TWİTTER YASAĞI TURİZMİDE VURDU
Turizme darbe gibi inen iletişim kanalı olan Twitter kapatılma kararı- kullanma yasağı “Elektronik ortamda ve bunların başında gelen twitter kullanımı “Ülkeyi daha iyi nasıl tanıtırız İşletmemizi daha iyi nasıl tanıtırız” şeklinde kullanan turizm sektörünü de etkiledi.
(TUROB) Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği Mart ayı geleneksel toplantısı İstanbul-Küçükçekmece Elite World Business Hotel'de gerçekleşti. Toplantıya İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu İBB Turizm İl Müdürü Tülin Ersöz TAF Ahçılar Federasyon Başkanı Yalçın Manav gibi isimlerin de olduğu turizm sektörün mensupları temsilcileri katıldılar.
Açılış konuşmasını yapan Başkan Timur Bayındır “Sektörümüz adına beklentilerimizi paylaşırken aynı zamanda yardımcı ve yapıcı öneriler ile bu beklentilerin hayata geçirilmesini kolaylaştırmak önceliğimiz olmaya devam edecektir” diyerek ilk Turizm faktörlerin başında gelen Ulaşım konusunu ve Deniz ulaşımının kullanılmasını dile getirdi. İki yakayı birleştiren arabalı vapur ve birkaç deniz motoruyla değil paralel seferlerle İstanbul çalışanlarına hizmet vererek hem İstanbulun hemde turistlerin sadece şehir merkezleri taksim gibi yerleri gezerek değil İstanbul’u yaşama Tüm şehir yaşamı görme fırsatı bulacaklar.”dedi
İstanbul’un kültür ve Kongre merkezi olma halinde olduğunu ancak bunların tek başına olması mümkün olmadığının bunun pazarlanması gerektiğinin altını çizerek “Şehrin sosyal imkanların gelişmesi istanbul’u kongre kültür merkezi haline getirmek tek başına olmuyor. Eksikleri olan sergi sarayları konser salonlarıi operaları özel mekanlar turistleri daha iyi yaşatacak eğlendirecek imkanların yaratılmasını bekliyoruz.”
Şehirler marka olarak ülkelerin önünde geldiğine değinen Bayındır “İstanbul markası Antalya markası gibi. Ülke içindeler ama kendi isimleriyle geçiyor. Marka imajımız yaptığımız çalışmalarla üst seviyelere çıkmıştı küçük bir sarsıntımız oldu.Ancak elbirliği ile Kültür turizm bakanlığı Dış işler Bakanlığı ve biz turizmciler başaracağız. 2023 hedeflerinde 50milyon kişi 50 milyar dolar var. Bir misafirimizden 1000 dolar alamazsak hedef 50 milyar doları yakalamak şansımız yok. Konser opera gibi kültürlerle global etkinliklerle mümkün.” Unutulmaması gereken İstanbul’un diğer Avrupa şehirleri gibi Online bir şehir olması gerektiğini vurguladı. “Herkesin akıllı telefonları var her türlü bilgiyi her yerden alabiliyorlar hiç bahsetmek istemiyorum ama Bahsetmeden de duramıyacağım. Bu Twitter yasağını anlamış değilim. Çünkü biz dünyada tüm tanıtım olanaklarını kullanarak. Elektronik ortamda bizi nasıl daha iyi tanıtırız İşletmemizi daha iyi nasıl tanıtırız bunların başında twitter iyi kullanmak geçiyor. Twitter. Facebook bunu gibi tercihleri daha iyi değerlendirmek kullanmak geliyor biz müşterilerimizin çoğunu buralardan takip ediyoruz. Gereklimiydi gereksizmiydi tartışmasına girecek değilim ancak bu iletişim kanalıdır. Çağdaş bir iletişim kanalının bir önce çözüme kavuşması lazım. Temennim, kısa vadede bu yöndeki uygulamaların son bulmasıdır. ” Şeklinde görüşünü açıkladı. Son dönemde ülkemizde yaşanan siyasi ve toplumsal olaylar Dış olaylar ülkemizin imajına ve yurt dışından aldığı turist sayısına doğrudan etki etmekte hatta İtalya Türkiye ye gitmeyin şeklinde turistlere tavsiyelerde bulunduğunu bubunla ilgili belgelerin olduğunu Dış işleri Bakanlığına Turizm Bakanlığına yazı yazarak durumu bildirdiklerini önlenmesi gerektiğini ve kendilerine destek şart olduğunuda söyledi.
Ancak toplantı saatlerinde youtube gelen yasağıda toplantı sonrası öğrenebildik. Toplumsal bireysel hürriyetin yok edilmesini bir tarafa koyarak
Turizmin her bir mozağinin her parçasının tanıtımını yaptığı Dizi filmler sinema filmleri sayesinde Ülke tanıtımını turizmini marka ürünlerini dolayısiyle ekonominin her türlüsüne gelen zararın bilincini yasaklıyan otorite kısa zamanda anlıyacağını idrak edeceğini ümit ederiz.
Turizme darbe gibi inen iletişim kanalı olan Twitter kapatılma kararı- kullanma yasağı “Elektronik ortamda ve bunların başında gelen twitter kullanımı “Ülkeyi daha iyi nasıl tanıtırız İşletmemizi daha iyi nasıl tanıtırız” şeklinde kullanan turizm sektörünü de etkiledi.
(TUROB) Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği Mart ayı geleneksel toplantısı İstanbul-Küçükçekmece Elite World Business Hotel'de gerçekleşti. Toplantıya İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu İBB Turizm İl Müdürü Tülin Ersöz TAF Ahçılar Federasyon Başkanı Yalçın Manav gibi isimlerin de olduğu turizm sektörün mensupları temsilcileri katıldılar.
Açılış konuşmasını yapan Başkan Timur Bayındır “Sektörümüz adına beklentilerimizi paylaşırken aynı zamanda yardımcı ve yapıcı öneriler ile bu beklentilerin hayata geçirilmesini kolaylaştırmak önceliğimiz olmaya devam edecektir” diyerek ilk Turizm faktörlerin başında gelen Ulaşım konusunu ve Deniz ulaşımının kullanılmasını dile getirdi. İki yakayı birleştiren arabalı vapur ve birkaç deniz motoruyla değil paralel seferlerle İstanbul çalışanlarına hizmet vererek hem İstanbulun hemde turistlerin sadece şehir merkezleri taksim gibi yerleri gezerek değil İstanbul’u yaşama Tüm şehir yaşamı görme fırsatı bulacaklar.”dedi
İstanbul’un kültür ve Kongre merkezi olma halinde olduğunu ancak bunların tek başına olması mümkün olmadığının bunun pazarlanması gerektiğinin altını çizerek “Şehrin sosyal imkanların gelişmesi istanbul’u kongre kültür merkezi haline getirmek tek başına olmuyor. Eksikleri olan sergi sarayları konser salonlarıi operaları özel mekanlar turistleri daha iyi yaşatacak eğlendirecek imkanların yaratılmasını bekliyoruz.”
Şehirler marka olarak ülkelerin önünde geldiğine değinen Bayındır “İstanbul markası Antalya markası gibi. Ülke içindeler ama kendi isimleriyle geçiyor. Marka imajımız yaptığımız çalışmalarla üst seviyelere çıkmıştı küçük bir sarsıntımız oldu.Ancak elbirliği ile Kültür turizm bakanlığı Dış işler Bakanlığı ve biz turizmciler başaracağız. 2023 hedeflerinde 50milyon kişi 50 milyar dolar var. Bir misafirimizden 1000 dolar alamazsak hedef 50 milyar doları yakalamak şansımız yok. Konser opera gibi kültürlerle global etkinliklerle mümkün.” Unutulmaması gereken İstanbul’un diğer Avrupa şehirleri gibi Online bir şehir olması gerektiğini vurguladı. “Herkesin akıllı telefonları var her türlü bilgiyi her yerden alabiliyorlar hiç bahsetmek istemiyorum ama Bahsetmeden de duramıyacağım. Bu Twitter yasağını anlamış değilim. Çünkü biz dünyada tüm tanıtım olanaklarını kullanarak. Elektronik ortamda bizi nasıl daha iyi tanıtırız İşletmemizi daha iyi nasıl tanıtırız bunların başında twitter iyi kullanmak geçiyor. Twitter. Facebook bunu gibi tercihleri daha iyi değerlendirmek kullanmak geliyor biz müşterilerimizin çoğunu buralardan takip ediyoruz. Gereklimiydi gereksizmiydi tartışmasına girecek değilim ancak bu iletişim kanalıdır. Çağdaş bir iletişim kanalının bir önce çözüme kavuşması lazım. Temennim, kısa vadede bu yöndeki uygulamaların son bulmasıdır. ” Şeklinde görüşünü açıkladı. Son dönemde ülkemizde yaşanan siyasi ve toplumsal olaylar Dış olaylar ülkemizin imajına ve yurt dışından aldığı turist sayısına doğrudan etki etmekte hatta İtalya Türkiye ye gitmeyin şeklinde turistlere tavsiyelerde bulunduğunu bubunla ilgili belgelerin olduğunu Dış işleri Bakanlığına Turizm Bakanlığına yazı yazarak durumu bildirdiklerini önlenmesi gerektiğini ve kendilerine destek şart olduğunuda söyledi.
Gelen turist gruplarla ilgili olarak “İsrail ve Suudi Arabistan pazarlarının ümit vermekle beraber, siyasi kargaşaya karşın Rusya Federasyonu ve Ukrayna'dan gelen turist sayısında beklentilerin aksine artış yakalanması memnuniyet vericidir. Bilindiği üzere, İsrail turizminde önemli bir pay sahibi olan İsrailli işçileri temsil eden sendikalar Türkiye'ye turizm boykotunu 4 yıldır sürdürüyorlardı. Geçtiğimiz günlerde, İsrailli sendikaların Türkiye'ye tatil boykotunu kaldırdıklarını açıklamasıyla, 250 binin üzerindeki İsrail işçisi ve aileleri bu yaz tatil için yüksek ihtimalle Türkiye’ye gelebilir. Verilere, tesisler açısından bakacak olursak, ülkemize gelen turist sayısının artış oranı ile konaklama tesislerinde arza sunulan yeni yatak sayılarının ve kapasite artışının, doğru orantılı olması, sürdürülebilir turizm ve tesislerin verimli kullanımına katkı yapacaktır. Artış oranının aylık olarak en az %15 seviyesinde seyretmesi, yeni açılan tesislerle birlikte ancak bir önceki yıldaki doluluk oranlarını sağlayabilecektir. Sizlerin, tüm sektör paydaşlarının ve meslektaşlarımın devam eden yoğun emekleri ile istikrarımızı koruyacağımızı düşünerek, umutsuz bir tablo çizmek istemiyorum. Ancak var olan gerçekleri de göz ardı etmeden, planlama yapmak gerektiği aşikârdır.”dedi
Turizmin her bir mozağinin her parçasının tanıtımını yaptığı Dizi filmler sinema filmleri sayesinde Ülke tanıtımını turizmini marka ürünlerini dolayısiyle ekonominin her türlüsüne gelen zararın bilincini yasaklıyan otorite kısa zamanda anlıyacağını idrak edeceğini ümit ederiz.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder