18. EMITT TURİZM FUARI
Türkiye
turizminin çeşitliliğine destek vermek ve gelen işbirliği taleplerini
değerlendirmek adına yeni projelerle gelen 18. EMITT Doğu Akdeniz Uluslararası
Turizm ve Seyahat Fuarı, 2014 yılında da geniş bir katılımcı ve ziyaretçi
rekoruna imza attı.
Yaz turizmi
sezonu gerek rekor yabancı ziyaretçi sayısı gerek yüksek otel doluluk
oranlarıyla büyük bir başarı ile devam ederken, dünya turizm sektörü
profesyonellerinin gözleri şimdiden 30 Ocak - 2 Şubat 2014 tarihleri arasında TÜYAP'ta 18. kez düzenlenecek olan Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat
Fuarı EMITT'e çevrilmiş durumda. 2013 Eylül ayı itibariyle 18. EMITT Turizm Fuarı'nda yer almak
için başvuru yapan ülke sayısı 67'ye, turizm şirketi sayısı ise 4.000'e ulaşmış
bulunuyor. İlerleyen tarihlerde ülke katılımının 70'i, uluslararası katılımcı
kurum, kuruluş, belde sayısının ise 4500'ü aştı.
Ekin Fuar A.Ş. - ITE Group organizasyonunda
TUROFED ve TYD ortaklığıyla gerçekleşen EMITT Fuarı'na Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, TOBB, 6 meslek odası, 36 dernek ve vakıf destek veriyor. Sektörel
çevreler, 2014 yılında 18. kez düzenlenecek olan EMITT Fuarı'nın yeni bir katılımcı ve ziyaretçi rekoruna imza
attı.
Dünyanın 5. büyük
turizm fuarı konumuna sahip olan ve önümüzdeki yıllarda ilk üçe girmeyi
hedefleyen EMITT Fuarı'nın
katılımcılarını tur operatörleri, seyahat acentaları, oteller ve zincir
oteller, hava yolları, cruise firmaları, turistik beldeler, uluslararası
tanıtım ofisleri, araç kiralama firmaları, hastaneler ve turizm sektörüyle tüm
kuruluşlar oluşturuyor. Her yıl yeni rekorlar kıran EMITT Fuarı, yıllardan bu yana gerçekleştirdiği yüzde 10'un
üstünde büyüme oranıyla bölgedeki tek turizm fuarı olarak da dikkatleri üzerine
çekti.
2014 EMITT Fuarı'nda katılımcı kurum, kuruluş ve ziyaretçilerin birçok
yenilikle karşılaşacağını ifade eden Ekin
Fuar Direktörü Hacer Aydın, yeni eklenen sağlık ve kış turizmi
salonlarında zengin konsepti buna örnek olarak gösteriyor.
Türkiye'de hızla
gelişen turizm sektöründeki çeşitliliğe destek vermek ve gelen işbirliği
taleplerini değerlendirmek için yeni projeleri hayata geçirdiklerini kaydeden Aydın, EMITT Fuarı'nın yıllardan bu yana beldelere, kalkınma ajanslarına,
turizm firmaları ve sektör profesyonellerine yüksek katma değer sağladığının
altını çiziyor.
Rekorlar kıran 2013 EMITT Fuarı ile kıyaslandığında, 2014 EMITT Fuarı'nın çok daha geniş
bir ülke katılımına sahne olacağına dikkat çeken Aydın, yeni katılımcılar arasında Seyşeller, Kamboçya, Moğolistan,
Bosna Hersek, Mauritus ve Hırvatistan gibi ülkelerin bulunduğunu, geçen yıl
olduğu gibi Abu Dhabi, Adıgey Özerk Cumhuriyeti, Almanya, Arjantin, Azerbaycan,
Bulgaristan, Brezilya, Cezayir, Çek Cumhuriyeti, Çin, Dubai, Dominik
Cumhuriyeti, Dubrovnik-Hırvatistan, Ekvator, Endonezya, Ermenistan, Fas,
Filistin, Fransa, Güney Afrika, Hindistan, İngiltere, İtalya, Japonya,
Kazakistan, Karadağ, Kenya, Kırım Özerk Cumhuriyeti, Kosova, Kore, Küba,
Lübnan, KKTC, Kuveyt, Macaristan, Makedonya, Meksika, Moldovya, Maldivler,
Mısır, Rusya Federasyonu, Özbekistan, Pattaya-Tayland, Peru, Senegal,
Singapur, Slovenya, Sudan, Tanzanya, Tataristan Özerk Cumhuriyeti, Tanzanya,
Tayland, Tunus, Ukrayna, Ürdün, Vietnam ve Yunanistan'ın katılımcı ülkeler
arasında yer aldığını belirtiyor. Aydın,
dünya ülkelerini bir arada bulmak, kültürel, coğrafi ve doğal güzelliklerini
daha yakından tanımak için 2014 EMITT
Fuarı'nın büyük bir fırsat olacağına vurgu yapıyor.
2014 EMITT Fuarı'nda tam kapasite dev fuar alanı kullanımı olacağını
belirten Aydın, TÜYAP'ta 65 bin metrekare alanda, 11
salonun tümünde yer alacak fuarın katılımcıların tüm taleplerini
karşılayacağını ifade ediyor.
EMITT Fuarı, 2013 yılında Türkiye ve dünyadan geniş katılıma sahne olmuş ve 131 bin
ziyaretçiyle önemli bir başarı gerçekleştirerek yine rekor katılıma sahne
olmuştu. 2014 yılında çok daha geniş katılımla yeni bir rekora imza atmaya
hazırlanan EMITT Fuarı'na 2013
yılında dünyanın 67 ülkesi ve Türkiye'nin 150 şehir ve turizm beldesinden
katılım gerçekleşmiş, 60.500
m2 fuar alanını 4.500 uluslararası katılımcı, 58.920
profesyonel ve 72.080 tatilci ziyaret etmişti. 2012 yılına kıyasla toplam
ziyaretçi sayısında yüzde 12 oranında artış gerçekleşmişti.
EMITT Fuarı ilk
kez 1997 yılında İstanbul’da TÜYAP Tepebaşı Fuar Merkezi’nde Voyager -
Uluslararası Turizm ve Tatil Fuarı adıyla gerçekleştirildi. 1998 yılında
Voyager adıyla gerçekleştirilen fuar üçüncü yılına girerken hızla büyüdü ve
1999’da TÜYAP Beylikdüzü’ne taşınarak 4 salonda 7000 metrekarelik bir alanda
gerçekleştirildi. Fuar, 1999 yılından bu yana EMITT - Doğu Akdeniz Uluslararası
Turizm ve Seyahat Fuarı adıyla düzenlenmektedir. Bölge ülkelerinden ve uluslararası
turizm camiasından büyük ilgi gören EMITT Fuarı, yalnızca katılan ülke sayısı,
kurulan stand ve alan olarak büyümekle kalmadı, Türkiye turizm sektörünün
aynası oldu. Birçok ilke imza atan EMITT Fuarı, 15 yıl içinde Avrupa’nın en
büyük 5. Turizm Fuarı olmayı başardı. Fuar, önümüzdeki dönemde gerek yurtdışı
gerekse yurt içinde farklı projeleri hayata geçirmeyi planlamaktadır. Dünyanın
önde gelen fuar kuruluşlarından biri olan ITE Group PLC, 2009 yılında Ekin Fuar
A.Ş. ortakları arasına katıldı.
EGD
PANEL DÜZENLEDİ
“ANADOLU’DA TURİZME MEDYA NASIL BAKIYOR?”
TURİZMİN GELİŞMESİ İÇİN MEDYA
DESTEKLENMELİ
Ekonomi
Gazetecileri Derneği (EGD) 18. EMITT-Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve
Seyahat fuarı kapsamında Tüyap fuar alanında “Anadolu’da Turizme Medya Nasıl
Bakıyor?” Başlıklı bir panel düzenledi.
Etkinliğin
açılış konuşmasını yapan EGD Başkanı Celal Toprak EMITT fuarının önemine vurgu
yaptı. Toprak, EGD olarak EMITT fuarını önemsediğini söyleyerek şöyle devam
etti: “Turizmin yaygınlaştırılması ve turizmin deniz-kum-güneş algısından
çıkartılması için EMITT fuarı çok önemli. Hem gelir dağılımındaki adaleti
sağlamada hem de Anadolu’nun dünyadan herkesin keşfetmesini sağlama konusunda
turizmi önemsiyoruz.”
“TURİZİMCİLER MEDYAYA DESTEK OLMALI”
Ekovitrin Medya
Grubu Başkanı Şeref Özata panelde yaptığı konuşmada Türkiye’deki turizmin
gelişimine vurgu yaptı. Özata son 10 yılda yaşanan gelişmelerin turizmin
gelişmesinde etkili olduğunu ve yapılan hava limanlarının turizmi geliştirdiğini
belirtti. Özata, “Türkiye turizmi son yıllarda gözle görülür bir gelişme oldu.
Kış turizmi olarak Uludağ tek alternatifken şimdi Türkiye’nin birçok yerinde
kayak merkezleri, kış turizmi için önemli alanlar yaratıldı. Son 10 yılda 50
ilimize hava limanı yapılması turizmin gelişmesinde önemli bir etkendir. Medya
ayağında ise dizilerin Anadolu’nun çeşitli yerlerinde çekim yapması ve
insanların keşfetmesini sağladı. Şimdi Mardin başta olmak üzere birçok şehrimiz
ilgi odağı durumunda. Turizm konusunda medya elinden gelen her türlü desteği
verdiğini düşünüyorum ama turizmcilerimiz aynı desteği medyaya vermiyor. Haber
yapmak, program çekmek yüksek bütçeli işler. Turizmcilerimizin bu konuda daha
fazla desteğini bekliyoruz ” şeklinde konuştu. Şeref Özata, TRT Anadolu’nun
kültürünü tanıtmada ciddi çalışmalar olduğunu söylerken bazı kanalların
dünyanın birçok yerine muhabir gönderdiğini ve aynı özveriyi Anadolu için
göstermediğini vurguladı.
Turkiyeturizm.com
Genel Yayın Yönetmeni Özkan Altıntaş Anadolu turizmde ihmal edildiğinin altını
çizerek şöyle konuştu: “Turizm Anadolu açısından ihmal edildiğini düşünüyorum.
EMITT fuarına baktığımızda Anadolu’nun turizm cenneti olduğunu görüyoruz.
Birçok kalkınma ajansının, valiliklerin desteğine buraya gelebilen bölgelere daha
çok destek verilmeli.
“TURİZMİN GELİŞMESİ İÇİN MEDYA VE
TURİZMCİLER KOL KOLA OLMALI”
İksir Resort
Town Yönetim Kurulu Başkanı İksir Aydın Turizmin gelişmesi konusunda ulusal
medyanın verdiği desteğin önemli olduğunu ve Anadolu’nun hala keşfedilmesi gereken
yerlerinin olduğunu anlattı. Aydın şöyle devam etti: “Anadolu’da turizmi
geliştirmek tabii ki kolay değil. Anadolu halkı bir tam özümseyemediği
turizmcilik için halk bilinçlendirilmeli ve farkındalık arttırılmalıdır. Medya
açısında da Anadolu’nun tanıtımını yapmak kolay değil. Medya elinden gelen
destek veriyor. Turizmin gelişmesi için medya ve turizmciler kol kola olmalı.”
Point Hotel
Taksim Genel Müdürü Nuri Kalyoncu Anadolu’daki kongre turizmi eksiliğine dikkat
çekerek Avrupa ülkeleri gibi etkinlik ve kongrelerin ülkenin çeşitli yerlere
yayılmasını belirterek şu şekilde deva etti: “Point Hotel olarak biz daha çok
kongre turizmine hitap ediyoruz. Bu açıdan Anadolu’ya baktığımızda büyük bir
açık var. Sadece İstanbul gibi merkez bölgelerde kongre turizmin yaygın
olmamalı. Anadolu’nun tanıtılması için konser, kongre gibi etkinliklerin daha
fazla yapılması gerekir. Dünya medyasında Anadolu sürekli gündemde olmalı.
Avrupa ülkeleri gibi ancak bu şekilde ülkemizin her yeri turizm merkezi
olabilir”
“VALİLER TURİZM İÇİN ÖNEMLİ FAKTÖR”
Anadolu’nun
birçok bölgesine giderek programlara ve belgesellere imza atan Seyahat-Kültür,
Turizm TV programcısı Esra Alkan, bölgelerde valilerin turizm için önemli bir
faktör olduğunu ve yatırımcılarla turistlerin gönül rahatlığıyla gelmesinde de
önemli olduğunu söyledi. Alkan şöyle devam etti: “’Anadolu’ya medya nasıl
bakıyor’ derseniz, iştahla bakıyor derim. Anadolu’dan gelen haberleri ciddi
şekilde önemseniyor, birçok gazetenin özel turizm eki bulunuyor, o bölgelerdeki
yatımcılara gazetelerde geniş yer ayrılıyor…
Medyanın sadece
okutan ve düşündüren bir yapısı yok. Turizm açısında kitleleri yerinden
kaldırıp buralara getiren, tanıtıcı ve bilgilendirici de bir yapısı da var. Bu
sebeple medyanın desteklenmesinin önemli olduğunu düşünüyorum.”
“ŞEHİRLERİMİZİN HİKÂYLERİ YAZILMALI“
Panelde söz alan
bir diğer konuşmacı Türkiye Gazetesi Ekonomi Yazarı ve EGD Yazarlar Kurulu
Üyesi Metiner Sezer de Türkiye’nin ve şehirlerinin turizm açısından marka
olamamasını eleştirdi ve şöyle devam etti: “Avrupa’nın birçok marka şehri var
ama biz hâlâ marka yaratamadık. Bunun tek bir sebebi var; şehirlerimizi 7
milyar insanın diline dolayacak türde hikâyemiz yok. Yani var olan hikâyeyi
yazıp dünya markası yapmak konusunda bir hareketimiz bulunmuyor. Avrupalı her
şehrinin hikâyesini özenle yazıp turizm pazarlamasını öyle yapıyor. Bizim var
olan 10 binlerce yıllık tarihi tüm dünyaya tanıtamıyoruz.”
GÖZE ÇARPANLAR
TUROB
1971 yılında kurulan ve %80’i İstanbul’da
olmak üzere Türkiye’nin her yanından 80.000’i aşkın yatağı temsil eden TUROB,
Türkiye’de turizmin gelişmesinde önemli rol oynayan öncü ve etkin sivil toplum
kuruluşlarından biridir. Birliğin amacı, turizmle ilgili konular üzerinde
bilimsel ve pratik çalışmalar yapmak, turizmin ve turistik tesislerin turizmin
gereklerine uygun gelişmesini sağlamak, kanun ve yönetmeliklerin geliştirilmesinde
rol almak ve sektörün pazarlama, tanıtma ve satış geliştirme çalışmalarında
öncülük etmektir. TUROB, bu çalışmalarını komiteler kurarak gerçekleştirdiği
gibi, bu konularda çalışan kamu veya özel sektöre mensup kuruluşlar ve
komitelerde üyelik ve temsilcilikler sağlayarak da gerçekleştirir. TUROB,
Türkiye ve Dünya’daki turizm sektörü ile ilgili tüm gelişmeleri, istatistiki
bilgileri ve verileri temin ederek üyelerini bilgilendir. Üyeleri arasında
oteller, restoranlar, kongre merkezleri, hamam ve gece kulüpleri
bulunmaktadır. Türkiye’nin yurt dışında
etkili bir şekilde tanıtılması için çalışmalarda bulunur. Ayrıca, turizm
alanında yüksek vasıflı işletmeci ve yöneticilerin yetiştirilmeleri için
eğitim, seminer, panel, konferans, sempozyum ve benzeri etkinlikler düzenler.
TUROB, Dünya Turizm Örgütü (UNWTO),Uluslararası Otelciler ve Restorancılar
Birliği (IH&RA), Avrupa Oteller, Restoranlar ve Kafeler Birliği(HOTREC)
üyesidir.
GP TURİZM
GP Turizm, Türkiye merkezli tam kapsamlı hizmet veren bir tur şirketidir. Ülkenin
her bölgesi hakkında geniş bilgiye sahip profesyonel turizm çalışanları
grubundan oluşmaktadır. Kurulduğundan bu yana, GP TURİZM içe yönelik turizm
alanında gün geçtikçe uzmanlaşmaktadır. Ülke genelinde çok sayıda otel, turizm
organizasyonu, havayolları ve taşımacılık firmalarıyla anlaşmaları ve
ortaklıkları vardır.
GP Turizm, her
bir misafirin ihtiyaç ve gereksinimlerine maksimum düzeyde değer verir; yüksek tecrübesi ile birlikte bu ihtiyaçların
karşılanması için en iyi şekilde çalışmaya devam eder.
Turizm sektöründe
yıllardır artan geniş tecrübemiz, devamlı büyüme ve binlerce memnun misafirimiz
ile birlikte şunu söylemekten gurur duyuyoruz ki; çok değerli bir kuruluş inşa
ettik ve Türkiye’deki en iyi tur şirketlerinden biri haline geldik.
Kendimizi tam kapsamlı bir tur
hizmeti vermeye adamış bulunuyoruz. Önceliğimiz, müşterilerimizin
memnuniyetidir. Her zaman müşterilerimize en iyi hizmetleri sağlamayı amaçlıyor
ve değerli müşterilemize eşsiz bir deneyim sunarak, onların memnuniyetini en yüksek standartlarda
sürdürebilmek amacıyla beklentilerini aşmaya çabalıyoruz. Türkiye'deki turizm
sektörünün bütün katmanlarıyla birlikte gelişmesine katkıda bulunurken,
endüstride ilham verici lider olmayı, kendimizi bölgedeki ve dünyadaki en iyi
tur operatörleriyle birlikte konumlandırmayı hedefliyoruz.
Misafirlerimiz,
kendileriyle aynı seyahat programını deneyimlemiş ve sadece onlara hizmet veren
rehberlerimizden profesyonel tur danışmanlığı almaktadır. Uzman tavsiyesi ve
zamanında yanıt hizmeti seçkin firmamızın ayırıcı özelliklerindendir.
Uzmanlarımız, misafirlerimizin ihtiyaç ve
gereksinimlerini dinler ve onların hayatlarını zenginleştirmeye; stil, içerik,
konfor ve değer içeren yolculuklar planlayarak anlayışlarını genişletmeye
kendilerini adamışlardır.
Aynı zamanda, GP
Turizm olarak, misafirlerinin kendileri için özelleştirilmiş en iyi seyahat
programlarını alabilmelerini sağlamak amacıyla, yerel ve global tur
şirketleriyle yakından çalışıp onlara danışmanlık hizmeti sunuyoruz.
Değişim ve yenilikler karşısındaki
girişimci ruhumuzla, yeni fikirleri araştırır, destekler ve uygularız.
Hedeflerimiz ise; mükemmel iletişim, ilgi, profesyonellik,
bütünlük, şeffaflık, doğruluk, kalite, konfor ve saygı ile birlikte
müşterilerimizin memnuniyetini sağlamak ve beklentilerin ötesine geçmektir.
yilmazparlar@yahoo.com



Hiç yorum yok:
Yorum Gönder