DHL HEDEFİ
Türkiye’yi dağıtım
lojistik merkezi yapmak
3. havalimanı için el sıkışan DHL Express 60 milyon euroluk yatırım ile, Türkiye’yi
lojistik dağıtım merkezi yapmayı hedefliyor
4 Mart 2015
Çarşamba günü düzenlediği bir basın toplantısında şirketinin 2015 hedeflerini
kamuoyuyla paylaşan DHL Express Türkiye CEO’su Markus Reckling, DPDHL’in
Türkiye’yi öncelikli 11 yatırım pazarından biri olarak gördüğünü ve önümüzdeki
beş yıl içinde ülkeye en az 100 milyon euro değerinde yatırım yapacağını
hatırlattı. Reckling’e göre Türkiye’nin öncelikli yatırım bölgesi olması,
DPDHL’in gelişmekte olan pazarlarda büyüme sağlama stratejisinin bir parçası
2014 yılında gelirlerini yüzde 11 oranında arttıran DHL
Express, İstanbul’da yapımı devam eden
3. havalimanının işletmecisi İGA ile bir mutabakat zaptı imzaladı. DHL Express,
60 milyon euroluk yatırımla Türkiye’yi bölgesel bir lojistik merkeze
dönüştürmeyi amaçlıyor
DP DHL, Türkiye’de Asya, Ortadoğu
ve Avrupa’daki ekspres kargo trafiğini birbirine bağlayacak olan yeni bir
Bölgesel dağıtım merkezi olabilmesi için ilk adımını attı. DHL Express bu amacın gerçekleşebilmesi
için İstanbul’da yapımı devam eden 3.
havalimanına 60 milyon euroluk yatırım yapmayı planlıyor.
DHL Express
Türkiye’nin İGA Havalimanı İşletmesi ile
bir mutabakat zaptı imzaladığını söyleyen Reckling, bu anlaşmanın DHL
Express’in Türkiye’deki yatırım planlarını gerçekleştirmeye kararlı olduğunun
bir kanıtı olduğunu söyledi. Reckling, bu yatırımın aynı zamanda DHL’in
Türkiye’yi Asya, Ortadoğu ve Avrupa bölgesine hizmet verecek bir lojistik üs
olarak konumlandırma isteğine de hizmet ediyor.
İmzalanan mutabakat zaptı ile İGA ve DHL, DHL için
20.000m² civarında bir alana kurulması planlanan bir Bölgesel Operasyon
Merkezi’ni, destek birimleri ve genişleme olanakları ile birlikte hayata
geçirecek.
“Türkiye’nin
avantajlı coğrafi konumunu da göz önünde
bulunduran DHL Express, Asya, Orta Doğu ve Avrupa’yı birbirine bağlayan bir
bölgesel lojistik merkezi için en az 60 milyon euroluk yatırım yapmayı
planlıyor. İstanbul’un kuzeyinde yapımı devam eden yeni havaalanı, birçok
Avrupa havalimanının aksine gece uçuş yasağı bulunmayacağı için büyük bir
fırsat. Bu anlamda DHL Express ve İGA arasında bu projenin gerçeğe dönüşmesi
yönünde bir mutabakat zaptı imzalandığı için çok mutluyuz.”
DHL Express CEO’su
2015 yılının, Grubun Türkiye’de
özellikle 2014 yılında üç kat artırdığı yatırımlarının karşılığını alacakları
bir yıl olacağına inandığını da sözlerine ekledi. Reckling, DHL Express’in
Kasım ayında, Anadolu’da artan gönderi taleplerini karşılamak üzere, Ankara’da
hizmet kapasitesini on kat artırdıkları
yeni bir hizmet merkezi açtıklarını da sözlerine ekledi.
Şirketin 2014 performansından da bahseden Reckling, DHL Express’in
gelirlerinde geçtiğimiz seneye oranla yüzde 11’lik bir büyüme yaşandığını
söyledi. DHL Express’in Türkiye’de yüzde 53’lük pazar payıyla açık ara lider
olduğunu ifade eden
Reckling: “ DHL Express gelirleri açısından DHL
global ağında ilk 25’te yer alırken, karlılık anlamında ise ilk 15’te
yer alıyor.”
Bu yıl Anadolu’ya daha çok odaklanacakları bir yıl
olacağını söyleyen Reckling, 2015 yılına 10 milyon euroluk bir yatırımla
İstanbul’un Sabiha Gökçen Havalimanında bir kargo uçağını hizmete sokarak
bşladıklarını hatırlattı. Bu yatırımın DHL Express’i kendi alanında İstanbul’un
her iki yakasından hizmet veren tek kargo şirketi yaptığını hatırlatan
Reckling, yeni kargo uçağının Kocaeli ve Bursa gibi İstanbul’a yakın
sanayileşmiş şehirlerde faaliyet gösteren KOBİ’ler için de büyük fayda
sağlayacağını söyledi.
DHL Express’in
gönderi hacminin 2014 yılında ülke
genelinde yüzde 5, Anadolu özelinde ise yüzde 10 büyüdüğünü söyleyen Reckling,
Anadolu şehirlerinde bulunan KOBİ’lerin DHL Express’in iş hacminin önemli bir
bölümünü oluşturduğunu söyledi. Reckling, 2015 yılında DHL Express’in
Anadolu’da büyüme sağlamak için bu şehirlerdeki hizmet merkezlerinin
kapasitesini arttırmaya yönelik yatırımlar yapacağını da sözlerine ekledi.
Bu yönde yapılan yatırımlar Anadolu’daki ihracatçıların dünyanın
geri kalanına bağlantısını güçlendirip, aynı zamanda ihracat gönderi
işlemlerini kolaylaştıracak. “Sabiha Gökçen havalimanındaki faaliyetlerimiz ve
satış ekibimizin özverili çalışmaları sayesinde 2015 yılında Anadolu’dan yurt
dışına yapılan gönderi oranını en az yüzde 10 arttırmayı planlıyoruz.
KOBİ’lerin, ve özellikle Anadolu’da faaliyet gösteren işletmelerin, Türkiye’nin
500 milyar dolarlık 2023 ihracat hedefine ulaşmasında önemli rol oynayacağına
inanıyoruz ve bu hedefi sonuna kadar destekliyoruz.”
DHL Express’in
2015 yılındaki öncelikli yatırım
alanlarından biri de eğitim ve iş gücü alanında olacak. Şu anda Türkiye’de 1000
çalışanı olan şirket, bu yıl istihdam oranında en az yüzde 5’lik bir artış
planlıyor.
DHL Express, kendi
çalışanlarının eğitimine yaptığı
yatırımların yanı sıra toplumsal hedefleri desteklemeye de devam edecek.
Geçtiğimiz yıl DHL Express Türkiye TOHUM Otizm vakfı için 100,000 liralık bir eğitim kaynağı
yaratmıştı.
DHL Express’in
karbon verimliliğini arttırma
çabalarının bir parçası olarak 2014 yılında 6 farklı hizmet merkezindeki
ışıklandırmayı LED sistemleriyle yenilediğini söyleyen Reckling, ayrıca
şirketin araç filosunu genişletmesine karşın yakıt tüketimini yüzde 2.5
oranında düşürmeyi başardığını söyledi. Reckling, bu başarıya ulaşmak için, DHL
Express kuryelerinin araç kullanımında verimli yakıt tüketimi üzerine 28
saatlik bir eğitime tabii tutulduğunu ifade etti.
Yeşil lojistik
hizmetleri yatırımlarına 2015 yılında da yatırım yapmayı planlayan DHL Express,
bu sene elektrikli araçlara yönelecek. DHL Express bu sene sonuna kadar
Türkiye’deki yeni filosunun yüzde 10’unu elektrikli araçlardan oluşturmayı
hedefliyor.
DHL Express aynı zamanda müşterilerinin karbon tüketimini
sıfırlamaya yönelik olarak, 2014’ün Ocak ayında başlatılan ve ilk müşterisi
YünSa olan Nötr İklim-Karbon Nötr Taşımacılık hizmetine de ağırlık
vereceklerini söyledi. DHL Express bu sene Karbon Nötr programına en az 15 yeni
müşteri daha eklemeyi hedefliyor.
yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder