23.10.17

D-8'i, D-20'ye kadar çıkarabiliriz-Yılmaz Parlar


PARLAR MEDYA  
D-8'i, D-20'ye kadar çıkarabiliriz


D-8'i, D-20'ye kadar çıkarabiliriz.


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, D-8 Ekonomik İşbirliği Örgütü 9. Zirvesi ile ilgili 20 Ekim 2017 Cuma günü Dolmabahçe Sarayı'nda basın toplantısı düzenledi.

1997'de kurulan D-8'in 20. yılı olduğunu geçen süre içinde tam bir kardeşlik uyumu içinde geçtiğini ve kutlandığını dile getirdi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Üç kıtada temsil edilen D-8 teşkilatının yedi saygın üyesini, kıtaları birleştiren yedi tepeli İstanbul'da misafir ettik. Zirve sırasında D-8 ülkelerinden gelen dostlarımızla birlikte geçtiğimiz aslında 20 yılın muhasebesini yaptık. Teşkilatın kendini yenileyip geliştirmesi, geleceğe çok daha güçlü şekilde hazırlanması için hangi adımları atmamız gerektiğini istişare ettik. Üye ülkelerin müşterek duruşunu ortaya koyan İstanbul Bildirisi de yine zirve kapsamında kabul edildi. Ayrıca kısa ve orta vadede gerçekleştireceğimiz hedefleri konu alan bir eylem planı üzerinde de mutabık kaldık. D-8 tarihinde 20 yılın önemli bir kilometre taşı olduğunun bilinciyle kendimize bazı hedefler belirledik. Tercihli ticaret, vize ve gümrük anlaşmalarının tüm üye ülkelerce onaylanması ve işlerlik kazandırılması öncelikli hedeflerimizdir. Toplam ekonomik büyüklüğü 3 trilyon 770 milyar dolar olarak nüfusu 1,1 milyar olan devasa bir teşkilata 100 milyar dolarlık ticaret hacmi yakışmıyor. İnşallah bu rakamı 500 milyar dolara çıkarmak için gayret göstereceğiz."şeklinde bilgiler verdi.

D-8'i genişmsi hakkında Erdoğan “D-8'i genişletmekten de korkmayalım, dedik. Görüştüğüm arkadaşlara bu teklifi de yaptım. Nitekim Dışişleri Bakanlarımız kendi aralarında görüştüler. Bu sayıyı, D-8'i, D-20'ye kadar çıkarabiliriz. Böyle bir adım atmamızın çok çok faydalı olacağını ve bu konuda da birebir yaptığım görüşmelerde arkadaşlarımız 'Biz bu düşüncenize olumlu bakıyoruz.”
Sorumuz D-8'in, D-20 olabileceği düşünüldüğünde öneri-teklif, gerekli veya ihtiyaç duyulan aday ülke isimleri üzerine  "Şimdi bu bir teklif. Örneğin, İlham kardeşime teklif ettim. Yani eğer böyle bir ittifak varsa 'Biz varız' diyor. Faraza Kazakistan, Suudi Arabistan... Yani bunlarla görüşüp istişareyle ve birbirleriyle de tabii uyumları çok önemli. Özbekistan... Yani bunlarla uyum çok çok önemli. Bunların istişarelerini şu andaki D-8 yapmalı ve istişareler yapıldıktan sonra da bu D-20'ye kimleri alabiliriz. Bazı ölçüler burada tabii ki belirlemekte fayda var. Bu ölçüleri belirledikten sonra bu ekonomik mi olacak, bu kıtalara yönelik mi olacaktır. Bütün bunları bir defa masaya yatırıp ona göre almamız gereken diğer üye arkadaşları da buraya dahil edeceğiz. Şimdi İslam İşbirliği Teşkilatı'nın ilkeleri var, D-8'in ilkeleri var. Bu ilkeler daha da genişleştilebilir, ondan sonra da bu ilkelere uygun olanları D-8 üyeleri değerlendirmesini yapar, 'Şu ilkeler olabilir.' der teklifi yaparız."

Zirve oturumunda da belirttiğim üzere D-8 zirvesi ülkeleri olarak geleceğimizi birkaç uluslararası kuruluşun ve aktörün insafına bırakamayız."

'Biz kendimiz rahat yaşayacağız diye milyarlarca insanın emeğini sömüremeyiz'
Erdoğan, 7 milyarlık insanlık ailesinin her açıdan kaderlerinin birbirine geçtiğini, kaderdaşlıklarının arttığını söyledi.

yilmazparlar@yahoo.com

Suriyeli ve Türk sanatçılar Unıq Gallery Turkmall Sanat'da-Yılmaz Parlar


PARLAR MEDYA  
Suriyeli ve Türk sanatçılar Unıq Gallery Turkmall Sanat'da

Suriyeli ve Türk sanatçılar Unıq Gallery Turkmall Sanat'da 
 "Together" isimli sergi  Unıq Gallery Turkmall Sanat'da  iki hafta boyunca bir üretim ve paylaşım mekanı komşu iki kültürün etkileşimi içerisinde ürettikleri eserler  19 ekim’de turkmall sanat’ta açıldı.

Mimar Deniz Biber ve mimar Kerim Kürkçü tarafından kurulan  Unıq Gallery’de  İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı desteğiyle gerçekleşen çalıştaya 5 Suriyeli 5 Türk sanatçı katıldı


Sergi açılışı çalışma hazırlıkları ve yapılan çalışmalardan özet kesitlerle video gösterimi ile başladı. Projenin küratörü Kerim Kürkçü yaptığı açıklama konuşmasında sanatcıların birbirleriyle geçirdikleri zamanın son derece faydalı verimli olduğunu bunun benzerinin  İstanbul Bienalinde komşu etkinlikleri kapsamında on sanatçının eserlerin yer aldığını etkinlikde olduğunu söyledi. 
Yaptıkları çalıştaya bazı sanat galericilerin, küratörlerin  geldiklerini sanatcılara siparişlerin verildiğini dile getirdi.

Mimar Deniz Biber kendi mekanlarında gençlere imkan hazırlamak fırsat yaratmak amacıyla çeşitli Konsolos kültür departmanlarıla hayata geçirdikleri projelerinden söz etdi. ABDBaşkonsolosluğu Kültür İşleri Sorumlusu Sevil Sezen’inde hazır bulunduğu açılışda Mimar Deniz Biber ve Kültür İşleri Sorumlusu Sevil Sezen ile eski projeleri hakkında konuştuk

Turkmall Sanat’ta. Çalıştayda yer alan  sanatçılar   Abdulrazzak Alsalhani, Emel Ülüş, Emre Çalış, Eyas Jaafar, Falak Al Ghazzi, Hale Arslan, Hiba Aizoug, Nehir Sağdıç, Rand Ramadan, ve Sevim Kaya.

Emel Ülüş ile yaptığımız kısa söyleşide yapıtlarında doğuşu ve hayatda karşısına çıkanları anlatan bir dil oluşturduğunu söylüyor.


Sanatçılar ve sanat uzmanları arasında, sanatsal iletişim ve paylaşım kadar, gelecek dönemde olabilecek işbirlikleri için fırsat yaratmayı amaçlayarak yola çıkan, kişisel birlikteliklerin yanısıra toplumsal ve kültürel temaları besleyerek sürdürülebilirliği sağlamayı hedefleyen proje 20 Ekim-24 Kasım arasında sergilenecek


yilmazparlar@yahoo.com


19.10.17

D-8 2017 Başladı-Yılmaz Parlar Haberi


PARLAR MEDYA  
D-8 2017 Başladı


D-8 Başkadı

  D-8 ülkeleri, üyeler arasındaki iş birliğini geliştirmeyi, ekonomik ve sosyal ilişkileri zenginleştirmeyi amaçlıyan, Dünyanın gelişmekte olan 8 ülkesi, ilki Türkiye'de olmak üzere üye ülkelerde düzenlenen zirvelerin ilk döngüsünün tamamlamasının ardından ikinci kez İstanbul'da bir araya geldi.

Böylece D-8'in tarihinde ikinci dönem başladı.
İstanbul'da 19 Ekim'de "İş Birliğiyle Fırsatları Çoğaltmak" temasıyla düzenlen "D-8 Ekonomik İşbirliği Örgütü 9. Zirvesi" ile D-8 dönem başkanlığı, ikinci kez örgütün "fikir babası" Türkiye'ye geçdi.

Ekonomik İşbirliği Örgütü olması dolayısıyla kurulduğu tarihten bu yana üye ülkeler arasındaki ticaret ve iş birliğini artırmayı hedefleyen örgüt, düzenlenen zirvelerde bu konuya özel önem vermeye devam ediyor.
Örgütün kuruluş deklarasyonunda iş birliği alanları olarak ticaret, sanayi, iletişim, enformasyon, finans, bankacılık, özelleştirme, kırsal kalkınma, bilim, teknoloji, yoksullukla mücadele, insan kaynaklarının geliştirilmesi, tarım, enerji, çevre, sağlık, turizm, kültür ve spor sıralanıyor.
D-8, üye ülkelerin zengin yer altı ve yer üstü kaynakları, dinamik ve kalabalık iş gücü ve büyük pazar potansiyeliyle daima göze çarpan bir örgüt olmayı sürdürürken örgütün fikir babası Türkiye, ikinci kez ev sahipliğini yapacağı zirveyle, D-8 Ekonomik İşbirliği Örgütünün ikinci dönemine güçlü bir vizyon getirmeyi hedefliyor.
İstanbul'da yapılan geniş katılımlı zirveyle üye ülkelerin üst düzey siyasi ve ticari temsilcilerini ağırladı. Türkiye'nin yeni dönem başkanlığı, D-8 tarihinde ikinci bir dönemin başlangıcı olmuş oluyor. 
D-8 Ekonomik İşbirliği Örgütü 9. Zirvesi öncesinde, 17-18 Ekim'de D-8 Komisyonunun 39. oturumu, 19 Ekim'de de D-8 Konseyinin 17. oturumu gerçekleştirildi. 
İran Cumhurbaşkanı Birinci Yardımcısı İshak Cihangiri, Endonezya Devlet Başkan Yardımcısı Yusuf Kalla, Pakistan Başbakanı Şahid Hakan Abbasi, Malezya Başbakan Yardımcısı Zahid Hamidi, Bangladeş Dışişlerinden Sorumlu Devlet Bakanı Muhammed Şehriyar Alem, Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Genel Sekreteri Halil İbrahim Akça, İslam İşbirliği Teşkilatı Genel Sekreteri Yusuf bin Ahmed el-Useymin, Karadeniz Ekonomik İşbirliği Genel Sekreter Birinci Yardımcısı Tahsin Burcuoğlu da zirveye katılması beklenenler arasında yer alıyor.
Zirvenin 19 Ekim'de yapılan konsey toplantısına İran Dışişleri Bakanı Cevad Zarif, Malezya Dışişleri Bakanı Anifah Aman, Pakistan Dışişleri Bakanı Hoca Muhammed Asıf, Nijerya Dışişleri Bakanı Geoffrey Onyeama, Bangladeş Dışişlerinden Sorumlu Devlet Bakanı Muhammed Şehriyar Alem, Endonezya Dışişleri Bakanlığında Genel Müdür Febrian Alphyanto Ruddyard'ın katıldılar 
Eski başbakanlardan Necmettin Erbakan öncülüğünde D-8’in kurulmasına yönelik ilk adım, Türkiye'nin daveti üzerine İran, Pakistan, Bangladeş, Malezya, Endonezya, Mısır ve Nijerya tarafından 22 Ekim 1996'da İstanbul'da düzenlenen "Kalkınmada İşbirliği Konferansı"nda atıldı. Konferansın ardından yapılan hazırlık çalışmaları mahiyetindeki üç komisyon ve iki dışişleri bakanları konseyi toplantısının ardından, 15 Haziran 1997'de İstanbul'da yapılan Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi ile D-8 resmen kuruldu.
Malezya'nın başkenti Kuala Lumpur'da düzenlenen 6. D-8 zirvesinde, D-8 Daimi Sekretaryasının İstanbul’da olmasına karar verildi ve bu karar 20 Şubat 2009'da imzalanan ev sahibi ülke anlaşmasıyla resmiyet kazandı.
D-8 örgütü, kuruluş amaçları doğrultusunda bugüne kadar 8 zirve, 37 komisyon toplantısı ve 16 konsey toplantısı gerçekleştirdi.
yilmazparlar@yahoo.com


9.10.17

Sinpaş Gyo Ve Sinpaş Yapı, Birleşerek Gücüne Güç Katacak-Yılmaz Parlar


PARLAR MEDYA  
Sinpaş Gyo Ve Sinpaş Yapı, Birleşerek Gücüne Güç Katacak

Sinpaş Gyo Ve Sinpaş Yapı, Birleşerek Gücüne Güç Katacak

43. yıllık deneyimi, yenilikçi projeleriyle Sinpaş markası tek bir çatı altında toplanıyor

Sinpaş Grubu kurulduğu 1974 yılından bugüne, 43 yıldır konut sektöründeki liderliğini sürdürmektedir. Türkiye’de nitelikli, markalı konutun lider markası her geçen yıl konut alıcısının güvenini de kazanarak büyümeye devam ediyor.Sinpaş Grubunun gayrimenkul alanındaki yatırımları İstanbul’la sınırlı kalmayarak Ankara, Bursa, Denizli, Gaziantep, Marmaris, Frankfurt (Almanya) ve Riyad’a kadar (Suudi Arabistan) uzanmıştır. 2007’de kurularak Borsa İstanbul’da halka arz edilen Sinpaş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. hisseleri hâlâ borsada işlem görmektedir. Sinpaş Yapı ise, o tarihten bugüne portföyündeki gayrimenkul hisseleri ve Sinpaş GYO’nun ilgi alanına girmeyen alanlarda gayrimenkul geliştirerek büyümüştür.

Grup içinde Sinpaş markalı iki şirket; iki ayrı organizasyon şeması, iki ayrı marka stratejisi, iki ayrı genel gider yükü, ikiye ayrılmış yatırım bütçesi gibi verimlilik adına sorgulanabilecek unsurlar taşıyordu. Gelişen, değişen dünyada daha az genel giderle daha verimli reklam, pazarlama ve satış ortamının sağlanması için Sinpaş markalı iki şirket, daha büyük bir öz kaynakla borsada yer almayı hedefleyerek güçlerini birleştirme kararı almıştır.

Sinpaş Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Sn. Ahmet Çelik, yaptığı açıklamada “Grubumuzun Sinpaş markalı iki şirketi olan Sinpaş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. ile Sinpaş Yapı Endüstrisi A.Ş.’nin Sinpaş GYO bünyesinde birleştirilmesine, birleşme için SPK’ya başvurulmasına karar verilmiştir. Bu kararımızın ardından borsada hisselerimize yatırım yapan ortaklarımızın kârlı çıkmasını da hedefliyoruz. Bu birleşmenin sektörümüze, hissedarlarımıza, ülkemize hayırlı olmasını dilerim” dedi.
Gayrimenkul sektörünün gelişmesine ve prestij kazanmasına katkı sağlayan öncü firmalardan biri olmaktan gurur duyan Sinpaş, yeni yapılanmasıyla Türkiye'ye değer katacak projeler üretmeye devam edecektir.

yilmazparlar@yahoo.com