PREMİERE
VİSİON KUMAŞ FUARI
KUMAŞIN DÜNYADAKİ 1 NUMARALI İSMİ İSTANBUL İLE BULUŞTU
Dünyanın en önemli kumaş fuarı
Premiere Vision, Türk üreticilerinin 41 yıllık bekleyişinden sonra İstanbul’da.
Kapılarını bugün açan Premiere Vision İstanbul,
İtalya, Fransa, İspanya, Almanya, Avusturya, Bulgaristan, Danimarka,
Portekiz ve Romanya’dan 66 uluslararası katılımcının yanı sıra Türkiye’den 87
markanın buluşmasına sahne olacak.
Dünyanın en
önemli kumaş fuarı Premiere Vision’un
kapıları 29 Ekim 2014’te CNR Expo Fuar Merkezi’nde İstanbul’a açıldı.
İlki 29-31 Ekim tarihleri
arasında olmak üzere İstanbul’da yılda iki kez düzenlenme kararı alınan fuar,
diğer ülkelerdeki Premiere Vision fuarları gibi hem Türkiye’deki firmalardan
hem de uluslararası kuruluşlardan büyük
bir ilgi gördü. Fuarda yer alan 153 katılımcı içinde yabancı sayısı 66’ya ulaşırken İtalya,
fuarda 36 katılımcıyla en güçlü
ülke oldu. Fuarın uluslararası kulvarındaki diğer ülkeler ise yine bu alanda trend belirlemede en önemli güçler
olarak kabul edilen Fransa, İspanya, Almanya, Avusturya,
Bulgaristan, Danimarka, Portekiz ve Romanya’dan
oluşuyor.
ULUSLARARASI KATILIMCILAR 3 GÜN BOYUNCA İSTANBUL’DA
Üst düzey
yöneticileriyle İstanbul’a gelen uluslararası katılımcılar arasında İtalya’nın ilgisi oldukça dikkat
çekici. Dünyada trend yaratacak kadar güçlü isimler olarak kabul edilen Marzotto Group ve Miroglio‘nun yanı sıra emprime kumaş
üreticisi Seterie Argenti, yünlü
kumaş üreticisi Bisentino,
ipekli kumaş üreticisi Clerici
ve aksesuar üreticisi Bottonificio fuardaki
İtalyan katılımcılar arasında ön plana çıkıyor.
Gömleklik
kumaş üreticisi Teviz ve takım
elbiselik kumaş üreticisi Riopele
fuarın Portekizli katılımcıları olurken,
Fransız Creations Robert Vernet,
Alman pamuklu kumaş üreticisi Kindermann
ve Avusturyalı elyaf üreticisi Lenzing,
Premiere Vision İstanbul’un dikkat çeken diğer isimleri arasında yer aldı.
Premiere
Vision İstanbul’daki 87 Türk katılımcı arasında
Akın Tekstil, Çalık Denim, İskur Tekstil, Sanko Tekstil ve Saydam Tekstil dikkat çeken isimler
olarak ön plana çıkıyor.
Premiere
Vision İstanbul için altı çizilmesi gereken bir diğer gelişme, hedef ülkelerden Bulgaristan ve Romanya’dan alım heyetlerinin fuara katılmaları. Bulgaristan’dan bir
delegasyon ile fuarı ziyaret edecek kuruluş “Bulgarian Association of Apparel and Textile Producers and Exporters
(BAATPE)” olurken, Romanya’yı temsil edecek isim ise yine bir delegasyon
eşliğinde “Employers Federation of
Textiles, Garments and Leather Industry (FEPAIUS)” oldu.
Premiere
Vision İstanbul, sektörün Türkiye’deki çatı kuruluşları tarafından da büyük bir
ilgiyle karşılandı. Dünyaya Türk tekstilinin kalitesini ve yaratıcılığını
göstermeye kararlı olan çatı kuruluşlar arasında İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) ile
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği
(UTİB) de bulunuyor. İTHİB
Başkanı İsmail Gülle ve UTİB
Başkanı İbrahim Burkay, Premiere Vision’un İstanbul’u dünyadaki dördüncü
durak olarak seçmesinin temel nedeni olarak Türk tekstil sektörünün tüm dünyada
dikkat çeken gelişimini gösterdiler.
DÜNYAYA İLHAM VERENLER TÜYOLARI ANLATIYOR
İstanbul’da
düzenlenen Premiere Vision, tıpkı dünyadaki diğer Premiere Vision fuarları gibi
dünyadaki kumaş trendleri hakkında bilgi sahibi olma konusunda oldukça yoğun
bir programa sahip. Premiere Vision ekibi, programı yapılandırırken seçicilik,
yaratıcılık, yüksek kalitede hizmet ve uluslararası açılımın yanı sıra ilham
ile trend tüyolarının anlatılacağı bir içeriğe yoğunlaştı. Bu doğrultuda
hazırlanan seminerlerden biri, “Trend
Vision İstanbul”. Sonbahar/Kış 2015-2016 sezonunda öne çıkanların konu
alınacağı seminerde Premiere Vision
Moda Direktörü Pascaline Wilhelm, deneyim, ilham ve trend tüyoları üzerinde yoğunlaşacak. Seminer,
29 ve 30 Ekim’de saat 15:00’da gerçekleştirilecek.
Fuardaki bir
diğer seminer ise 2015/2016 Kış Sezonu’nda “kadın giyim koleksiyonlarına dair
dört ana tema”yı konu alıyor. Carlin
Group Trend Semineri isimli etkinlikte günümüz kadının
gardrobunda sıradışılığı besleyen pek çok etki anlatılacak. 29 ve 30
Ekim’de gerçekleştirilecek olan seminerlerin saatleri 14:00 olarak belirlendi.
İSTANBUL, NEDEN 4. DURAK OLDU
Premiere
Vision’un İstanbul’u dünyadaki en son durağı olarak seçmesi, Türk tekstilcileri
için son derece önemli. Çünkü, düzenlendiği
ilk tarih olan 1973’ten itibaren uluslararası markaların yoğun ilgisiyle karşılaşan fuar, bu ilginin sonucunda
uluslararası açılımlara yöneldi. Paris’ten sonra, her biri moda ve çekim
merkezi şehirler olan New York, Shanghai
ve Barcelona’da yapılanma içine girerek yine uluslararası ilgiyle
karşılaştığı fuarlar düzenledi. Premiere Vision’un dünyadaki son ve dördüncü
durağı ise dünyanın moda ve çekim merkezlerinden biri konumuna ulaşan İstanbul
oldu.
Kuşkusuz, tek
neden İstanbul’un bir moda ve çekim merkezi olması değil. Kentin Avrupa ve Asya arasındaki fiziksel
konumu, Türkiye’nin talep açısından yükselen ülkeler Balkanlar, İran, Irak ve Rusya’ya yakınlığı,
2017’ye kadar toplam yüzde 16’lık büyüme öngörülen Türkiye ekonomisinde ihracatta yüzde 17’lik payla tekstil ve hazır
giyim üreticilerinin öne çıkması da etkileyici nedenler arasında yer
alıyor.
En önemli
nedenlerden biri de Türk kumaş üreticilerinin Premiere Vision’un dünyanın moda
ve çekim merkezlerinde düzenlediği fuarlara giderek artan oranda katılması.
Premiere Vision SA CEO’su Philippe Pasquet’nin açıklamalarına göre, Türkiye, şu anda Premiere Vision
fuarlarında ürün sunan ülkeler arasında
üçüncü, ziyaretçi yoğunluğunda
ise ilk 10 içinde yer alıyor. Ancak, tek tek fuarlar açısından bakılacak
olursa Türk katılımcılar, New York’ta
düzenlenen fuarda ikinci ülke pozisyonunda iken, Barcelona’daki fuarda 1 numaralı isim.
DÜNYANIN 6 CAZİBE MERKEZİNDE YILDA 30 FUAR
2012 yılından
itibaren İstanbul’da bir ofis açma kararı alıp 2014’te CNR Holding ile ortaklık anlaşması imzalayarak kendi yapılanması
ve operasyonel ekibiyle İstanbul’a adım atan Premiere Vision, bu işbirliği
sonucunda yeni bir şirket kurdu.
Kurulan şirketin yüzde 51’i Premier Vision’a, yüzde 49’u ise CNR Holding’e ait.
Bu yapılanma
çerçevesinde Premiere Vision, pek çok ülkede olduğu gibi ilki 29-31 Ekim
tarihleri arasında olmak üzere yılda iki defa düzenlenecek. Bugün kumaş dahil
olmak üzere her biri kendi alanında en önemli fuar olarak nitelendirilen
Premiere Vision için ilk adımı 1973’te
15 Fransız ipek üretici attı. Önce ulusal, sonra uluslararası alanda
kendi konusunda 1 numaraya yerleşen Premiere Vision SA, şu anda bir tekstil
ticaret derneği olan Association Premiere Vision ile iş etkinliklerinde lider
olarak kabul edilen GL Events’in ortak iştirakidir.
Türkiye dahil dünyada 12 bağlı ortaklığı ve yabancı
ofisi bulunan şirket, dünya çapındaki yapılanmasıyla yılda toplam 30 fuar
düzenliyor. Premiere Vision SA,
bu fuarlardan 16’sını doğuş yeri olan Paris’te organize ediyor. Diğer 14
uluslararası fuarın adresleri ise New York, Shangai ve Barcelona. Dünya çapında
düzenlenen 30 fuara katılan firma
sayısı ise yaklaşık 6.400 olurken,
sergilenen ürünleri inceleyen profesyonel
ziyaretçi sayısı ise 150.000 civarında.
KUTU HANGİ ÜLKEDE HANGİ PREMİERE VISION DÜZENLENİYOR ?
Dünyada moda
ve çekim merkezi olarak kabul edilen Paris, New York, Shangai ve Barcelona’da
toplam 30 fuar düzenleyen Premiere
Vision , kumaşın yanı
sıra iplik-elyaf, deri-kürk, denim, tekstil desen-yüzey
tasarımları, fason üretim
ve modanın kaynaklarını konu
alıyor. Şirketin fuarları ve tarihleri
şöyle:
FRANSA’DA 16 FUAR:
Premiere Vision Paris (Eylül ve Şubat
aylarında Paris Nord-Villepinte’de), Premiere Vision Yarns (iplik ve elyaf),
Premiere Vision Fabrics (giysilik
kumaş), Premiere Vision Leather (deri ve kürk), Premiere Vision Designs (moda ve tasarımda süreçler), Premiere Vision
Accessories (aksesuar), Premiere Vision Manifacturing (fason üretim),
Tissu
Premier/Collectıon (Kasım ve Mayıs
aylarında Lille’de), Made in France (Fransız malları, Nisan ayında Paris’te) ve
modanın kaynakları üzerine bir fuar olan Fatex (Temmuz ayında Paris Porte de
Versailles’da).
ULUSLARARASI 14 FUAR:
Premiere Vision New York (Ocak ve Temmuz),
Indigo New York (Ocak, Nisan ve Temmuz), Premiere Vision Shanghai (Mart ve
Ekim), Premiere Vision Istanbul (Mart ve
Ekim), Indigo Brussels Home Edition (Eylül) ve kot kumaşının lider fuarı Denim
by Premiere Vision (Kasım ve Mayıs aylarında Barcelona’da).
CNR HOLDİNG HAKKINDA
CNR Holding, 1985 yılından bu
yana fuarcılık alanında hizmet vermektedir.
Türkiye’nin iç ve dış
ticaretinin artırılması amacıyla 40′ın üzerinde sektörün temsilcilerini hedef
pazarların alıcılarıyla buluşturmakta, her yıl binlerce katılımcıyı yüzbinlerce
ziyaretçi ile bir araya getirmektedir.
Türkiye’nin fuarcılıkta lider kuruluşu CNR Holding, Türkiye’nin 2023 vizyonu kapsamında “Cumhuriyetin 100. yılında 500 milyar dolar ihracat” hedefine kendi kulvarında en büyük katkıyı sağlamayı hedeflemektedir.150.000
m² kapalı ve 120.000m² açık alanıyla iş dünyasının
tercihi CNREXPO İstanbul, uluslararası standartlarda, fuarcılığın dünya
normlarına uygun olarak tüm sektörlere hizmet vermektedir.
Türkiye’nin fuarcılıkta lider kuruluşu CNR Holding, Türkiye’nin 2023 vizyonu kapsamında “Cumhuriyetin 100. yılında 500 milyar dolar ihracat” hedefine kendi kulvarında en büyük katkıyı sağlamayı hedeflemektedir.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder