3.2.14

18. EMITT TURİZM FUARI-YILMAZ PARLAR

PARLAR MEDYA  
18. EMITT TURİZM FUARI

18. EMITT TURİZM FUARI

Türkiye turizminin çeşitliliğine destek vermek ve gelen işbirliği taleplerini değerlendirmek adına yeni projelerle gelen 18. EMITT Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı, 2014 yılında da geniş bir katılımcı ve ziyaretçi rekoruna imza attı.
 
Yaz turizmi sezonu gerek rekor yabancı ziyaretçi sayısı gerek yüksek otel doluluk oranlarıyla büyük bir başarı ile devam ederken, dünya turizm sektörü profesyonellerinin gözleri şimdiden 30 Ocak - 2 Şubat 2014 tarihleri arasında TÜYAP'ta 18. kez düzenlenecek olan Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı EMITT'e çevrilmiş durumda. 2013 Eylül ayı itibariyle 18. EMITT Turizm Fuarı'nda yer almak için başvuru yapan ülke sayısı 67'ye, turizm şirketi sayısı ise 4.000'e ulaşmış bulunuyor. İlerleyen tarihlerde ülke katılımının 70'i, uluslararası katılımcı kurum, kuruluş, belde sayısının ise 4500'ü aştı. 


 Ekin Fuar A.Ş. - ITE Group organizasyonunda TUROFED ve TYD ortaklığıyla gerçekleşen EMITT Fuarı'na Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, TOBB, 6 meslek odası, 36 dernek ve vakıf destek veriyor. Sektörel çevreler, 2014 yılında 18. kez düzenlenecek olan EMITT Fuarı'nın yeni bir katılımcı ve ziyaretçi rekoruna imza attı.

Dünyanın 5. büyük turizm fuarı konumuna sahip olan ve önümüzdeki yıllarda ilk üçe girmeyi hedefleyen EMITT Fuarı'nın katılımcılarını tur operatörleri, seyahat acentaları, oteller ve zincir oteller, hava yolları, cruise firmaları, turistik beldeler, uluslararası tanıtım ofisleri, araç kiralama firmaları, hastaneler ve turizm sektörüyle tüm kuruluşlar oluşturuyor. Her yıl yeni rekorlar kıran EMITT Fuarı, yıllardan bu yana gerçekleştirdiği yüzde 10'un üstünde büyüme oranıyla bölgedeki tek turizm fuarı olarak da dikkatleri üzerine çekti.

2014 EMITT Fuarı'nda katılımcı kurum, kuruluş ve ziyaretçilerin birçok yenilikle karşılaşacağını ifade eden Ekin Fuar Direktörü Hacer Aydın, yeni eklenen sağlık ve kış turizmi salonlarında zengin konsepti buna örnek olarak gösteriyor.

Türkiye'de hızla gelişen turizm sektöründeki çeşitliliğe destek vermek ve gelen işbirliği taleplerini değerlendirmek için yeni projeleri hayata geçirdiklerini kaydeden Aydın, EMITT Fuarı'nın yıllardan bu yana beldelere, kalkınma ajanslarına, turizm firmaları ve sektör profesyonellerine yüksek katma değer sağladığının altını çiziyor.


Rekorlar kıran 2013 EMITT Fuarı ile kıyaslandığında, 2014 EMITT Fuarı'nın çok daha geniş bir ülke katılımına sahne olacağına dikkat çeken Aydın, yeni katılımcılar arasında Seyşeller, Kamboçya, Moğolistan, Bosna Hersek, Mauritus ve Hırvatistan gibi ülkelerin bulunduğunu, geçen yıl olduğu gibi Abu Dhabi, Adıgey Özerk Cumhuriyeti, Almanya, Arjantin, Azerbaycan, Bulgaristan, Brezilya, Cezayir, Çek Cumhuriyeti, Çin, Dubai, Dominik Cumhuriyeti, Dubrovnik-Hırvatistan, Ekvator, Endonezya, Ermenistan, Fas, Filistin, Fransa, Güney Afrika, Hindistan, İngiltere, İtalya, Japonya, Kazakistan, Karadağ, Kenya, Kırım Özerk Cumhuriyeti, Kosova, Kore, Küba, Lübnan, KKTC, Kuveyt, Macaristan, Makedonya, Meksika, Moldovya, Maldivler, Mısır, Rusya Federasyonu,  Özbekistan, Pattaya-Tayland, Peru, Senegal, Singapur, Slovenya, Sudan, Tanzanya, Tataristan Özerk Cumhuriyeti, Tanzanya, Tayland, Tunus, Ukrayna, Ürdün, Vietnam ve Yunanistan'ın katılımcı ülkeler arasında yer aldığını belirtiyor. Aydın, dünya ülkelerini bir arada bulmak, kültürel, coğrafi ve doğal güzelliklerini daha yakından tanımak için 2014 EMITT Fuarı'nın büyük bir fırsat olacağına vurgu yapıyor.

2014 EMITT Fuarı'nda tam kapasite dev fuar alanı kullanımı olacağını belirten Aydın, TÜYAP'ta 65 bin metrekare alanda, 11 salonun tümünde yer alacak fuarın katılımcıların tüm taleplerini karşılayacağını ifade ediyor.

EMITT Fuarı, 2013 yılında Türkiye ve dünyadan geniş katılıma sahne olmuş ve 131 bin ziyaretçiyle önemli bir başarı gerçekleştirerek yine rekor katılıma sahne olmuştu. 2014 yılında çok daha geniş katılımla yeni bir rekora imza atmaya hazırlanan EMITT Fuarı'na 2013 yılında dünyanın 67 ülkesi ve Türkiye'nin 150 şehir ve turizm beldesinden katılım gerçekleşmiş, 60.500 m2 fuar alanını 4.500 uluslararası katılımcı, 58.920 profesyonel ve 72.080 tatilci ziyaret etmişti. 2012 yılına kıyasla toplam ziyaretçi sayısında yüzde 12 oranında artış gerçekleşmişti.

EMITT Fuarı ilk kez 1997 yılında İstanbul’da TÜYAP Tepebaşı Fuar Merkezi’nde Voyager - Uluslararası Turizm ve Tatil Fuarı adıyla gerçekleştirildi. 1998 yılında Voyager adıyla gerçekleştirilen fuar üçüncü yılına girerken hızla büyüdü ve 1999’da TÜYAP Beylikdüzü’ne taşınarak 4 salonda 7000 metrekarelik bir alanda gerçekleştirildi. Fuar, 1999 yılından bu yana EMITT - Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı adıyla düzenlenmektedir. Bölge ülkelerinden ve uluslararası turizm camiasından büyük ilgi gören EMITT Fuarı, yalnızca katılan ülke sayısı, kurulan stand ve alan olarak büyümekle kalmadı, Türkiye turizm sektörünün aynası oldu. Birçok ilke imza atan EMITT Fuarı, 15 yıl içinde Avrupa’nın en büyük 5. Turizm Fuarı olmayı başardı. Fuar, önümüzdeki dönemde gerek yurtdışı gerekse yurt içinde farklı projeleri hayata geçirmeyi planlamaktadır. Dünyanın önde gelen fuar kuruluşlarından biri olan ITE Group PLC, 2009 yılında Ekin Fuar A.Ş. ortakları arasına katıldı.   
EGD PANEL DÜZENLEDİ

“ANADOLU’DA TURİZME MEDYA NASIL BAKIYOR?”

TURİZMİN GELİŞMESİ İÇİN MEDYA DESTEKLENMELİ

Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) 18. EMITT-Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat fuarı kapsamında Tüyap fuar alanında “Anadolu’da Turizme Medya Nasıl Bakıyor?” Başlıklı bir panel düzenledi. 

Yeni Şafak Gazetesi Ekonomi Yazarı ve EGD Denetim Kurulu Üyesi Fikri Türkel moderatörlüğünde düzenlenen panele; Türkiye Gazetesi Ekonomi Yazarı ve EGD Yazarlar Kurulu Üyesi Metiner Sezer, Ekovitrin Medya Grubu Başkanı Şeref Özata, turkiyeturizm.com Genel Yayın Yönetmeni Özkan Altıntaş, Seyahat-Kültür, Turizm TV programcısı Esra Alkan, Point Hotel Taksim Genel Müdürü Nuri Kalyoncu ve İksir Resort Town Yönetim Kurulu Başkanı İksir Aydın konuşmacı olarak katıldı.

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan EGD Başkanı Celal Toprak EMITT fuarının önemine vurgu yaptı. Toprak, EGD olarak EMITT fuarını önemsediğini söyleyerek şöyle devam etti: “Turizmin yaygınlaştırılması ve turizmin  deniz-kum-güneş algısından çıkartılması için EMITT fuarı çok önemli. Hem gelir dağılımındaki adaleti sağlamada hem de Anadolu’nun dünyadan herkesin keşfetmesini sağlama konusunda turizmi önemsiyoruz.”

“TURİZİMCİLER MEDYAYA DESTEK OLMALI”

Ekovitrin Medya Grubu Başkanı Şeref Özata panelde yaptığı konuşmada Türkiye’deki turizmin gelişimine vurgu yaptı. Özata son 10 yılda yaşanan gelişmelerin turizmin gelişmesinde etkili olduğunu ve yapılan hava limanlarının turizmi geliştirdiğini belirtti. Özata, “Türkiye turizmi son yıllarda gözle görülür bir gelişme oldu. Kış turizmi olarak Uludağ tek alternatifken şimdi Türkiye’nin birçok yerinde kayak merkezleri, kış turizmi için önemli alanlar yaratıldı. Son 10 yılda 50 ilimize hava limanı yapılması turizmin gelişmesinde önemli bir etkendir. Medya ayağında ise dizilerin Anadolu’nun çeşitli yerlerinde çekim yapması ve insanların keşfetmesini sağladı. Şimdi Mardin başta olmak üzere birçok şehrimiz ilgi odağı durumunda. Turizm konusunda medya elinden gelen her türlü desteği verdiğini düşünüyorum ama turizmcilerimiz aynı desteği medyaya vermiyor. Haber yapmak, program çekmek yüksek bütçeli işler. Turizmcilerimizin bu konuda daha fazla desteğini bekliyoruz ” şeklinde konuştu. Şeref Özata, TRT Anadolu’nun kültürünü tanıtmada ciddi çalışmalar olduğunu söylerken bazı kanalların dünyanın birçok yerine muhabir gönderdiğini ve aynı özveriyi Anadolu için göstermediğini vurguladı. 
Turkiyeturizm.com Genel Yayın Yönetmeni Özkan Altıntaş Anadolu turizmde ihmal edildiğinin altını çizerek şöyle konuştu: “Turizm Anadolu açısından ihmal edildiğini düşünüyorum. EMITT fuarına baktığımızda Anadolu’nun turizm cenneti olduğunu görüyoruz. Birçok kalkınma ajansının, valiliklerin desteğine buraya gelebilen bölgelere daha çok destek verilmeli.


“TURİZMİN GELİŞMESİ İÇİN MEDYA VE TURİZMCİLER KOL KOLA OLMALI”

İksir Resort Town Yönetim Kurulu Başkanı İksir Aydın Turizmin gelişmesi konusunda ulusal medyanın verdiği desteğin önemli olduğunu ve Anadolu’nun hala keşfedilmesi gereken yerlerinin olduğunu anlattı. Aydın şöyle devam etti: “Anadolu’da turizmi geliştirmek tabii ki kolay değil. Anadolu halkı bir tam özümseyemediği turizmcilik için halk bilinçlendirilmeli ve farkındalık arttırılmalıdır. Medya açısında da Anadolu’nun tanıtımını yapmak kolay değil. Medya elinden gelen destek veriyor. Turizmin gelişmesi için medya ve turizmciler kol kola olmalı.”
Point Hotel Taksim Genel Müdürü Nuri Kalyoncu Anadolu’daki kongre turizmi eksiliğine dikkat çekerek Avrupa ülkeleri gibi etkinlik ve kongrelerin ülkenin çeşitli yerlere yayılmasını belirterek şu şekilde deva etti: “Point Hotel olarak biz daha çok kongre turizmine hitap ediyoruz. Bu açıdan Anadolu’ya baktığımızda büyük bir açık var. Sadece İstanbul gibi merkez bölgelerde kongre turizmin yaygın olmamalı. Anadolu’nun tanıtılması için konser, kongre gibi etkinliklerin daha fazla yapılması gerekir. Dünya medyasında Anadolu sürekli gündemde olmalı. Avrupa ülkeleri gibi ancak bu şekilde ülkemizin her yeri turizm merkezi olabilir”


“VALİLER TURİZM İÇİN ÖNEMLİ FAKTÖR”

 Anadolu’nun birçok bölgesine giderek programlara ve belgesellere imza atan Seyahat-Kültür, Turizm TV programcısı Esra Alkan, bölgelerde valilerin turizm için önemli bir faktör olduğunu ve yatırımcılarla turistlerin gönül rahatlığıyla gelmesinde de önemli olduğunu söyledi.  Alkan şöyle devam etti: “’Anadolu’ya medya nasıl bakıyor’ derseniz, iştahla bakıyor derim. Anadolu’dan gelen haberleri ciddi şekilde önemseniyor, birçok gazetenin özel turizm eki bulunuyor, o bölgelerdeki yatımcılara gazetelerde geniş yer ayrılıyor…  
Medyanın sadece okutan ve düşündüren bir yapısı yok. Turizm açısında kitleleri yerinden kaldırıp buralara getiren, tanıtıcı ve bilgilendirici de bir yapısı da var. Bu sebeple medyanın desteklenmesinin önemli olduğunu düşünüyorum.”


“ŞEHİRLERİMİZİN HİKÂYLERİ YAZILMALI“

Panelde söz alan bir diğer konuşmacı Türkiye Gazetesi Ekonomi Yazarı ve EGD Yazarlar Kurulu Üyesi Metiner Sezer de Türkiye’nin ve şehirlerinin turizm açısından marka olamamasını eleştirdi ve şöyle devam etti: “Avrupa’nın birçok marka şehri var ama biz hâlâ marka yaratamadık. Bunun tek bir sebebi var; şehirlerimizi 7 milyar insanın diline dolayacak türde hikâyemiz yok. Yani var olan hikâyeyi yazıp dünya markası yapmak konusunda bir hareketimiz bulunmuyor. Avrupalı her şehrinin hikâyesini özenle yazıp turizm pazarlamasını öyle yapıyor. Bizim var olan 10 binlerce yıllık tarihi tüm dünyaya tanıtamıyoruz.”


GÖZE ÇARPANLAR



TUROB
1971 yılında kurulan ve %80’i İstanbul’da olmak üzere Türkiye’nin her yanından 80.000’i aşkın yatağı temsil eden TUROB, Türkiye’de turizmin gelişmesinde önemli rol oynayan öncü ve etkin sivil toplum kuruluşlarından biridir. Birliğin amacı, turizmle ilgili konular üzerinde bilimsel ve pratik çalışmalar yapmak, turizmin ve turistik tesislerin turizmin gereklerine uygun gelişmesini sağlamak, kanun ve yönetmeliklerin geliştirilmesinde rol almak ve sektörün pazarlama, tanıtma ve satış geliştirme çalışmalarında öncülük etmektir. TUROB, bu çalışmalarını komiteler kurarak gerçekleştirdiği gibi, bu konularda çalışan kamu veya özel sektöre mensup kuruluşlar ve komitelerde üyelik ve temsilcilikler sağlayarak da gerçekleştirir. TUROB, Türkiye ve Dünya’daki turizm sektörü ile ilgili tüm gelişmeleri, istatistiki bilgileri ve verileri temin ederek üyelerini bilgilendir. Üyeleri arasında oteller, restoranlar, kongre merkezleri, hamam ve gece kulüpleri bulunmaktadır.  Türkiye’nin yurt dışında etkili bir şekilde tanıtılması için çalışmalarda bulunur. Ayrıca, turizm alanında yüksek vasıflı işletmeci ve yöneticilerin yetiştirilmeleri için eğitim, seminer, panel, konferans, sempozyum ve benzeri etkinlikler düzenler. TUROB, Dünya Turizm Örgütü (UNWTO),Uluslararası Otelciler ve Restorancılar Birliği (IH&RA), Avrupa Oteller, Restoranlar ve Kafeler Birliği(HOTREC) üyesidir.
GP TURİZM

GP Turizm, Türkiye merkezli tam kapsamlı hizmet veren bir tur şirketidir. Ülkenin her bölgesi hakkında geniş bilgiye sahip profesyonel turizm çalışanları grubundan oluşmaktadır. Kurulduğundan bu yana, GP TURİZM içe yönelik turizm alanında gün geçtikçe uzmanlaşmaktadır. Ülke genelinde çok sayıda otel, turizm organizasyonu, havayolları ve taşımacılık firmalarıyla anlaşmaları ve ortaklıkları vardır.
GP Turizm, her bir misafirin ihtiyaç ve gereksinimlerine maksimum düzeyde değer verir;  yüksek tecrübesi ile birlikte bu ihtiyaçların karşılanması için en iyi şekilde çalışmaya devam eder.
Turizm sektöründe yıllardır artan geniş tecrübemiz, devamlı büyüme ve binlerce memnun misafirimiz ile birlikte şunu söylemekten gurur duyuyoruz ki; çok değerli bir kuruluş inşa ettik ve Türkiye’deki en iyi tur şirketlerinden biri haline geldik.
 Kendimizi tam kapsamlı bir tur hizmeti vermeye adamış bulunuyoruz. Önceliğimiz, müşterilerimizin memnuniyetidir. Her zaman müşterilerimize en iyi hizmetleri sağlamayı amaçlıyor ve değerli müşterilemize eşsiz bir deneyim sunarak, onların  memnuniyetini en yüksek standartlarda sürdürebilmek amacıyla beklentilerini aşmaya çabalıyoruz. Türkiye'deki turizm sektörünün bütün katmanlarıyla birlikte gelişmesine katkıda bulunurken, endüstride ilham verici lider olmayı, kendimizi bölgedeki ve dünyadaki en iyi tur operatörleriyle birlikte konumlandırmayı hedefliyoruz.
Misafirlerimiz, kendileriyle aynı seyahat programını deneyimlemiş ve sadece onlara hizmet veren rehberlerimizden profesyonel tur danışmanlığı almaktadır. Uzman tavsiyesi ve zamanında yanıt hizmeti seçkin firmamızın ayırıcı özelliklerindendir. Uzmanlarımız, misafirlerimizin ihtiyaç ve gereksinimlerini dinler ve onların hayatlarını zenginleştirmeye; stil, içerik, konfor ve değer içeren yolculuklar planlayarak anlayışlarını genişletmeye kendilerini adamışlardır.
Aynı zamanda, GP Turizm olarak, misafirlerinin kendileri için özelleştirilmiş en iyi seyahat programlarını alabilmelerini sağlamak amacıyla, yerel ve global tur şirketleriyle yakından çalışıp onlara danışmanlık hizmeti sunuyoruz.
Değişim ve yenilikler karşısındaki girişimci ruhumuzla, yeni fikirleri araştırır, destekler ve uygularız.
Hedeflerimiz ise; mükemmel iletişim, ilgi, profesyonellik, bütünlük, şeffaflık, doğruluk, kalite, konfor ve saygı ile birlikte müşterilerimizin memnuniyetini sağlamak ve beklentilerin ötesine geçmektir.


 yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder