BİM
“BAŞARIMIZ, ÜSTÜN KALİTE -DÜŞÜK FİYAT”
BİM Marketler Zinciri 4 mart 2014 Salı günü Çırağan Kempinski Hotelde bir
basın toplantısı düzenleyerek 2013 yılını değerlendirdi. 2014 yılı
beklentilerini açıkladı.
BİM Birleşik Mağazalar A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Galp Aykaç, İcra kurul üyesi ve CFO su Haluk Dörtlüoglu
katıldı. “Kalite odaklı organik büyümemizi sürdürüyoruz. Başarımızın ana temel
nedeni Kalitede üstünlük fiyatda ise düşük olmamızdan kaynaklanıyor.”
Galip Aykaç genel profil içinde perakende sektörü
değerlendirdi.
“2013 yılı
perakende sektörü açısından satın almaların yoğun olduğu bir dönem olmuştur.
Sektörde ilk beş perakendecinin pazar payları toplamı %15’i geçmediğinden
sektör parçalı bir yapıya sahiptir. Bu parçalı yapı yüzünden birleşme ve satın
almalar yoğun olarak yaşanmaktadır. 2014 ve daha sonraki yıllarda da birleşme
ve satın almaların devam edeceğini öngörmekteyiz.”dedi
Kendilerine özgü organik
büyüme modeli oluşturduklarını vurgulayarak.
“1995’te 21
mağaza ile başladığımız başarı yolculuğumuzda, geçen 18 yılda oluşturduğumuz
kurum kültürünün muhafazası ve şirketimize duyulan sadakatin sürdürülebilir
olması için organik olarak büyümeyi tercih etmekteyiz. Operasyonlarımızı banka
kredisi kullanmadan iç kaynaklardan finanse etmemiz ve yabancı kur
pozisyonumuzun bulunmaması piyasadaki olumsuz hareketlere karşı
kırılganlığımızı azaltmaktadır. Bugün sektör lideri olarak elde ettiğimiz
başarının bir diğer önemli unsurunun ise çalışanlarımız olduğuna şüphe yoktur.
Çalışanlarımız, tedarikçilerimiz, müşterilerimiz ve hissedarlarımızla beraber
çıktığımız başarı yolculuğumuzda, sağlıklı büyümemizin sürdürülebilir olacağına
inanıyoruz.” Şeklinde büyümelerinin sürdürülebilir tarafına dikkat çekerek sözü
sunum yapması için Haluk Kurdogluna bıraktı.
Haluk Kurdoglu
yaptığı sunumda Perakende
sektörünün en fazla mağaza sayısına ve çirosuna sahip BİM in 2013 mali
sonuçlarını açıkladı. Buna göre, net satışlarının bir önceki yıla göre % 20
artışla 11,8 milyar TL seviyesine çıktığını net kârının % 24 artış gösterdiğini 413 milyon TL olduğunu,
2013 yılı satışlarının % 67,60’ını özel markalı ürünler, % 21,60’ını markalı
ürünler, % 5,50’sini spot ürünler ve % 5,30’unu BİM’e özel gramaj ve
ambalajdaki ürünler oluşturduğunu.söyledi..
Haluk Dörtlüoğlu
“Fiş tesbitlerine göre günde yaklaşık 3 milyon kişi BİM müşterisi. 1.150.000 m2 satış alanına, 500.000 m2 depolama alanına sahip ve 2013
yılı sonu itibarı ile 23.798 kişiye istihdam sağladı. Geçen yılın sonunda
BİM’in mağaza sayısı da 4.000 oldu. 2013’te
yaptığı yatırımlar ise 245 milyon TL düzeyine ulaştı.” Şeklinde 2013 hakkında
bilgilendirdi.
Dörtlüoğlu “2014’te
konsolide bazda 400 milyon TL’ye yakın yatırım yapacağız. Mağaza sayımızı 500
adet artırarak 4.500’e çıkarmayı hedefliyoruz. 3 yeni bölge deposunu hizmete
sokmayı ve 3.000 kişiye daha istihdam sağlamayı amaçlıyoruz. Son derece
başarılı bir şekilde büyüdüğümüz Fas’ta 70 yeni mağaza açarak bu ülkedeki
mağaza sayımızı 2014 sonu itibarı ile 234’e çıkarmayı planlıyoruz. Mısır’da da
bu yıl 50 yeni mağaza açarak, yine yılsonu itibarı ile 85 mağazaya ulaşmayı
hedefliyoruz.”dedi ayrıca sözlerine devam ederek Deloitte’un hazırladığı ve
dünyada farklı sektörlerden en büyük 500 perakende şirketini sıralayan
“Perakendenin Küresel Güçleri 2014”raporunda BİM listeye 167’inci olarak girdi.
Aralarında Apple ve Amazon gibi devlerin de yer aldığı en hızlı büyüyen ilk 10
perakende kuruluşu sıralamasında ise BİM 9’uncu oldu.”dedi
Başka bir
sıralama BİM ayrıca Brand Finance tarafından hazırlanan Best Retail Brand (En
İyi Perakende Markası) 2013 sıralamasında 1,4 milyar ABD doları ile Türkiye
perakende sektörünün en değerli markası oldu. Diğer sektörler de dikkate
alınırsa, BİM Türkiye’nin en değerli 8’inci markası olarak yerini alıyor.
Basın
mensuplarının sorularınıda cevaplayan BİM
Birleşil Mağazalar A.Ş. Yönetim Kurul Başkanı Galp Aykaç İcra kurul üyesi ve
CFO su Haluk Dortluoglu BİMCELL, hakkındada BİM’in mobil iletişim
hizmeti BİMCELL, BİM kalitesi ve avantajını telefonlara taşıyarak büyümeye
devam ediyor. Kullanıcı dostu tarifeleri ve hizmetleriyle dikkat çeken Bimcell
pazardaki gücünü arttırmaya devam ediyor. Bir yılda 650.000 abone kazanan
Bimcell’in halen toplam 965.000 abonesi bulunuyor.” Bilgileri kamuyla paylaştı.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder