8.3.16

Boğaziçi Üniversitesi “Otomotiv Ekonomisi Zirvesi’’ -Yılmaz Parlar


PARLAR MEDYA  
Boğaziçi Üniversitesi “Otomotiv Ekonomisi Zirvesi

2023 HEDEFİ HAYAL

Boğaziçi Üniversitesi tarafından 7 Mart 2016 Pazartesi Günü “Otomotiv Ekonomisi Zirvesi’’ gerçekleştirildi.


Tüm yönleri ile tartışmaya açılan zirvede Sektörün önünde en büyük engel vergi sistemi gösterildi.


Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall’de gerçekleşen Kurumsal Yönetim Merkezi Başkanı Prof. Dr. Vedat Akgiray ile Boğaziçi Üniversitesi Finans Uygulama Araştırma Merkezi Müdürü Yrd. Doç. Dr. Ali Coşkun tarafından açılış konuşmaların yapıldığı, zirvede Otoredi Kurucusu Kurthan Tarakçıoğlu, Leaseplan Genel Müdürü Türkay Oktay, Otokoç Otomotiv Genel Müdürü İnan Ekici, Sahibinden.com Genel Müdür Yardımcısı Bora Biçer ve Google Otomotiv Sektör Lideri Alp Refik  konuşmacı olarak yer aldı.


“Otomotiv Sektörüne Genel Bakış ve Türkiye Ekonomisindeki Yeri’’, “Elektrikli,  Hibrit ve Çevre Dostu Araçlar’’, “Otomotiv Sektörünün Online Galerileri’’, “Otomotivde Alternatifler’’, “Otomotiv Dünyasında Satış Sonrası Hizmetler’’ ve “Otomotivde Sektöründe Dağıtım Kanalları ve Pazarlama Ağı’’ gibi birçok konu başlıklarının tartışıldığı zirvede,  lokomotif sektörü konumundaki otomotivin çıkartılan durum haritasına göre, 2023 hedefinin çok uzağında olacağı, hedefe ulaşmak hayal olduğu gerçeği vurgulandı.

Otomotiv bugünkü rakamları referansında hedefe yönelik yıllara yerleştirilen sayıların sonucunda hedef mümkün değil 1,5 milyonluk araç üretimin üç milyona erişmesi zor iken 4 milyonluk hedef hayal olarak görülüyor.
Hükümetin otomotiv sektörü için 2023 yılında 4 milyon üretim, 3 milyon ihracat ve 75 milyar dolar ihracat geliri hedefin mümkün olmadığının altı çizildi.
Yaklaşık 20 milyar dolarlık ihracatıyla  Türkiye’de ihracat yapan sektörler arasında ilk sırada yer alan 400 bin kişilik istihdamla ekonomide ciddi katkısı olan sektörün büyümesinde engellerin  başında vergiler geliyor.
Çevre ve enerji verimliliği toplumların birinci önceliğini alan önemli bir olgu olduğu halde yaşlı araç olumsuzluklarına rağmen araç yaşlandıkça vergisi yükselmesi gerekirken aksine verginin düşmesi vergi sistemindeki yanlışlık olarak gösterildi. Otomobil pazarı segmentinin yüzde 80 üzerinde, vergi oranları düşük A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturması bunun en bariz göstergesi oalarak işaret edildi.
Satışların düşmesi ise;



-Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasının enflasyonla mücadele kararlılığı, cari işlemler açığındaki gelişme, jeopolitik gelişmeler

-AB ekonomisindeki gelişim ve Avrupa Merkez Bankasının ekonomik toparlanmayı desteklemek amacıyla parasal genişlemeye devam etme kararı
-ABD Merkez Bankasının politika faiz artırma beklentisi,
-Çin ekonomisindeki gelişmeler ve gelişmekte olan ülkelere etkisi global etkenler olarak gösteridi.
yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder