25.1.18

Sanayi 4-0 Önde-Yıldız Teknik Üniversitesi-Yıldız Teknik Üniversitesi Teknopark- ENOSAD-EGD-Yılmaz Parlar


PARLAR MEDYA  
5G Endüstri 4.0’in omurgasıdır


5G Endüstri 4.0’in omurgasıdır


Endüstriyel Otomasyon Sanayicileri Derneği (ENOSAD), Başkanlığını Celal Toprak’ın yaptığı Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) ve Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) işbirliği ile Endüstri 4.0 konusunda ülkemizde yapılan çalışmaların Üniversite – Sanayi – Medya üçgeninde değerlendirildiği, ENOSAD tarafından düzenlenen “Sanayi 4-0 Önde” konulu panelde, Dünya gazetesi ekonomi yazarı “Dr. Rüştü Bozkurt “5G Endüstri 4.0’in omurgasıdır.” dedi.


Dr. Rüştü Bozkurt panelde “5G Endüstri 4.0’in omurgasıdır. Endüstri 4.0  Almanlar’ın gelişmekte olan ülkelere kurduğu tuzak değildir. Moda anlatım değil, yaşamın bütün derinliklerini etkileyen teknolojik eğilimdir. Uyum gösteren toplumlar gelişmişler kervanına katılacaktır. Göç geri dönmüştür: Kalkınmanın 1000 yıllık fırsatıdır.” Sözleriyle önemli başlıkların altını çizdi.


Uyumsoft Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Önder, dijitalleşmenin sonucu kişisel veriler korunmasında stratejik sorun olduğunu vurguladı. Ürün pazarlamasının kişi odaklı yapıldığın önemine dikkat çekdi.

EGD Yönetim Kurulu Başkanı Celal Toprak zor yapılan işlerin ropotlara teslim edilmesinden robotların insanların işini elinden almaya başlağını robotların sayısının çalışanların sayısını geçtiğini devirde geleceğin yapısını öngören bir konuşma çerçeveledi
Endüstriyel Otomasyon Sanayicileri Derneği (ENOSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Halıcı, kalifiye ve eğitimli insanlar olmadan sanayinin dijital dönüşümünün gerçekleştirilemeyeceğini bildirdi.

Arçelik Üretim Teknoloji Direktörü Mustafa Esenlik   dijital dönüşümle birlikte, 3 boyutlu yazıcılarla mekana bağımlı kalmadan üretim yapılabildiğinin teknolojik ürün sistemleri hakkında bilgilendirdi.


Endüstri 4.0 olgusunu anlıyabilmek adına, ENOSAD Akademik Kurul üyesi, YTÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Galip Cansever’ in moderatörlüğünde “Sanayi 4-0 Önde” başlıklı panel, 24 Ocak 2018 tarihinde YTÜ Davutpaşa Kampüsü, Teknopark Konferans Salonu’ nda gerçekleştirildi.


Panelistler; Dünya gazetesi ekonomi yazarı Dr. Rüştü Bozkurt, EGD Yönetim Kurulu Başkan Celal Toprak, ENOSAD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Hüseyin Halıcı, Arçelik Üretim Teknoloji Direktörü Mustafa Esenlik, UYUMSOFT Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Önder.


Sanayide, 4'üncü sanayi devrimi olarak adlandırılan Endüstri 4.0'a geçiş için dijital dönüşüm vizyonu çerçevesinde odaklandığı, müşteriye dokunan dijital kanallar, dijitalleşmiş üretim ve tedarik zinciri, analitik karar – pazarlama, dijital ürünler – servisler gibi 4 ana alanı kapsayan, Ar-Ge, mühendislik kabiliyeti, deneyimli ve yetkin insan kaynağıyla yeni sanayi devrimine geçişin, müşterilerinin ve çalışanlarının memnuniyetini de artıracağı gerçeğiyle teknoloji geliştirmek ürünlere yerli ve milli kimlik özelliği kazandırmak amacı güden panelde çok değerli konular ayrı vizyonla ele alındı.

Dijital dönüşüm çalışmalarıyla paydaşların bilgi teknoloji sistemleriyle birbirine bağlanacağını akıllı iş platformunda Endüstri 4.0'a uyumun gerek şartı 5G aşamasına geçmektir diyen Rüştü Bozkurt köprülerin yapımı büyük proje olarak adlandırılanların  yerine türlü kaynağın bilim teknoloji için aktarılmasını ima ederek, 5G aşamasına geçiş ile Endüstri 4.0 aşamasına uyum konusunu ayrıntıda irdelemek gerektiğini açıkladı. Bozkurt 5G’nin öncelikle bilgi işlem platformu olduğunu, iletişim sistemi olmanın ötesinde, ağların, uygulamaların, bulut hizmetlerinin ve donanımların buluştuğu işlem platformu olduğunu bildirdi. Nesnelerin interneti bağlamında işlerin yapılması sırasında hızlı ve kolaylıkların akışını ifade etdi. 
EGD Yönetim Kurulu Başkanı Celal Toprak gelecekte işlerin büyük çoğunluğunun akıllı robotlar tarafından yapılacağını, böylelikle insanın kendisine daha fazla zaman ayıracağını öngördü.
Uyumsoft Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Önder, Üretilen programların öncelikle mobil yazılımının yapıldığını, bulut teknolojisiyle birlikte verilerin masaüstü bilgisayarlarda değil, data merkezlerinde depolanacağını açıkladı.

ENOSAD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Hüseyin Halıcı,  bilişim ve iletişim teknolojilerini de kullanarak üretimde tamamen insandan bağımsız akıllı üretim şekli olduğunu sanayi 4.0'ın birinci, ikinci ve üçüncü sanayi devrimlerinde olduğu gibi bir tetiklemeyle başlayan uzunca bir süreci içerdiği açıklamalalarda bulundu. "İşin özünde insan var. Sanayide dijital dönüşüm denildiğinde bu, eğitimli insanla başlar. Biz bu konuya yönelik eğitim meselesini çözdüğümüz zaman gerisi gelir. Kalifiye ve eğitimli insanlar olmadan sanayinin dijital dönüşümü gerçekleştirilemez." Dedi.

Arçelik Üretim Teknoloji Direktörü Mustafa Esenlik ise Arçelik olarak dünyadaki insansız üretim uygulamalarını ve yalın üretim tekniklerini incelediklerini buna uygun üretimlerini gerçekleştirdiklerini kaydetdi.
yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder