16.6.16

TURSAB Barolar Birliği ile anlaşma yaptı-Yılmaz Parlar


PARLAR MEDYA  
TURSAB Barolar Birliği ile anlaşma yaptı

SON DAKİKA TURİZMİ

Gelirlerini artırmak adına son dakika bilet satışlarının uç indirimli olduğu uçak hava yolları biletleri gibi Turizmimizde de can suyu, önceden kıymetini bilmediğimiz iç turizm,  Özel indirimlerlerle, son dakika turist umudu oldu.…


TURSAB Barolar Birliği ile anlaşma yaptı. Baro Başkanı Av. Prof Dr. Metin Feyzioğlu ve TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy yaklaşık 100 bin avukat, TÜRSAB üyesi 60 tur operatörlerden yüzde 30’a varan tatil indirim alması için imza attılar.


Ülkenin turizm sektörünü dolayısıyla ülke ekonomisini olumsuz yönde etkilemeye yönelik hedefteri olan Terör örgütlerin, saldırgan eylemleri sonucunda ve bilinen sebeplerden  dolayı Türkiye'ye gelen yabancı turist sayısında sert düşüşler oldu.

 Ciddi kredi borçları olan Turizmcilerin, turizmin aldığı ağır darbe neticesinde turizm örgütleri tarafından görüşler savunuldu, “Yaptırım olmazsa iç turizm pazarı canlanmaz”, “Tatilcinin iç pazara yönlendirilmesi için bir takım yasaklar, vergi yükleri konulmalı”, “Erken rezervasyon”  turizmciler, memurlara indirimli tatil için anlaşmalar, ilgili Bakanlıklardan sektörün ayakda kalabilmesi için STK -vergi ödemede kolaylık istekleri vs. İç turizmin dinamiklerine yönelindi.
Türkiye koşullarında sosyal turizm sayesinde geliştirilebileceğinden hareketle iç turizm ile sosyal turizmin bağlantıları sosyal turizmin getireceği ulusal ve uluslararası faydaları, Türkiye’de iç turizme bütüncül bir perspektiften bakılmaya başlandı.
TÜRSAB Turizm sektörünü, tatil yörelerindeki durgunluğu, canlandırmak adına birlik ve dernekleri hedefledi.  

Türkiye Barolar Birliği arasında gerçekleştirilen anlaşma neticesinde, Türkiye’nin 81 ilindeki 79 Baro’ya kayıtlı 95 bin 280 Avukat ile Avukatlık Stajını yapan 11 bin 500 Avukat ve aileleri için TBB üyelerine özel bir tatil kampanyası düzenlemesi hususunda mutabakata varıldıkdan sonra imza atıldı.


Sosyal devletin gereği olan, turizmin toplum geneline yayılması tatil döneminden yararlanan insan sayısını önemli ölçüde çoğaltmak, maddi yetersizlik ve çeşitli sebeplerden dolayı tatile erişimi olmayan birçok grubu kapsama almak, turizmde yara sarmak olan son derece önemli TURSAB’ın çalışmaları girişimleri turizme olumlu canlılık dinamiklik getirecekdir.


TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, iç pazarı canlandırmak için yoğun çaba içinde olduklarını, çok sayıda potansiyelli üyeye sahip dernek ve birliklerle görüşmelere devam eden çalışmaların ilk meyvesi Barolar Birliği ile yapılan anlaşmayla aldıklarını ifade eden konuşmasında sayıları yaklaşık 3.5 milyonu bulan kamu personeline yüzde 30 indirim yapılması için de Turizm Bakanlığı'na proje sunduklarını hatırlatdı.

Yeni potansiyel oluşturmak için özel sektör çalışanlarıyla da ortak projeler özel anlaşmalar yapabileceklerini, erken rezervasyon kampanyasıyla yüzde 25 arttı gösterdiğini akdardı. “Erken rezervasyon kampanyaları sayesinde Türk turistin tatile çıkma alışkanlığı değişti. Geçen yıl erken rezervasyon ile tatile giden Türk turist sayısı 3.2 milyondu. Bu yıl ise rakam 4 milyonu buldu. 9 günlük bayram tatiliyle birlikte 500 bin kişi daha tatile çıkacaktır."sözleriyle rakamsal pozitifliği ortaya koydu.

Yüzde 4-5 büyüme hedefleriyle yola çıkan hedeflerin  tutmaması, yıl içinde revize edilen büyüme rakamlarının gerisinde burukluk yaşatan ekonomide acı fren, sert iniş yorumlarına yol açan ancak  gayri safi yurtiçi hasıla (GSYİH), cari fiyatlarla, sabit fiyatlarla Kişi başına milli gelir yükseldiğini beyan ettiğimiz Türkiye’mizin  iç turizm olgularımıza bakalım.

Dinlenme, eğlenme, görme, tanıma vs. amaçlarla yapılan   turist çekmek için alınan ekonomik, kültürel, teknik önlemlerin, yapılan çalışmaların tümü anlamına geldiği turizmin İç turizm pazarda yansıyacak bir artış, hedeflerin tutturulmasında önemli faktör olabilir.

Sosyal bilimlerin inceleme alanında yer alan turizm, farklı toplumlarda farklı şekillerde gelişim göstermiş bir olgudur. Yeryüzünde bu yüzden heterojen bir gelişim gerçekleştirmektedir. Toplumlar turizm alanında tamamen kendilerine özgü anlayış sergilerken dış turizmde yapılan ayrımın aynı mantıkla iç turizme de uygulanabileceği öne sürülerek yeni bir kavram tanımları önümüze çıkıyor.  


İç turizmin gelişmesinde etkili olan belli başlı faktörler İç turizm biri veya birileri tarafından belirlenemeyen  bir dizi olay ve ilişkinin bir bütünüdür. Bu özellik, bir dinamik boyutunun seyahat diğerinin statik boyutunun konaklama olduğu, Türkiye'nin de bulunduğu Akdeniz ülkelerinin deniz, kum, güneş üçlüsü nedeniyle ziyareti ön plandadır.

Alternatiflerle payı büyütmeyi hedeflerken turizmde yine klasik anlayışla hareket ederek turizmde gelişmeyi göstermemiz ne kadar süreç alır.?

Amaçları;  Propagandalarını yaparak dünya kamuoyuna seslerini duyurmak ve siyasi açıdan Türkiye’yi zor durumda bırakmak, Türkiye’nin elde edeceği turizm gelirlerine mani olmak ve Türkiye’ yi ekonomik zarara uğratmak, Türkiye’ye gelecek olan yabancıların endişe ve korkuya kapılmasını sağlamak ve ülkemize gelmelerini önlemek gibi olan terörist faaliyetlere mani olunacak tedbirler alınamadığı takdirde, iç turizminde aynı hüsrana uğrıyacağı muhakkakdır.




yilmazparlar@yahoo.com


1 yorum:

  1. Siteniz gerçekten çok güzel başarılarınızın devamını dilerim. Bizde asansör ile ilgili bir site açıyoruz sizide bekleriz umarım begenirsiniz.

    YanıtlaSil