8.12.12

NUM NUM VE MİKLA MARKALARINI BULUNDURAN İSTANBUL YİYECEK İÇECEK GRUBU-YILMAZ PARLAR

SEKTÖRLERİNİN ÖNCÜ VE LİDER İKİ KURUMU GÜÇLERİNİ BİRLEŞTİRİYOR
BÜNYESİNDE NUM NUM VE MİKLA MARKALARINI BULUNDURAN İSTANBUL YİYECEK İÇECEK GRUBU, İŞ GİRİŞİM SERMAYESİ İLE HEDEF BÜYÜTTÜ. BU İŞBİRLİĞİ KAPSAMINDA YİYECEK İÇECEK SEKTÖRÜNE KAZANDIRILACAK YENİ MARKA VE AKIMLAR İLE 100 MİLYON TL CİRO HEDEFLENİYOR.
27 milyon TL yatırımla yiyecek içecek sektöründeki ilk atılımını gerçekleştiren İş Girişim Sermayesi, bünyesinde Mikla ve num num restoranlarının bulunduğu İstanbul Yiyecek İçecek Grubu’nun yüzde 61,664'ünü devraldı. Sektörü yeniliklerle tanıştıran İstanbul Yiyecek İçecek Grubu, İş Girişim Sermayesi ile hedef büyüttü: ciro, yatırım süresi boyunca dört katına çıkacak.

İstanbul Yiyecek İçecek Grubu’nun kurucu ortağı Mehmet Gürs: " Sektördeki tecrübemiz ve İş Girişim Sermayesi’nin yatırım gücü, çok verimli bir işbirliği oluşturacak. Bugünden itibaren çok daha hızlı ama sağlam adımlarla büyüyeceğiz. İstanbul Yiyecek İçecek Grubu öncü konumunu pekiştirecek ve iş hacminde sağlam bir büyüme gösterecek.”


İş Girişim Sermayesi Genel Müdürü Murat Özgen: "Gelişime açık yiyecek içecek sektörü alanında, Mehmet Gürs gibi lider bir yönetici profiline sahip İstanbul Yiyecek İçecek Grubu’na yatırım yapmayı uygun bulduk. Ciroyu dört katına çıkarmak için işbirliğine giriyoruz. Bugüne dek, 15 şirkette toplam 110 milyon ABD Doları yatırım gerçekleştirdik."  
Güçlü yatırımların cazibe merkezi haline gelen ve 2011 yılında yaklaşık 17 milyar ABD Dolar ciroya ulaşan yiyecek içecek sektörü, son dönemde hız kazanan yatırımlarla etkileyici bir büyüme sürecine girdi.
İş Girişim Sermayesi, yiyecek içecek sektörünü birçok yenilikle tanıştıran, işletmeleriyle uluslararası ölçekte saygınlık kazanan Mehmet Gürs’ün kurucu ortağı olduğu İstanbul Yiyecek İçecek Grubu’nun yüzde 61,664 oranındaki hissesini devraldı.
Hızlı ve güçlü büyümeyle ciro dört katına çıkacak
İstanbul Yiyecek İçecek Grubu’nun tecrübesi ve İş Girişim Sermayesi’nin yatırım gücünün sinerjisiyle gerçekleştirilecek atılımlar sonucunda, İstanbul Yiyecek İçecek Grubu’nun cirosunun yatırım süresi içinde dört kat artması hedefleniyor.
İstanbul Yiyecek İçecek Grubu’nun stratejik iş planı dahilinde mevcut operasyonel altyapısının üzerine kurulu, farklı müşteri segmentlerine hitaben yeni konseptlerin geliştirilmesi sayesinde, ölçek ekonomisi ve ürün farklılaştırılmasından faydalanılarak, rakipleri arasında daha avantajlı bir konuma getirilmesi amaçlanıyor. Yeni dönemde hızlı ama sağlam bir büyüme sağlanacak, çok daha geniş bir istihdam olanağı yaratılacak.
Mehmet Gürs: "Güçlü bir işbirliği oluşacak"
İstanbul Yiyecek İçecek Grubu’nun kurucu ortağı Mehmet Gürs, yiyecek içecek sektöründe mutluluk veren gelişmeler yaşandığını belirterek şunları söyledi:
“Önemli birleşmeler gerçekleşiyor, yeni yerli markalar yaratılıyor, güçlü yabancı markalar artan bir ivmeyle Türkiye’ye geliyor. Bütün bu gelişmelerin Türkiye’ye ekonomik ve sosyal değerler kazandıracağına inanıyorum. 2000’li yıllarda kurularak, çok başarılı bir gelişim süreci yaşayan İstanbul Yiyecek İçecek Grubu, birçok açıdan bugün lider konumda bir şirket. Kurumsal yapısı, doğru fiyat fayda dengesi, her zaman iyi yiyecek ve içecek odaklı konseptler yaratabilme becerisi, sürekli eğitime ve gelişime odaklanması, uluslararası operasyonel standartların tam olarak sisteme entegre edilmiş olması, yüksek kalite algısı, yoğun Ar-Ge çalışmaları sayesinde sürekli yenilikler getirmesi ve farklı segmentlerde başarılı olma becerisi; İstanbul Yiyecek İçecek Grubu’nu ayrıcalıklı kılıyor. Uzun süreden beri tanıdığımız ve yaptığı başarılı yatırımlar ile ülkemizin en başarılı girişim sermayesi fonlarından biri olan İş Girişim Sermayesi ile kurduğumuz ortaklıktan büyük bir mutluluk ve heyecan duymaktayız. Sektördeki tecrübemiz ve İş Girişim Sermayesi’nin yatırım gücü, çok verimli bir sinerji oluşturacak. Bugünden itibaren çok daha hızlı ama sağlam adımlarla büyüyeceğiz. İstanbul Yiyecek İçecek Grubu, İş Girişim ile paralel vizyon ve heyecanı paylaşıyor. Her iki kurum da sağlam ve şeffaf bir duruşa sahip. Birlikte kurgulanan büyüme planı her iki taraf için de dinamik ve ulaşılabilir hedeflerden oluşuyor. Bu ortaklık sayesinde İstanbul Yiyecek İçecek Grubu hem nitelik olarak öncü konumunu pekiştirecek, hem de iş hacmi olarak sağlam bir büyüme gösterecek.”
Murat Özgen “Sektöre ve Türk ekonomisine değer kazandırmak için İstanbul Yiyecek İçecek Grubu ile işbirliğine giriyoruz.”
İş Girişim Sermayesi Genel Müdürü Murat Özgen ise, İstanbul Yiyecek İçecek Grubu'nun büyümeye uygun altyapısı, kapsamlı operasyonel geçmişi, mutfak becerisi yüksek ve yeni konseptler geliştirmeye yatkın kurucu ortaklarıyla iyi bir yatırım potansiyeli barındırdığını söyledi. Özgen, şöyle konuştu: "Ülkemizde yiyecek içecek sektörünün hızlı gelişime açık olması, şirketin büyümesi için merkezi sistemlerin ve operasyonel altyapının bulunması, Mehmet Gürs gibi alanında entelektüel bilgi birikimi yoğun olan bir lider yönetici profili ile şirket çalışanlarının ve ortaklarının kurumsal yatırımcının isteklerine aşina olmasından ötürü İstanbul Yiyecek İçecek Grubu’na yatırım yapmayı uygun bulduk. Sektöre artan kurumsal yatırımcı ilgisi, uluslararası ve yerel zincirlerin Türkiye pazarındaki etkinliklerini artırması ile hizmet kalitesi artacak, yeni marka ve konseptlerin yaygınlaşması hızlanacaktır. Finansal, operasyonel ve yönetimsel alanlarda geniş deneyim ve bilgi birikimimizle şirketin çok daha ileriye taşınmasına katkıda bulunacağımıza inanıyoruz. 2012 yılı sonunda sadece İstanbul cirosunun 25 milyon TL'yi geçmesi beklenen İstanbul Yiyecek İçecek Grubu cirosunun yatırım süremiz içerisinde dört katına çıkması hedefleniyor. Bu yatırımın, gerek kurumsallaşma gerekse de istihdam yaratarak sektörün gelişimine, İş Girişim Sermayesi hissedarlarına ve ülkemiz ekonomisine de önemli değerler sağlayacağına yürekten inanıyorum.”
Özgen, bugüne dek 110 milyon ABD Doları yatırım gerçekleştirdiklerini ve yatırım gerçekleştirecekleri şirketleri, ortaklarının vizyonu, şirketlerin yönetim yapısı, mali performanslarının gelişme potansiyeli, rekabette yarattıkları mukayeseli üstünlük ve yatırımdan çıkış olanaklarını dikkate alarak değerlendirdiklerini de sözlerine ekledi.
Sayılarla Yiyecek İçecek Sektörü1
Türkiye’deki yiyecek içecek sektörünün 2011 yılında gerçekleşen toplam satış miktarı 17 milyar ABD Dolar civarındadır. Sektörün büyüklüğü Türkiye GSYİH’nın yaklaşık yüzde 2’sine denk gelmektedir. ABD’de ise yiyecek içecek sektörünün 2012 toplam büyüklüğünün 632 milyar ABD Dolar olması beklenmektedir. ABD yiyecek içecek sektörü, Türkiye’nin 40 katı büyüklüğündedir. ABD’nin nüfusu ise Türkiye’nin nüfusundan 4 kat fazladır.
2011 yılı itibariyle Türkiye’de yiyecek içecek sektörüne yapılan kişi başı yıllık harcama yaklaşık 230 ABD Dolar’dır. ABD’de ise bu rakam 2 bin 620 ABD Dolar’a ulaşmıştır.
2011 yılı itibariyle Türkiye’de yiyecek içecek işletmesi sayısı yaklaşık 30 bin olup İstanbul’da ise yaklaşık 10 bin civarındadır. ABD’de 2012 yılı itibarıyla 970 bin yiyecek içecek işletmesinin faaliyet göstermesi beklenmektedir.
Yiyecek içecek sektöründe yaklaşık 1 milyon ABD Dolar yatırım ile 100 kişiye istihdam sağlanmakta sanayide ise yaklaşık 10 milyon ABD Dolar yatırım ile 100 kişiye istihdam sağlanıyor.
2012 yılı itibariyle ABD yiyecek içecek sektöründe 13 milyon kişinin çalışması öngörülüyor. Bu rakam ülkenin toplam 130 milyonluk iş gücünün yüzde 10’una denk geliyor. Yiyecek İçecek Sektörü, ABD’de son 12 senedir istihdamın en çok büyüdüğü sektör oldu.

İş Girişim Sermayesi Bilgi Notu

İş Girişim Sermayesi, bugüne dek 15 şirkete yaklaşık 110 milyon ABD Doları yatırım yaptı, ülke ekonomisine 450 milyon ABD Doları düzeyinde sermaye harici kaynak aktarımı; 6 binden fazla kişiye istihdam olanağı sağladı.

İş Girişim Sermayesi 2012 Aralık ayı itibarı ile çeşitli sektörlerde yaklaşık 2,000 projeyi inceledi ve 15 yatırım gerçekleştirdi.

İş Girişim Sermayesi'nin yatırım kriterleri arasında şirketlerin güçlü, deneyimli, yaratıcı ve işini benimsemiş, hızlı karar alabilen, dürüst ve yüksek enerjili yönetim ekibi ve nitelikli insan kaynağına sahip olması yer alıyor. İş Girişim, değer artışı sağlayabileceğini öngördüğü şirketlere yatırım yapmayı hedefliyor.

Bu şirketleri seçerken, faaliyetleri mümkün olduğunca az mevsimsellik barındıran, Türkiye’de kuvvetli talebin bulunduğu sektörlerde faaliyet gösteren yalnız Türkiye’de değil, uluslararası alanda da rekabet avantajına sahip, yasal düzenlemelerdeki gelişmelerden az etkilenen, sektöründe belirli bir konum ve bilinirliğe ulaşmış, belirli finansal ve operasyonel başarı kriterlerini yakalamış olmaları dikkate alınıyor.

Son dönemlerde, hizmet sektörü, perakende, lojistik, eğlence, eğitim İş Girişim Sermayesi’nin ilgisi çeken sektörler arasında yer alıyor.

İş Girişim Sermayesi, gelişme ve büyüme aşamasında bulunan şirketlerde operasyonel katma değer sağlayarak ciro ve verimlilik artırıcı önlemlerle karlılık artışına odaklanıyor. Olgunluk aşamasına erişmiş ve düzenli nakit akışı yaratan şirketlerdeyse finansal mühendislik yöntemleri ön plana çıkartılıyor.

İş Girişim Sermayesi, şirketlerin ihtiyaçlarına göre kurumsal yönetişimin etkin şekilde oluşturulmasını sağlamaktan, süreçler ve karar alma mekanizmalarının sağlıklı işlemesine olanak verecek insan kaynaklarının güçlendirilmesine kadar geniş bir ağda destek sağlıyor.

Organizasyonel ve operasyonel altyapının tesis edilmesinin yanı sıra bütçe disiplini ve doğru-şeffaf raporlama sistemlerinin oluşturulması, finansal risklerin yönetilmesi ve doğru kaynak kullanımı, iç denetimin işlevsel hale getirilmesi, orta ve uzun vadeli rekabetçi stratejilerin oluşturulması gibi konular da yatırım yapılan şirketlerde destek sağlanan önemli konular arasında yer alıyor.

Genellikle minimum 25 milyon ABD Doları ve üzerinde değere sahip şirketlere odaklanan İş Girişim Sermayesi, her bir yatırım projesinin kendine özel yapısal gereksinimlerine göre çözümler geliştirebilme becerisi ve esnek olduğu kadar hedefe odaklı stratejileriyle yatırımlarını gerçekleştiriyor.
2000 yılı Ekim ayında kurulduktan sonra 2004 yılı Ekim ayında İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'nda hisseleri işleme açılan ve bir İş Bankası kuruluşu olan İş Girişim Sermayesi, bugünde dek İstanbul Yiyecek İçecek Grubu da dahil olmak üzere 15 şirkete, yaklaşık 110 milyon ABD Doları yatırım gerçekleştirdi. Bu yatırımları, bilgi teknolojileri, servis hizmetleri, sağlık, perakende ve inşaat yalıtım malzemeleri sektörlerinde gerçekleşti.
Yatırım yapılan şirketlere aktarılan sermaye ve bu sayede güçlenen mali yapıları ile şirketlerin temin ettikleri krediler ile birlikte, Türk ekonomisine yaklaşık 450 milyon ABD Doları sermaye harici kaynak aktarımı sağlandı ve yatırım yaptığı şirketlerde 6.000’den fazla kişiye ek istihdam olanağı yaratıldı. Yatırım yapılan şirketlerin toplam personel sayısında yüzde 42 oranında artış kaydetti.
İş Girişim Sermayesi, yatırım gerçekleştirdiği 15 şirketin 9’undan, tamamından kar elde etmek suretiyle, çıkış gerçekleştirdi. Bu çıkışlardan, ABD Doları bazında yüzde 22,87 düzeyindeki yıllık bileşik getiri elde edildi.

Bu oran, küresel girişim sermayesi sektörü üzerinde araştırmalar yapan Cambridge Associates Ltd. şirketinin 31 Aralık 2011’de yayımladığı verilere göre, Türkiye de dahil olmak üzere gelişmekte olan piyasalarda son 5 yıllık dönemde elde edilen ortalama yıllık bileşik getiri oranı, %10,1 seviyesinin %126 üzerinde, diğer bir deyişle iki katından fazla olarak gerçekleşti. 2013’te yeni yatırımlar gerçekleştirmeye devam etmeyi, önümüzdeki yıllarda yatırım büyüklüğünü artırarak şirketlere 20 milyon ABD Doları’nın üzerinde yatırım yapmayı planlıyor.
İstanbul Yiyecek İçecek Grubu’nun sektöre getirdiği yenilikler
Mehmet Gürs ve İstanbul Yiyecek İçecek Grubu’nun sektöre getirdiği yenilikler ise şunlar:
Türkiye’de ilk “uluslararası konseptte” açılan chef/owner işletmesi (DownTown),   Türkiye’de yayınlanan ilk Restaurant Yemek Kitabı (Downtown Cookbook)
Uluslararası yiyecek ve içecek dünyasında ilk İskandinav ve İstanbul mutfağını harmanlayan konsept (Mikla)
Yeni Anadolu Mutfağı kavramını geliştiren ve buna paralel olarak Mikla’da öncüsü olduğu bu kavramı uygulayan ilk yiyecek içecek grubu
Yok olma tehlikesi yaşayan ton balığını menüden kaldıran ilk yerli yiyecek içecek grubu (num num),  Greenpeace “seninki kaç santim” balık koruma kampanyasında ilk aktif görev alan “sözcü” işletme (num num)
Bünyesinde 2009 yılından itibaren tam zamanlı bir antropolog ile Anadolu’da bulunan yemek kültürlerini ve malzemelerini araştıran ilk ve tek yiyecek içecek grubu
İlk araştırma geliştirme laboratuvarını kuran yiyecek içecek grubu
İstanbul Yiyecek İçecek Grubu, sektöründe öncü ve lider
İstanbul Yiyecek İçecek Grubu’nun temeli Mehmet Gürs tarafından 1996 yılında atıldı. “Hızlı ve rahat” yemek konseptinden “Rafine Mutfak” konseptine kadar gastronomi sektörünün her dalında faaliyet gösteriyor, yeni akımlara yön vererek Türkiye’de lider konumda yer alıyor. İstanbul Yiyecek İçecek Grubu, yeni vizyoner projelere özveri, heyecan ve başarıyla imza atmaya devam ediyor. İstanbul Yiyecek İçecek Grubu bünyesinde 2005 yılında açılan Mikla Restaurant ile  7 num num (İstanbul Kanyon, İstanbul Meydan, İstanbul Astoria, İstanbul Bağdat Caddesi ve Franchise işletmeleri olan Ankara Panora, Ankara Gordion, Ankara G.O.P) bulunuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder