6.9.18

TÜRKİYE-KIBRIS BİLİM IŞIK KÖPRÜSÜ-YILMAZ PARLAR


PARLAR MEDYA  
TÜRKİYE-KIBRIS BİLİM IŞIK KÖPRÜSÜ

TÜRKİYE-KIBRIS BİLİM IŞIK KÖPRÜSÜ

Kıbrıs, ABD, İngiltere, Sri Lanka, Moldova, Hong Kong, Türkiye olmak üzere 7 ülkedeki kampüslerinde ek ücret ödemeden eğitim fırsatı tanıyan, büyümeye devam eden Kıbrıs Amerikan Üniversitesi Türkiye ile bilim ağını örüyor.


Yılın Başarılı Bilim Adamı kategorisinde; Yılın akademisyeni ödülüne layık görülen, Yılın akademisyeni seçilen, ‘‘Batı Uygarlığı’nın Gelişimi ve Türkiye-AB İlişkileri’’ başlıklı yeni kitabı henüz yayımlanan Kıbrıs Amerikan Üniversitesi (KAÜ) Rektörlüğüne atanan Prof. Dr. Uğur Özgöker Ana Vatan-Yavru Vatan bilim köprüsünü kurmaya devam ediyor. Yüksek seviyede eğitim düzeyi sağlama adına çok donanımlı birikimli engin tecrübeleriyle Prof. Dr. Uğur Özgöker çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.


Bitlis- Eren Üniversitesi Rektörü, Kıbrıs Amerikan Üniversitesi- KAÜ’yü ziyaret etti.

Bitlis Eren Üniversitesi (BEÜ) Rektörü Prof. Dr. Erdal Necip Yardım ve beraberindeki heyet, Kıbrıs Amerikan Üniversitesi’nin (KAÜ) Arabahmet Kampüsü, Osmanlı Kütüphanesi ve Dereboyu’ndaki Cloud Binasını ziyaret ederek incelemelerde bulundu.

BEÜ Rektörü Prof. Dr. Erdal Necip Yardım, KAÜ’nün Lefkoşa Surlariçi’nde çok önemli bir görev üstlendiğini, tarihe ışık tutan Osmanlı Kütüphanesi’nin yanı sıra Eğitim ve Araştırma Merkezi olarak yer alan Cloud binası ile de geleceğe hazırlandığını kaydetti.


Prof. Dr. Yardım açıklamasında; KAÜ’deki tüm fakülte ve bölümlerin belirli bir amaç üzerine açılmış olduğunu, gelecek yıl Ziraat Fakültesi’nin kurulmasıyla Karpaz Yaşam Kampüsü’nün devreye girmesinin uygulamalı eğitimin önünü açacağını, akademik çalışma alanlarıyla ilgili sunum sonrasında ise muhtemel ortak proje olanakları ve makale çalışmaları hakkında karşılıklı görüş alışverişinde bulunulduğunu söyledi.


KAÜ Rektörü Prof. Dr. Uğur Özgöker; ‘‘Bir şehir üniversitesi olarak Işıklar Şehri Lefkoşa’da yer alarak öğrencilerimize ‘tüm şehir, senin kampüsün’ diyoruz. Akademik ve kültürel etkinliklerin sürekli olduğu üniversitemizde kuram, uygulama ve sanatı iç içe yaşanıyor. Ayrıca Kıbrıs yerleşkesi dahil 7 ülkedeki kampüslerimize ek ücret ödemeksizin; ABD, İngiltere, Sri Lanka, Moldova, Hong Kong, Türkiye’den eğitimlerini alma fırsatı tanıyoruz. KAÜ’ye gelen öğrenciyi dünya insanı olarak mezun ediyoruz.’’ dedi.


Otantik Kıbrıs Mimarisi özelliklerini taşıyan gitdikçe kampus alanı aynı dokulu binaları bünyesine katarak genişleten Kıbrıs Amerikan Üniversitesinin hedefleri çok büyük.

KAÜ Amerikan Üniversitesi  Rektör Yardımcısı Doç. Dr. Oya Ertuğruloğlu, KAÜ Rektörü Prof. Dr. Özgöker’in yeni bölümler için Türkiye’den getirdiği Öğretim görevlileri ile görüşmeler yaptı.

Görüşme, KAÜ Rektörü Prof. Dr. Özgöker’in, BEÜ Rektörü Prof. Dr. Yardım’a üniversite hediyeleri ve plaket takdim etmesiyle son buldu.


yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder