13.9.17

PART Gallery-Benzersiz Anlar, Resim Yaparak Şifalanmak-Yılmaz Parlar


PARLAR MEDYA  
Benzersiz Anlar, Resim Yaparak Şifalanmak

Benzersiz Anlar, Resim Yaparak Şifalanmak
 PART Gallery sahibi ve Küratör Pınar Kanber, ‘Benzersiz Anlar’ isimli karma sergiyle yeni sezona başlangıç yaptı.

Küratör ve galery sahibi Pınar Kanber ve Ressam Eda Uyman ile bu vesile ile bir söyleşi gerçekleştirdik.


Pınar Kanber genel anlamda sergi konusunu sorduğumuzda "Beynimiz, günlük yaşantımızdaki olaylardan önemsiz olanları silerken, önemli gördüğü anları bilinçaltına işler. Genel kültür, kavramlar, kurallar, travmalar, genellemeler ve benzersiz anlar her zaman belleğimizde yer alır. Ta ki önemli bir his ve duygu ile devinime geçene kadar."şeklinde açıklıyor.

Ressam Eda Uyman "Meğer benim hayat amacımmış resim, resim yaparak şifalanırmışım , şifalarmışım"
‘Benzersiz Anlar’ karma sergiye çeşitli disiblenlerden beslenen, soyut sanattan illüstrasyona kadar birçok üslubun iç içe olduğu, çeşitli disiblenlerden beslenen 13 sanatçı bir araya gelerek Kadın-Eş-Bellek-Anı-Şiddet" gibi konuları işlediler.
Eda Uyman kendisini şöyle ifade ediyor;"Yaşım "yolun yarısı" dediği andan itibaren evrenden farkındalık diledim . Dilediğim andan itibaren akışı değişti. Hayatımında, karşıma çıkan insanlar, bulunduğum mekanlar, gördüğüm rüyalar, yaşadığım olaylar ve en önemlisi şamanla yaptığım çalışmalar. Bana bambaşka bir ruh verdi.
Meğer benim hayat amacımmış resim, resim yaparak şifalanırmışım , şifalarmışım. Bunu da şamanla yaptığım çalışmada Tanrı'nın Galata'nın tepesinde ressam kılığına girip "sanat yap dünyayı dolaş" demesiyle farkettim. Henüz dünyanın her bir köşesini dolaşamasam da cennetin burası olduğunu  bana hatırlatan bir kaç kıtada yıldızları izleme fırsatı buldum. Resim her anı benim diyebileceğim emek, his ve dokunuştu , o yüzden de çok fazla dışavurumcu (expresif)resimler yapıyorum. Belki biraz spirütüel, biraz içsel,  biraz da isyankar. " Başarılarını buna yorumluyor.

Pınar Kanber'in Küratörlüğünü yaptığı, Özgenaz Küçük'ün Asistan Küratör olduğu

Kamil Açıkgöz, Haydar Akdağ, Özlem Ayvaz, Ertuğrul Berberoğlu, Müge Ceyhan, Melike Çağıcı, Emine Dokumacı, Burak Erim, Pandora, Ahmad Read, Ağıt Uğur Uludağ, Eda Uyman, Erkan Yaprakkıran gibi isim ressamların resimlerini oluşturduğu sergi 3 Ekim 2017 tarihine kadar Dedeman Bostancı İstanbul Otel’de ziyaretçilere açık olacak.
yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder