25.9.17

24. Uluslararası Adana Film Festivali'nde onur ödülleri töreni-Yılmaz Parlar


PARLAR MEDYA  
24. Uluslararası Adana Film Festivali'nde onur ödülleri töreni


HAYAL TACİRLERİYİZ

Adana Büyükşehir Belediyesince düzenlenen 24. Uluslararası Adana Film Festivali'nde onur ödülleri töreninde, ödül alan Hümeyra "Hayal kurmayı bırakmayın, inatla devam edin. Sanat güzeldir" Temel Gürsu "Ben de genç arkadaşlara bol hayal kurmalarını tavsiye ediyorum. Bizler hayal tacirleriyiz, çok güzel filmler yapmalarını öneriyorum."şeklinde hayal taciri olduklarını söylediler.

Adana Büyükşehir Belediyesince düzenlenen, sunuculuğunu Dolunay Soysert'in üstlendiği, 24. Uluslararası Adana Film Festivali onur ödülleri töreni 25 Eylül 2017 Pazartesi akşamı Adana Sheraton Otelde gerçekleşti. Törene Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, .Adana Vali Yardımcısı Mustafa Aydın başta olmak üzere, İş, Sanat, siyasi hayatın önemli isimleri, bürokrat, akademisyen, çok sayıda ünlü isim katıldı.


1980'de aktris olarak girdiği sinema sektöründe önemli başarılar elde eden Hümeyra, 250 kadar filme imza atan yapımcı-yönetmen-senarist Temel Gürsu, Türkiye'de akademik düzeyde örgün sinema televizyon eğitimini başlatan Prof. Sami Şekeroğlu, sinema ve televizyonunun unutulmaz oyuncusu Şemsi İnkaya, yönetmen Arif Keskiner ve Nijerya asıllı Amerikalı yönetmen Andrew Dosunmu 24. Uluslararası Adana Film Festivali'nde onur ödülleri sahipleri oldu.

Festivalde yarışacak filmlerin kısa bir gösterimi sunuldu.  Kerem Görsev ve Elif Çağlar kısa konser verdi.

Sunucu Dolunay Soysert, Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü'yü konuşmasını yapmak üzere sahneye davet etdi.,


Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü konuşmasında Adana film festivalinin kısa bir ufuk turunu atdırdıkdan sonra geçen yılın siyasi ve olumsuz ortamıyla yapılamayan açılışın hakkında açılış yapılmasada, festivalin sinema ve yarışma bölümlerine, sanata hiç ara vermediklerini söyledi. "Belediye olarak Türk sanatına, Türk sanatçısına hürmet ilkesiyle Mustafa Kemal Atatürk'ün de ifade ettiği gibi 'Türk milletinin, devletinin temeli kültürdür' inancıyla kültür çıtamızı daha yükseklere taşımak, ulaştırmak noktasında üzerimize düşenin yapması çabası içerisinde olduk." dedi.

Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü Sanatçı Hümeyra'ya ödülünü takdim etti. Hümeyra, "Sanat hayatıma 1969 yılında başladım. Festivalin ilkinin de Adana Belediyesi ve Adana Sinema Kulübü öncülüğünde 1969 yılında ''Adana Altın Koza Film ve Sanat Şenliği'' adıyla yapıldı. Geçen süre içinde kimi zaman bilfiil 18 yıl üst üste olmak üzere çeşitli sebeplerle yapılmayan festivalin bu durumunda, Festivalle yaşıtız, yani 24 yaşındayım." Sözleriyle dudaklara gülümse getirdi.
Hümeyra "Sanata bu kadar şevkatle sarılan ve saygıyla kucaklayan Adana Büyükşehir Belediye Başkanı ve çok sevdiğim Adanalılara teşekkür ediyorum. Ödülü genç meslektaşlarım için alıyorum. Hayal kurmayı bırakmayın, inatla devam edin. Sanat güzeldir." dedi.
Yapımcı-yönetmen-senarist Temel Gürsu ödül almadan önce hakkındaki yapıtlarından kesitler sunulan tanıtım kısa filmini izlerken duygulu anlar yaşadı. Gözleri doldu. Ödülünü Adana Vali Yardımcısı Mustafa Aydın verdi. Gürsu, "Tam 56 yıl boyunca gönülden sinemaya bağlıyım, Bunu hak ettiğimi düşünüyorum. Ben de genç arkadaşlara bol hayal kurmalarını tavsiye ediyorum. Bizler hayal tacirleriyiz, çok güzel filmler yapmalarını öneriyorum." şeklinde mesaj verdi.
Sinema mesleğin ömür boyu öğrenmeye ihtiyacı olduğunu söyleyen, oyuncu Şemsi İnkaya  ödülünü oyuncu Yusuf Sezgin'in elinden aldı.

Adana'lı duayen yönetmen Arif Keskiner ödülünü yönetmen Erden Kıral'dan aldı. Keskiner "79 yaşında hatırlanmak güzel. Çok ödüllü filmler yaptım, bundan onur duyuyorum. İyi bir sinemacı olduğumu düşünüyorum. Fakat, sinemacılık kollektif bir iş." dedi.

Türkiye'de akademik düzeyde örgün sinema televizyon eğitimini başlatan Prof. Sami Şekeroğlu, Türk Kültürü Teşkilatı (TÜRKSOY) Genel Sekreteri Düsen Kaseinov'dan ödülünü aldı. Şekeroğlu,rahatsız olduğu için sahne önünde aldığı ödülün sonrası yaptığı konuşmasında "Bu halde olduğum için özür dilerim Aslında gelmemem lazımdı ama ben bu festival için heyecan duydum ve geldim. Çünkü bu festivalin kurucusuyum ben bir ve ikincisini ben hazırladım. Çok güzel bir festival oldu. Ne yazık ki ben programın tamamını izleyemeyeceğim. 80 yaşındaki insanın hatırlanması güzel bir şey."şeklinde minnetdarlığını ifade etdi.
Türkiye ve dünyada hak ettiği değeri yeterince göremeyen sinemacıların onurlandırılması ve keşfedilmesi amacıyla ilk kez verilmeye başlanan Vizyon Sahibi Yönetmen Ödülü de Nijerya asıllı Amerikalı yönetmen Andrew Dosunmu’ya verildi.
Ödül alanların toplu fotograf çekimiyle ödül töreni son buldu.
yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder