Doğu’ya Açılmak
Macaristan İstanbul Başkonsolosu Laszlo Keller’in katılımıyla İstanbul'daki Macar Kültür Merkezi ile Macar Teknik ve Ulaşım Müzesi birlikte, Macar, Avusturyalı, Hırvat ve Türk uzmanlar eşliğinde İstanbul'da uluslararası bir sempozyum ve “Doğu’ya Açılmak” adlı bir sergi gerçekleşti
.
2018 yılında Rahmi M. Koç Müzesi işbirliğine birliği ile 1912 tarihli Budapeşte-İstanbul otomobil yarışı konulu bir sergi düzenleyen aynı kurumlar, bu yılda Orta Avrupa ile Türkiye arasındaki Tuna rotasının tarihi karakterini gündeme getirdiler.
“Doğu’ya Açılmak” Sempozyum ve sergi, buhar gemilerinin 19. yüzyılda Tuna'da seyahat etmenin anlamını göstermeyi amaçlarken yolcuğunu nasıl derinden şekillendirdiğinide dile getiriyor.
Macar Bilim, Teknoloji ve Ulaşım Müzesi genel müdür yardımcısı Dr.Gábor Zsigmond, Macar Kültür Merkezi müdür Gábor Fodor, Kuratör Balazs Tınku-Szathmary sergiyle ilgili verdiği bilgilere göre; “1830'lu yılların başından 1914'e kadar DDSG adında, önemi tartışılamayacak kadar büyük ve Viyana'dan Sulina'ya ve hatta İstanbul'a buharlı gemi hatları ve hizmetleri oluşturma konusunda öncü rolünde olan bir şirket vardı. Bu şirketin geniş etkilenimleri, günlük yaşamı olduğu kadar uluslararası politikayı, kentsel ve kırsal peyzajı da etkiledi. Fin de siècle tarafından çok karmaşık ve rafine bir ulaşım ağı düzeni, Avusturya-Macaristan Monarşisinin çabaları sayesinde hayata geçti. Vapur hatlarıyla rekabet eden demiryolu hatları, iki ülke arasında - özellikle Budapeşte ve İstanbul arasında çok güçlü bir bağ kurdu.”açıklamalarda bulundular.
Macar Kültür Merkezi müdür Gábor Fodor, Programların Macar Kültür Merkezi önderliğinde, Türkiye Avrupa Vakfı ve Kalem Derneği ile birlikte yönetilen ve Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortak finanse edilen “Birlikte Çeşitlilik: Tuna Dalgalarında Kültürlerarası Diyalog” projesinin bir parçası olduğunu söyledi.
Gábor Fodor, “Proje, kültürel operatörler, sanatçılar ve edebiyat uzmanları arasındaki alışverişlerin yanı sıra edebi ve görsel eserlere yapılan açık çağrıları içerecek ve bunların sonuçlarını Türkiye'nin her yerinde ve Tuna Bölgesi'nin başkentlerinde sunacak.”şeklinde bir kaç yerde etkinliğin devamı hakkında bilgilendirdi.
Ayrıca Macar Teknik ve Ulaşım Müzesi için yeni binanın inşaatları yakında Budapeşte’nin yeni sanayi bölgesinde başlayacak. Tasarım yarışmasının galibi, New York'tan Moskova'ya dünyanın her yerindeki prestijli tasarımlarıyla tanınan Amerikalı mimar Diller, Scofidio + Renfro’dur. Diesel Hall, kapılarını 2022'de çağdaş bir sergi salonu ve yüksek kaliteli açık alanlar ile açacak. Bilgilerini paylaştılar
yilmazparlar@yahoo.com
Macaristan İstanbul Başkonsolosu Laszlo Keller’in katılımıyla İstanbul'daki Macar Kültür Merkezi ile Macar Teknik ve Ulaşım Müzesi birlikte, Macar, Avusturyalı, Hırvat ve Türk uzmanlar eşliğinde İstanbul'da uluslararası bir sempozyum ve “Doğu’ya Açılmak” adlı bir sergi gerçekleşti
.
2018 yılında Rahmi M. Koç Müzesi işbirliğine birliği ile 1912 tarihli Budapeşte-İstanbul otomobil yarışı konulu bir sergi düzenleyen aynı kurumlar, bu yılda Orta Avrupa ile Türkiye arasındaki Tuna rotasının tarihi karakterini gündeme getirdiler.
“Doğu’ya Açılmak” Sempozyum ve sergi, buhar gemilerinin 19. yüzyılda Tuna'da seyahat etmenin anlamını göstermeyi amaçlarken yolcuğunu nasıl derinden şekillendirdiğinide dile getiriyor.
Macar Bilim, Teknoloji ve Ulaşım Müzesi genel müdür yardımcısı Dr.Gábor Zsigmond, Macar Kültür Merkezi müdür Gábor Fodor, Kuratör Balazs Tınku-Szathmary sergiyle ilgili verdiği bilgilere göre; “1830'lu yılların başından 1914'e kadar DDSG adında, önemi tartışılamayacak kadar büyük ve Viyana'dan Sulina'ya ve hatta İstanbul'a buharlı gemi hatları ve hizmetleri oluşturma konusunda öncü rolünde olan bir şirket vardı. Bu şirketin geniş etkilenimleri, günlük yaşamı olduğu kadar uluslararası politikayı, kentsel ve kırsal peyzajı da etkiledi. Fin de siècle tarafından çok karmaşık ve rafine bir ulaşım ağı düzeni, Avusturya-Macaristan Monarşisinin çabaları sayesinde hayata geçti. Vapur hatlarıyla rekabet eden demiryolu hatları, iki ülke arasında - özellikle Budapeşte ve İstanbul arasında çok güçlü bir bağ kurdu.”açıklamalarda bulundular.
Macar Kültür Merkezi müdür Gábor Fodor, Programların Macar Kültür Merkezi önderliğinde, Türkiye Avrupa Vakfı ve Kalem Derneği ile birlikte yönetilen ve Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortak finanse edilen “Birlikte Çeşitlilik: Tuna Dalgalarında Kültürlerarası Diyalog” projesinin bir parçası olduğunu söyledi.
Gábor Fodor, “Proje, kültürel operatörler, sanatçılar ve edebiyat uzmanları arasındaki alışverişlerin yanı sıra edebi ve görsel eserlere yapılan açık çağrıları içerecek ve bunların sonuçlarını Türkiye'nin her yerinde ve Tuna Bölgesi'nin başkentlerinde sunacak.”şeklinde bir kaç yerde etkinliğin devamı hakkında bilgilendirdi.
Ayrıca Macar Teknik ve Ulaşım Müzesi için yeni binanın inşaatları yakında Budapeşte’nin yeni sanayi bölgesinde başlayacak. Tasarım yarışmasının galibi, New York'tan Moskova'ya dünyanın her yerindeki prestijli tasarımlarıyla tanınan Amerikalı mimar Diller, Scofidio + Renfro’dur. Diesel Hall, kapılarını 2022'de çağdaş bir sergi salonu ve yüksek kaliteli açık alanlar ile açacak. Bilgilerini paylaştılar
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder