13.9.17

PART Gallery-Benzersiz Anlar, Resim Yaparak Şifalanmak-Yılmaz Parlar


PARLAR MEDYA  
Benzersiz Anlar, Resim Yaparak Şifalanmak

Benzersiz Anlar, Resim Yaparak Şifalanmak
 PART Gallery sahibi ve Küratör Pınar Kanber, ‘Benzersiz Anlar’ isimli karma sergiyle yeni sezona başlangıç yaptı.

Küratör ve galery sahibi Pınar Kanber ve Ressam Eda Uyman ile bu vesile ile bir söyleşi gerçekleştirdik.


Pınar Kanber genel anlamda sergi konusunu sorduğumuzda "Beynimiz, günlük yaşantımızdaki olaylardan önemsiz olanları silerken, önemli gördüğü anları bilinçaltına işler. Genel kültür, kavramlar, kurallar, travmalar, genellemeler ve benzersiz anlar her zaman belleğimizde yer alır. Ta ki önemli bir his ve duygu ile devinime geçene kadar."şeklinde açıklıyor.

Ressam Eda Uyman "Meğer benim hayat amacımmış resim, resim yaparak şifalanırmışım , şifalarmışım"
‘Benzersiz Anlar’ karma sergiye çeşitli disiblenlerden beslenen, soyut sanattan illüstrasyona kadar birçok üslubun iç içe olduğu, çeşitli disiblenlerden beslenen 13 sanatçı bir araya gelerek Kadın-Eş-Bellek-Anı-Şiddet" gibi konuları işlediler.
Eda Uyman kendisini şöyle ifade ediyor;"Yaşım "yolun yarısı" dediği andan itibaren evrenden farkındalık diledim . Dilediğim andan itibaren akışı değişti. Hayatımında, karşıma çıkan insanlar, bulunduğum mekanlar, gördüğüm rüyalar, yaşadığım olaylar ve en önemlisi şamanla yaptığım çalışmalar. Bana bambaşka bir ruh verdi.
Meğer benim hayat amacımmış resim, resim yaparak şifalanırmışım , şifalarmışım. Bunu da şamanla yaptığım çalışmada Tanrı'nın Galata'nın tepesinde ressam kılığına girip "sanat yap dünyayı dolaş" demesiyle farkettim. Henüz dünyanın her bir köşesini dolaşamasam da cennetin burası olduğunu  bana hatırlatan bir kaç kıtada yıldızları izleme fırsatı buldum. Resim her anı benim diyebileceğim emek, his ve dokunuştu , o yüzden de çok fazla dışavurumcu (expresif)resimler yapıyorum. Belki biraz spirütüel, biraz içsel,  biraz da isyankar. " Başarılarını buna yorumluyor.

Pınar Kanber'in Küratörlüğünü yaptığı, Özgenaz Küçük'ün Asistan Küratör olduğu

Kamil Açıkgöz, Haydar Akdağ, Özlem Ayvaz, Ertuğrul Berberoğlu, Müge Ceyhan, Melike Çağıcı, Emine Dokumacı, Burak Erim, Pandora, Ahmad Read, Ağıt Uğur Uludağ, Eda Uyman, Erkan Yaprakkıran gibi isim ressamların resimlerini oluşturduğu sergi 3 Ekim 2017 tarihine kadar Dedeman Bostancı İstanbul Otel’de ziyaretçilere açık olacak.
yilmazparlar@yahoo.com

8.9.17

2. MMG Ar-Ge İnovasyon Zirvesi ve Sergisi -Yılmaz Parlar


PARLAR MEDYA  
2. MMG Ar-Ge İnovasyon Zirvesi ve Sergisi

2. MMG Ar-Ge İnovasyon Zirvesi ve Sergisi
2. MMG Ar-Ge İnovasyon Zirvesi ve Sergisi Başladı: “İcat ile ticari ürün arasındaki eksik halkayı bulup zinciri tamamlamak istiyoruz”

“Bilimde dönüşüm, teknolojide atılım, sanayide üretim” mottosuyla ar ge ve inovasyonda dünyanın sayılı ülkeleri arasına girmek üzere çalışmalarını hız kesmeden sürdüren Türkiye’de, yerli yeniliğin temsilcisi “2. MMG Ar Ge İnovasyon Zirvesi ve Sergisi” başladı.


Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Prof. Dr. Davut Kavranoğlu, İstanbul Valisi Vasip Şahin, iş dünyasının önemli isimleri, sivil toplum kuruluşları ve akademisyenlerin katıldığı zirvede, MMG Genel Başkanı Osman Balta zirveyi düzenleme amaçlarını anlattı ve “İcat ile ticari ürün arasındaki eksik halkayı bulup zinciri tamamlamak istiyoruz” dedi.



Türkiye’nin daha hızlı büyümesi için ar-ge ve inovasyonun tüm yönleriyle ele alınarak konunun uzmanları tarafından tartışılmaya başlandığı, üretim aşamasına gelen ürünlerin sergilendiği 2. MMG Ar ge İnovasyon Zirvesi ve Sergisi, Lütfi Kırdar Sergi Salonu’nda başladı. Yaratıcı fikirlerin ticari başarıya dönüşmesini sağlamak, bilgi birikimini sürekli olarak arttırıp kaynakları etkin bir şekilde kullanmak üzere üniversiteler, kamu kuruluşları ve özel sektörden temsilcilerini bir araya getiren bu özel etkinlik, yoğun bir ziyaretçi katılımıyla başladı.

MMG Başkanı Osman Balta: “İcat ile ticari ürün arasındaki eksik halkayı bulup zinciri tamamlamak istiyoruz”



Zirvenin ilk konuşmasını yapan MMG (Mimarlar Mühendisler Grubu) Genel Başkanı Osman Balta, Türkiye’nin orta gelir düzeyini aşması için yüksek teknolojili üretime yönelmesi gerektiğin, devletin bu çalışmaları teşvik edecek mekanizmalar kurduğunu söyleyerek söze başladı. “Yüksek teknolojili ürünlerin genel sanayi üretimi ve ihracatımız içerisindeki payı istenilen oranda ve hızda artmıyor. 2. MMG AR-GE İnovasyon Zirvesi ve Sergisi’ni planlarken bu soruna çözüm bulmayı önceliklerimiz arasına koyduk ve icat ile ticari ürün arasındaki eksik halkaları bulmayı, bu zirvede zinciri tamamlamayı hedefledik” dedi.
Osman Balta; “Bilindiği üzere ülkemizin 2023 yılında dünyanın ilk 10 ekonomisi arasında yer alması hedefi bulunmaktadır. Belirlenen bu hedeflere ulaşmamız, kamunun ve özel sektörün küresel rekabete tam anlamıyla hazır olması ve bilgi ekonomisini en iyi şekilde değerlendirmesine bağlıdır. Geldiğimiz bu kritik aşamada bilgi ekonomisini merkeze alarak teknolojiyi sadece kullanan değil aynı zamanda üreten bir ülke olarak, yeni kalkınma hamlesiyle birlikte, sanayide yüksek teknolojiye hızla geçme mecburiyetimiz bulunmaktadır. Halihazırda ürettiğimiz ürünlerin sadece %3,5 i ve ihraç ettiğimiz ürünlerin ise % 3,7 si yüksek teknoloji ürünü olmaktadır. Gelişmiş ülkelerde ise bu oran % 20 ve daha yukarı oranlardadır. Ülke olarak bizim de mutlaka yüksek teknolojili ürün üretmemiz ve buna bağlı ihracatımızı artırmamız gerekiyor” dedi.
Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan; “Kaynağınız olabilir ama araştırma geliştirme altyapısını kurmak zorundayız”
“En önemli hedefimiz bilim insanı yetiştirmektir” diyerek sözlerine başlayan Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan; “2023 yılına kadar milli gelirimizin yüzde üçü kadar araştırma ve geliştirmeye kaynak sağlayacağız. Fakat biz bugün kaynak olarak bu miktarı ayırsak bile ar ge alt yapısına sahip değiliz. Alt yapı ve kapasitemizi geliştirmek zorundayız. 15 Temmuz darbe girişimine rağmen son bir yılda hızla büyüdük” dedi. Bakan; Ar ge’de uzmanlaşmaya gidileceğini, araştırma merkezlerinin sayısı ve üniversitelere yapılan desteklerin de arttırılacağını, öğrenci sayısından çok niteliğe önem verilmesinin gerektiğinin altını çizdi. Kalkınma Bakanlığı olarak her türlü destekleri vermeye hazır olduklarını, ülkemizin dünyada ar ge’ye en fazla destek veren ülkeler arasında bulunduğunu belirtti. Lütfi Elvan; Kalkınma Ajansları aracılığıyla, ülkemizde çeşitli illerde girişimcilerin destekleneceğini söyledi.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü; “Dünya, ar ge çalışmalarında işbirliği için Türkiye’yi tercih ediyor”
Türkiye’de özel sektör ve kamu tarafından ar ge ve inovasyonun öneminin kavradığını söyleyerek söze başlayan Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Türkiye’nin bu konularda dünyanın da dikkatle takip ettiği ülkelerden birisi haline geldiğini söyledi. Dünyanın pek çok ülkesinin ar ge çalışmaları için Türkiye’yle iş birliğini tercih etmeye başladığını anlatan Özlü; “Otomotivden insansız hava araçlarına, NATO’nun kullandığı sistemlere kadar; memnuniyetle söyleyebilirim ki; mühendislerimizin ar ge çalışmalarının imzası vardır” dedi. Ar ge, inovasyon, tasarım ve markalaşmada toplumsal bir seferberlik içinde olunması gerektiğini, Bakanlık olarak bu seferberliğe katılmaya ve öncülük etmeye hazır olduklarını söyledi.

Ülkemizde 38 farklı sektörde, 35 ilde, toplamda 611 Ar-Ge Merkezi olduğunu anlatan Özlü; 20 farklı sektörde, 9 ilimizde 86 tasarım merkezimiz faaliyet gösteriyor. Ar-ge ve tasarım merkezlerimizin sayısını yıl sonuna kadar 1000’e çıkartmayı hedefliyoruz” dedi. Bu merkezlerde şu an yaklaşık 39 bin kişinin tamamlanan veya devam eden 17 bin adet proje üzerinde çalıştığını belirten Bakan; 2016 yılında Ar-Ge faaliyetleri için merkezi yönetim bütçesinden 7,5 milyar lira harcandığını, 2017 yılında ise yine merkezi yönetim bütçesinden ayrılan başlangıç ödeneğinin 8 milyar TL’nin üzerinde olduğunu belirtti.

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, Milli Savunma Bakanlığı himayelerinde yapılan 2. MMG AR-GE İNOVASYON ZİRVESİ ve SERGİSİ, Sağlık Bakanlığı, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İstanbul Valiliği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, TÜBİTAK, DEİK ve TOKİ'nin katkılarıyla düzenleniyor. Sergi Perşembe akşamına kadar bilim tutkunlarını ağırlamaya devam edecek.
yilmazparlar@yahoo.com

28.8.17

24. Adana Film Festivali'nde Onur Ödülü alacak isimler belli oldu-Yılmaz parlar


PARLAR MEDYA  
24. Adana Film Festivali'nde Onur Ödülü alacak isimler belli oldu

SİNEMANIN USTALARINA ONUR ÖDÜLÜ


24. Adana Film Festivali'nde Onur Ödülü alacak isimler belli oldu.


Adana Film Festivali’nde Onur Ödülleri Temel Gürsu, Hümeyra, Sami Şekeroğlu ve Şemsi İnkaya’ya veriliyor.

Adana’nın tanıtımına katkı sağlamak ve Türk Sineması’na destek vermek amacıyla hareket ettiklerini ve bu doğrultuda sinema sanatına uzun yıllar hizmet etmiş ve üretmiş isimlere Onur Ödülü verdiklerini hatırlatan Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, her festivalde önemli sanatçıları onurlandırmaya çalıştıklarını söyledi.

Başkan Hüseyin Sözlü, “100’ün üzerinde uzun metrajlı sinema filmine imza atan, çekirdekten yetiştiği sektörde duayen isim haline gelen Yapımcı-Yönetmen-Senarist Temel Gürsu, Türkiye’de akademik düzeyde örgün sinema TV eğitimini başlatan, sinema arşivciliğinin altın ismi Prof. Sami Şekeroğlu, 1980’de aktrist olarak girdiği sinema sektöründe önemli başarılar yaşayan, Babam ve Oğlum filmindeki muhteşem performansıyla unutulmazlar arasına giren Hümeyra ile sinema ve televizyonun duayen isimlerinden, usta oyuncu Şemsi İnkaya’ya, Uluslararası Adana Film Festivali Onur Ödülü verilecek.

Her biri ayrı değer olan ve ömürlerini sanata, sinemaya adamış isimleri Adana Film Festivali’nde görmek aslında bizleri onurlandırmaktadır. Türk Sineması’na ve Türk kültürüne yaptıkları katkılardan dolayı her birine ayrı ayrı minnettarız” dedi.

24. Uluslararası Adana Film Festivali Genel Direktörü İsmail Dikilitaş da, “Bu yıl içeriği hayli zenginleşen Uluslararası Adana Film Festivali’nin 24’üncüsünü 25 Eylül-1 Ekim 2017 tarihleri arasında gerçekleştireceğiz. Festival kapsamında 5 yarışma dalında ödüller sahiplerini bulacak. Bunun dışında Türk Sineması’na, Türk kültürüne hayatları boyunca katkı sağlamış 4 isme de onur ödülü verilecek. Prof. Sami Şekeroğlu, Hümeyra, Temel Gürsu ve Şemsi İnkaya ustalara, ödülümüzü kabul etme nezaketi gösterdikleri için şimdiden teşekkürlerimi iletiyorum. 

yilmazparlar@yahoo.com

25.8.17

A Milli Basketbol Takımları’nın Enerjisi OPET’ten-Yılmaz Parlar


PARLAR MEDYA  
A Milli Basketbol Takımları’nın Enerjisi OPET’ten

OPET Basketbolda da Millilerin Yanında…
A Milli Basketbol Takımları’nın Enerjisi OPET’ten
Türk sporunun gelişimi ve uluslararası alandaki başarıları için spora olan desteğini devam ettiren OPET, Türkiye Basketbol Federasyonu’nun enerji sponsoru oluyor. Türkiye Basketbol Federasyonu ve OPET arasında imzalanan anlaşma uyarınca, OPET basketbol milli takımlarının resmi akaryakıt tedarikçisi olarak, iki yıl boyunca tüm federasyon araçlarının yakıtını sağlayacak.

Akaryakıt dağıtım sektörünün dinamik ve yenilikçi markası OPET, spora olan desteğini sürdürüyor. Türkiye’nin markası OPET, Türkiye Basketbol Federasyonu’nun enerji sponsoru ve Avrupa Şampiyonası (EuroBasket 2017) tedarik sponsoru oluyor. Ülker Sports Arena’da düzenlenen törende, iki yıllık sponsorluk anlaşmasını Türkiye Basketbol Federasyonu Başkanı Hidayet Türkoğlu ile OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca imzaladı. Sunuculuğunu basketbol camiasının yakından tanıdığı Mustafa Özben’in üstlendiği imza töreninde TBF CEO’su Ömer Onan da hazır bulundu.

TBF Başkanı Hidayet Türkoğlu: “Federasyonumuzun gelişiminin sürekliliği açısından özel şirketlerin desteği bizim için çok değerli…”

EuroBasket 2017’de herkesi A Millilere destek olmaya davet ederek konuşmasına başlayan TBF Başkanı Hidayet Türkoğlu “Federasyonumuzun gelişiminin sürekliliği açısından özel şirketlerin desteği bizim için çok değerli. Bu konuyu sadece sponsorluk açısından değil, özel şirketlerin spora sahip çıkarak değer katması açısından da değerlendiriyoruz. Basketbolumuzun gelişimi için destek veren tüm kurum ve kuruluşlarımıza bir kez daha huzurunuzda teşekkürlerimi sunarım. 





Hedeflerimize ulaşmak için aldığımız kamu desteğine ek olarak; özel sektörde yer alan kuruluşlarımızla da ortak hareket etmenin heyecanını yaşıyoruz. Bu kapsamda OPET’in Avrupa Basketbol Şampiyonası’nın ve federasyonumuzun enerji sponsoru olduğunu anons etmekten büyük mutluluk duyuyorum. Tüm OPET ailesine aramız hoş geldiniz diyor; Avrupa Basketbol Şampiyonası’nda mücadele edecek Milli Takımımıza huzurlarınızda bu zorlu turnuvada şimdiden büyük başarılar diliyorum” dedi.


OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca: “Genç, dinamik, hızlı ve yenilikçi marka imajımız ile Milli Takımımızın enerjisi birbirini tamamlayacak”

İmza töreninde bir konuşma yapan OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca, “Bu ülkede kurulan ve büyüyen bir şirket olarak, ülkemizin değerlerine destek vermekten büyük onur duyuyoruz” dedi. Ağca, sözlerini şöyle sürdürdü: “Eğitime, sağlığa, çevreye ve tarihi değerlere sahip çıkarak daha bilinçli bir toplum oluşmasına katkıda bulunan bir şirket olarak, bu vizyonumuzu spor sponsorluklarımıza da yansıtıyoruz. Toplumsal faydaya dönüşeceğine inandığımız alanlarda sponsorluk çalışmalarına ağırlık veriyoruz. Spor, insanları ortak nokta ve tutkuda buluşturan, hareket, enerji, sağlık, eğlence, birlik, başarı gibi pozitif kavramları çağrıştırması sebebiyle OPET markasının desteklediği ve sahiplendiği bir alan. Bildiğiniz gibi A Milli Futbol Takımlarımızın da tedarik sponsorluğunu yürütüyoruz. Bugün, sektörün büyük markaları arasındaki tek yerli şirket olarak, Türk sporunun başarılarının yarınlara taşınabilmesi için, Türk halkının futboldan sonra en sevdiği spor dalı olan basketbola destek vermekten de gurur duyuyoruz. Takımımıza, 31 Ağustos-17 Eylül tarihleri arasında oynanacak EuroBasket 2017 karşılaşmalarında başarılar diliyoruz.”
Türkiye’de akaryakıt dağıtım sektöründe yeni ürün ve hizmetleri, hızla gelişen istasyon ağı ve sosyal sorumluluk yaklaşımıyla fark yaratan OPET, spora ve kültür-sanata verdiği destekle de dikkat çekiyor. OPET, Türkiye Futbol Federasyonu ile anlaşması gereği milli takımların resmi akaryakıt tedarikçisi.
A Milli Basketbol takımının enerji sponsoru olan OPET tarafından bu işbirliğine ilişkin hazırlanan reklam filmi ise Eurobasket 2017 karşılaşmaları öncesinde yayına girecek. OPET aynı zamanda A Milliler için özel olarak hazırlattığı marş ile tribünleri coşturarak sahada takımın enerjisini yükseltmeyi hedefliyor.
yilmazparlar@yahoo.com