojik platformları değerlendirebilen süresini uzatabilecekdir.
yilmazparlar@yahoo.com
Katmerli sohbetlerde lojistik duayenlerinden Ali Avcı başarı için neler dedi?
Faruk Güllüoğlu Şirinevler Şubesi’nde Faruk Güllüoğlu ev sahipliğinde her ay gerçekleşmekte olan Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) Başkanı Celal Toprak, Gazeteci Fikri Türkel ve Faruk Güllüoğlu tarafından yürütülen Katmerli Sohbetler toplantının nisan ayı konuk konuşmacısı, bünyesinde Ceynak, Ceysan, Ceyport, Ceymar, Samsunport gibi şirketleri bulunduran Cey Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı’ydı.
Ali Avcı “ Lojistikde verimli ve optimal başarı için hizmet alan hizmet veren her firma kurumsallaşmak zorundadır”
27 nisan 2016 tarihinde geleneksel olarak düzenlenen Katmerli Sohbetler toplantının yönetimini yapan Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) ve YAPDER yeni arayışlar Platformu Derneği Başkanı Celal Toprak, ay içerisinde gerçekleşen etkinliklerinin bilgilerini paylaştıkdan sonra ALLFOREX Başkanından finans gelişmeleri hakkında kısa bilgi vermesi için firma ilgilerini davet etdi. İlgililer forex ve dünya son finansal gelişmeleri hakkında bilgilendirdiler.
Cey Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı ile söyleşinin moderatörlüğünü onur plaket ödüllü Gözlem gazetesi ekonomi yazarı Metiner Sezer üstlendi. Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) Başkanı Celal Toprak konuşmanın konusunu lojistiğin ülkemizdeki gelişimini ve başarı öyküsü ana hatlarıyla temalandırdı.
Ekonomi yazarı Metiner Sezer kısa biyoğrafisini yaptıkdan sonra “Ali Avcı Türkiye ekonomisinin önemli aktörlerinden Ali Avcı seneler önce tanıdığım, ticari ve insani zekâsına hayran kaldığım bir iş adamı. Başarıdan başarıya koşan bir müteşebbis.” Dedikden sonra Sezer Türkiye’nin en büyük tahıl ve likit yağ lojistik firması Ceynak onun amiral gemisi olduğunu Ceyhan’da faaliyet gösteren bir nakliyat şirketi olarak kurduğu Ceynak’ın Ceyhan’da başlayan,Mersin ve daha sonra da İstanbul’a uzanan başarı öyküsünü anlatmasını istedi.
Samsunport Limanı’nı devraldıktan sonra çok yoğun bir çalışma gerçekleştirerek çok kısa sürede limanı baştan yaratan Cey Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı Daima profesyonellerle çalışmış olmanın firmasına kazandırdığı değerlere temas ederken Ceyhan’ın “Cey”i ile nakliyatın “Nak”ını bileştirip “Ceynak” logosunu bulma hikâyesine temas etti. İşi gereği Türkiye’nin hemen her limanında “likit yağ deposu” ve “tahıl silosu” kuran Ceynak’ın liman işletmeciliği öyküsünü de anlatan Ali Avcı; Samsun Limanı’nı Özelleştirme İdaresi’nden alma nedenini şöyle açıkladı: “Biz lojistik yapıyorduk ama işlerimizin çoğu limanlardaydı. Liman lojistiği yapıyorduk yani. Seneler içinde liman işletmeciliğini öğrenmiştik. Samsun Limanı’nı hantallaşmış ve zarar eder duruma gelmişti. 2010 yılında, Özelleştirme İdaresi tarafından ihaleye çıkardı. İhaleyi kazandık ve limanın 36 yıllık işletme hakkını 125 milyon dolar karşılığında satın aldık. 40 milyon dolara yakın yatırım yapıp limanı kısa sürede modern bir yapıya kavuşturarak kâr eder hale getirdik. Samsun Limanı bugün Türkiye’nin en stratejik limanlarından biri oldu.”
Oldukça sade bir iş prensibi olduğunun altını çizen Avcı, başarı sırrını açıklarken, “Bildiğin işi yap ve tüm enerjinle işine odaklan” fikriyle hareket ettiğini söyledi. Lojistik sektörün kurumsallaşmasında önemli rol üstlenen lojistik sektörünün ekonomiyle birlikte büyümesi gerektiğine dikkat çekti. “Lojistik sektörü stratejik bir sektördür. Lojistik olmadan ekonomi olmaz. Türkiye jeopolitik konumu önem arz eden bir coğrafyada yer alıyor. Lojistik sektörü için ideal bir coğrafya. Altyapı eksikleri giderildiği ve sektör kayıt altına alındığı takdirde Türk lojistik sektörü ekonomiye önemli katkı sağlar ve her sene bu artan katkı.”dedi.
Şimdi lojistiğin ülkemizdeki gelişimine ve rekabet vizyonuna bakalım. Türkiye, lokasyon olarak Orta Doğu, Türk Cumhuriyetleri ve Avrupa arasında bir aktarma merkezi oluşumu avantajlı konumuyla adeta lojistik üssü gibidir. Lojistik, uzun dönemde toplumun genel refah düzeyini artırmaya yardım amacıyla, ürünlerin kaynağından nihai kullanıcılarına ulaşmalarını planlamak, organize etmek, taşıma ve depolama işlemlerini gerçekleştirmek ve bu süreci verimli ve optimal bir şekilde yapması gerekir.
Küreselleşme süreciyle birlikte teknoloji, iletişim ve ticaret alanında birbirine giderek yakınlaşan ekonomiler, aynı zamanda üretim ve pazarlamanın uluslararasılaşması
arenasında, firmaları yurtiçi yurtdışı zorlu rekabet, ekonomik koşulların değişkenliği, belirsizliği kriz dönemlerinde farklı yönlerden etkilenmektedir.
Daha kaliteli ürünleri daha ucuza üretebilmenin ve pazarlayabilmenin yollarını arayan firmalar teknoloji, iletişim ve ticaret alanında ekonomilerin birbirlerine giderek yakınlaşmaları, herhangi bir bölgesinden diğerine mal, hizmet ve bilgi alışverişi hızlı ve etkin erişim olanakları sayesinde kesintisiz bir şekilde gerçekleştirmek zorunluluğunu taşımaktalar.
Artık dünyanın Küresel rekabet ortamında başarılı olabilmek için üretilen ürünlerin dünya üzerindeki farklı yerlerde bulunan ve birbirlerinden farklı olan müşterilerin isteklerini karşılaması koşulu giderek daha önemli hale gelmektedir. Bu durum; tüm işletmecilik etkinliklerinde lojistik sektörünün önemini giderek artırmaktadır. Bilişim teknolojileri kullanımıyla performans artısı sağlanmaktadır.
Bilişim sistemleri kullanan lojistik isletmelerde fonksiyonel birimler ve yöneticileri coğrafi olarak nerede konumlandıkları önemli olmaksızın ağlar aracılığıyla birbirine bağlı proje lojistik sektöründe de, sektörel birtakım özellikler de dikkate alındığında bilişim teknolojileri etkin bir biçimde kullanıldığında genel işletme performansına önemli katkılar sağlayacaktır. Bilgisayar ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler maliyet, zaman, kalite ve hizmet konularında işletme faaliyetlerini sürekli olarak etkilemekte ve değiştirmektedir. Kurumsallaşmak şart
Şimdi bizdeki lojistik sektöründeki firma türlerine bakalım;
Küçük firmalar, Daha çok spot işler yapan
geleneksel biçimde çalışmakta ve modern iş
anlayışından uzak, Kalıcı politikaları, ilkeleri ve pazarlama stratejileri yoktur.
Kobiler, kökeni taşımacılık sektörüne dayanan, piyasa koşullarını bilen, bir global olmaya çalışan firmalardır.
Büyük firmalar, Bir holding bünyesinde olan, uluslararası boyutta iş yapabilme yeteneğinde olan ve global partneri
olan veya olmayan bu firmalar katma değere önem
veren firmalardır.
Yabancı firmaların Türkiye Şubeleri, Uluslararası marka olma avantajını kullanarak güven sağlayan ve kendi standartlarında hizmet veren firmalardır.
Kuruluşu kargo şirketi statüsünde olan ve daha
sonra aynı isimle bir lojistik firması kuran firmalar.
Bir dönem İstikrarlı ekonomik büyüme, ülkelerin
yatırım rejimlerinde devam eden liberalleşme,
finansman koşullarında yaşanan elverişli ortam, emtia fiyatlarındaki yükselmelerin uluslararası şirket birleşmeleri ve değerlerini arttırması sonucunda çok uluslu işletmelerin uluslararası stratejilerini devam ettiren sektörün bu dönemdeki faktörlerin başında dijital dönüşüme geçmeleri gerekiyor. Trendleri, iletişimi, iyi kullanabilen firmalar ön plana çıkacaktır.
Eski dönemde 75 yıl ortalama ayakda kalabilen firmalar bu dönemde 15 yıl kadar ortalama ayakta kalma süresine sahip. Ancak teknolojik platformları değerlendirebilen süresini uzatabilecekdir.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder