14.9.15

Communicating the Museum- Basın ve Sosyal Medya-Sim Aslanoğlu Haberi

PARLAR MEDYA  
Communicating the Museum- Basın ve Sosyal Medya
Sim Aslanoğlu Haberi




MÜZECİLİKDE
“Basın ve Sosyal Medya”
9-12 Eylül 2015 tarihleri arasında İstanbul’da  T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı himayelerinde gerçekleşen  Müzecilik Konferansı “Communicating the Museum’da ”pek çok program yer aldı.
Programın en ilgi çekici workshop konularından biri “Basın ve Sosyal Medya” başlığını taşıyordu. Harbiye - Askeri Müze’nin ev sahipliğinde  “Basın ve Sosyal Medya” konusu işlendi.
Kunsthalle Bremen ve STAM- Ghent müzelerinden konuşmacılar ilginç paylaşımlarda bulundular. Müzeler ve sosyal medya ilişkilerinin örneklendirildiği konuşmalar ilginçti. Müze ziyaretçilerinin eserlerle çektikleri selfie’leri sosyal medyada paylaşmaları ile günlük hayatta müzeleri yakın takip etmeyen pekçok kişiye ulaşıldığı görülmüş. Bir komünikasyon aracı olarak Selfie çekimleri incelenmiş. Ziyaretçilerin büyük bir bölümünün tablolar ile benzer pozlar vererek fotoğraf çektirdikleri görülmüş. Yine heykeller ile benzer pozlarda fotoğraf çektirenler hatta salonun ortasında bulunan boş kaidenin üzerine çıkarak heykeller ile aynı pozu veren ziyaretçilerin olması ilginç değil mi?
Bir diğer ilginç uygulama Ghent Şehir Müzesi STAM’ın LEGO ile yaptığı işbirliği sonunda ortaya çıkmış. Dünya’daki önemli binaların üç boyutlu legosunu snırlı sayıda yaparak müzede satılmaya başlanmış. Müzede puzzle yarışmaları yapılarak müze farklı insanları çekerek yaşayan bir mekana dönüştürülmüş.  65 yaş altı herkesin katılabildiği Graffiti Atölyesi TV kanalları tarafından yayınlamş. Bu da müzeye ilgiyi oldukça artırmış.
Belki de yapılan uygulamaların en eğlencelisi diyebileceğim  Ghent’in Hikayesi’ne Dalış müthiş bir deneyime benziyor. Ziyaretçiler salonun tabanına kaplanmış skylife city Ghent fotoğrafı  üzerinde özel bir sistemle yatay - yere paralel olarak dalışlar yaparak geziyorlar.
Bu konferansta konuşmacıların anlattıklarından özetle, müzelerin ziyaretçi sayılarını arttırmak için pekçok yaratıcı fikri hayata geçirdikleri görülüyor. Temel kriterler orijnallik, yaratıcılık, sitenin içeriği, içerik ile bağlantılı link ve en önemlisi beklenmeyeni beklemek. Son yıllarda müzelerimizin ziyaretçi saılarındaki artışı memnuniyetle izliyoruz. Bizim müzelerimizde de yaratıcı uygulamalar olmakla beraber daha katetmemiz gereken çok yol var. Bu konuda yapılabilecekler hayallerle sınırlı.
info@parlarmedya.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme