5 trilyonluk Pazar ve Başında bir Türk.
APRCE 2013 kapsamında düzenlenen gala gecesinde FAPRA Başkanı Dato Dr. Jannie Chan bayrağı, AMPD Başkanı Mehmet Nane’ye teslim etti. Mehmet Nane, 2015 yılına kadar FAPRA Başkanı olarak görev yapacak.
23 Eylül tarihinde başlayan Asya Pasifik Perakende Konferansı ve Sergisi (APRCE), 37 ülkeden 2 binin üzerinde katılımcı ile Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen gala gecesiyle sona erdi. Gala gecesinde Asya-Pasifik Perakende Dernekleri Federasyonu (FAPRA) Başkanı Dato Dr. Jannie Chan bayrağı, Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Derneği (AMPD) Başkanı ve Carrefour Genel Müdürü Mehmet Nane’ye teslim etti. Mehmet Nane, 2015 yılına kadar FAPRA Başkanı olarak görev yapacak.
AMPD’nin (Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Derneği) 2000 yılından bu zamana üyesi olduğu FAPRA (Asya-Pasifik Perakende Dernekleri Federasyonu) tarafından düzenlenen bölgenin en büyük etkinliği APRCE 2013, perakende sektörünün 7 trilyonu temsil eden isimlerini bir araya getirdi. APRCE’nin kapanış oturumu ‘perakendenin geleceği’ başlığı, Boston Consulting Grup Ortağı ve Yönetim Müdürü Gavin Parker moderatörlüğünde gerçekleşti.
Oturumda, Aeon Ortağı ve Yöneticisi Motoya Okada, Lotte Shopping Başkanı, Grup CEO’su ve Kore Perakendeciler Derneği Başkanı Shin Heon perakendenin geleceğine ilişkin görüşlerini paylaştı.
1989 yılında kurulan FAPRA, Asya-Pasifik bölgesinde yer alan Türkiye dahil 17 ülkenin perakende derneklerini bir araya getiren Asya’daki tek perakende federasyonu konumunda. FAPRA, 7 bin perakendeci ve yatırımcı, 5 trilyon euro’luk pazar, 3.5 milyar nüfus, 200 milyonun üzerinde çalışan ve 600 bin satış noktasının temsil gücüne sahip 5 milyar euroluk pazarı temsil ediyor
Konferans çerçevesinde düzenlenen oturumda konuşan Nane, perakendedeki hızlı değişimi değerlendirdi. Değişimin merkezinde müşteri olduğunu belirten Nane; “Zaman azalıyor, yeni jenerasyon farklı talepler ve farklı bakış açısıyla geliyor. ‘Zamanı bu kadar kıymetli olan müşterileri nasıl mağazalarımıza çekeceğiz?’ sorusuna cevap vermek zorundayız. Söylemesi kolay ama yapması zor. Değişime hızlı adapte olanlar kazanacak, güçlü olanlar değil” dedi.
Konferansta ve panellerde konuşan isimler ve mesajları:
P&G Global Operasyonlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Werner Geissler, yeni uygulamalarla markaları Fairy’yi 2.5 yılda pazar lideri yaptıklarını anlattı. Geissler, şöyle konuştu: “2010’da Fairy’nin lansmanını yaptık. Yemek tarifleri olan bir platform oluşturmaktan, kapı kapı dolaşıp deneme ürün dağıtımına kadar çoklu kanallar kullandık. 1 milyondan fazla kullanıcıya eriştik. Bugün geldiğimiz noktada Türkiye’de her 2 evden birinde varız. Uyuyan güzel dediğimiz Fairy’yi 2,5 yılda sıfırdan piyasanı liderliğine, kraliçeliğine taşıdık.”
LCW Yerel Mağazalar Yönetim Direktörü Gordon Bullock LC Waikiki’nin bir aile markası olduğunu belirterek şunları söyledi: “Toplam pazarın yüzde 15’ini temsil ediyoruz. Diğer 10 rakibin toplamından daha fazla bir rakama sahibiz. Türkiye’de tüketicilerin 10’da 9’u bizden haberdar, 8’i en az bir mağazamızı ziyaret etmiş ve 6’sı bizden alışveriş etmiş. 473 mağaza, 26 bin çalışan sayımızı; 2023 yılında 1000 tanesi yurtdışında, 500 tanesi yurt içinde olmak üzere toplam 1.500’e, çalışan sayımızı ise 65 bine yükseltmeyi hedefliyoruz.”
Garanti Ödeme Sistemleri CEO’su Mehmet Sezgin, bankacılık sektöründeki yeni uygulamaların perakende sektörünü nasıl destekleyebileceğini anlattı. Banka kartlarının yerini telefonlara yüklü çiplerin alacağını belirten Sezgin; nakdi ortadan kaldıracaklarını ifade etti. BİM Yönetim Kurulu Üyesi Galip Aykaç ise Almanya’daki Aldi modelini örnek aldıklarını belirterek, “Fas’ta ilk mağazamızı 2009’da açtık, Mısır mağazalarının sayısını 40’a çıkaracağız” dedi.
Boyner Grup CEO’su Cem Boyner, Asya Pasifik Perakende Konferansı’nda yaptığı konuşmada, “Müşteriye özel olduğunu hissettirir, onun isteklerini bir adım önceden anlarsanız, size müteşekkir kalır. Şeytan detayda gizlidir, ‘ortalama’yı unutun” dedi.
Ortalama müşteri diye bir şey olmadığını söyleyen Boyner, “Nasıl tek testis ve tek göğüslü müşteri yoksa ortalama müşteri de yok. Her bir müşteriyi anlama ve seçimlerine saygı duymak durumundayız” diye konuştu.
Her müşterinin daha iyi anlaşılmasını sağlayacak bir ipucu bıraktığını anlatan Boyner, “Ben 465 mağaza, 800 marka yönetmiyorum. 12 milyon müşterinin isteğini yönetiyorum. Herşey kişiye özelleşecek” dedi.
2014 yılında 2 milyon yeni müşteri hedeflediklerini anlatan Boyner, işlerinin ne perakende ne hizmet, sadece ‘müşteri’ olduğunu belirtti. Boyner şöyle devam etti: “Çizgi dışı düşünmek zorundayız. Örneğin ABD’de Mc Donalds ilk çıkışını ‘temiz tuvalet’ konsepti üzerinden yaptı. Atlantik Records Kurucusu Ahmet Ertegün, o dönem 9-6 saatleri arasında yapılan ‘kayıt’ işini; ‘müziği ne zaman hissederseniz, biz buradayız’ sloganıyla değiştirdi. Farklı düşünmek gerekli.”
Asya Pasifik Perakende Konferansı ve Sergisi kapsamında dağıtılan FAPRA ödülleri, Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen bir törenle sahiplerine verildi. 4 kategoride 12 uluslararası firmanın ödül aldığı törende Migros Ticaret A.Ş. Müşteri Hizmetleri Mükemmeliyeti Ödülü’nün sahibi oldu. Ödüller, FAPRA Başkanı Dato’Dr.Jannie Chan, FAPRA Genel Sekreteri Prof. Xiaoning Cao, TAMPF Başkanı Vahap Küçük ve AMPD Başkanı Mehmet Nane tarafından takdim edildi.
Isıtma ve soğutma sektöründe faaliyet gösteren Daikin, Türkiye’de büyümesini devam ettiriyor. Temmuz 2011’e Airfel’i satın alarak Türkiye’de yatırımcı olan Daikin’in iki yılda iki kat büyüme kaydettiğini belirten Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, 2015’teki 1 milyar liralık ciro hedefine emin adımlarla ilerlediklerini vurguladı. Önder, şunları söyledi: “Yıl sonu için belirlediğimiz 640 milyon liralık ciro hedefimizi bu yıl da aşarak, 2013 yılını 670 milyon lira kapatmayı planlıyoruz. Bu da Daikin Türkiye’nin önceki iki yılda olduğu gibi, bu yıl da çift haneli büyüyeceğini gösteriyor.”
Daikin Türkiye’nin Avrupa’ya kombi ve radyatörün yanı sıra split klima ihracatına da başlayacağını açıklayan Önder, “120 bin adet klima üretecek yeni üretim hattımızı devreye alıyoruz. Bu üretimin önemli bir bölümünü Avrupa’ya ihraç edeceğiz” dedi.
Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Vahap Küçük ise toplantıda yaptığı konuşmada şunları söyledi: “İpek yolunun kalbi İstanbul, 7 trilyonluk Asya pazarının en güçlü oyuncularını ağırlıyor. APRCE vesilesiyle kalıcı ve sağlam işbirlikleri kurmayı hedefliyoruz, kısmetimizi paylaşacağız. Perakende sektörünün gelişimi, kadın ve genç nüfusa istihdam sağlaması açısından çok önemli. Turquality, Türkiye’nin ekonomik hedeflerine ciddi destek sağlayacak.”
Perakende sektörünün büyümeye devam ettiğini belirten Küçük, “AVM yatırımları 40 milyar doların üzerinde. 2023 yılında 520 AVM olacak. 2013 yılında yeni açılacak 53 AVM ile kiralanabilir alan toplam 9.9 milyon metrekareye ulaşacak. APRCE’nin Türk perakendesinin yeni bölgelere açılımları konusunda fırsatlar barındırdığına inanıyorum. Sağlam ve köklü ilişkilere vesile olmasını temenni ediyorum” dedi.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder