11.8.17

Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı-Steptember Projesi-2017-Yılmaz Parlar


PARLAR MEDYA  
Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı-Steptember Projesi

Proje Mükemmel Yaşam Gönüllüsü Yanlış isim

Steptember Projesi Mükemmel İyi Yaşam Gönüllüsü Şah Yaycı Yanlış isim. Güzel projeye katılan duyarlı gönüllü kendi iç doğal motivasyonuyla hareket edin bu olumsuz sentetik motivasyona gerek duymayın ihtiyaç yok.


Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı’nın ülke temsilcisi olduğu, 9 ülkede eş zamanlı 4 Eylül ila 1 Ekim arasında gerçekleşecek. sosyal sorumluluk projesi “Steptember”  detayları, Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı Genel Direktörü Nigar Evgin, Vakfın Yönetim Kurulu II. Başkanı Dr. hc. Dilek Sabancı tarafından 9 Ağustos 2017, Çarşamba günü Zorlu PSM Meydan Fuaye açıklandı.

2016 yılında Steptember’da 2.069 gönüllü tarafından 458 milyon 947 bin 857 adım atılmış ayrıca 426 bin 132 TL bağış toplanmıştı. Toplanan bağışlar Cerebral Palsy’li çocukların eğitim ve rehabilitasyonları için harcanmaktadır.

 2011 yılında Avustralya’nın öncülüğünde başlatılan Cerebral Palsy ile ilgili dünya çapında yürütülen en geniş kapsamlı farkındalık ve bağış toplamaya yönelik sosyal sorumluluk projesi Steptember ile Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı Genel Direktörü Nigar Evgin,  Çeşitli bağış kampanyaları ve sosyal sorumluluk projeleriyle Vakfın çalışmalarını artırma genişletme ve daha fazla Cerebral Palsy’li çocuğa ulaşma amacında olduklarını söylediği basın toplantısında Şah Yaycı’nın Steptember İyi Yaşam Gönüllüsü olduğunu bağış gönüllülerin attıkları adımların yorgunluğunda moral kazanacağı isim olduğunu öğrenince yanlış bir seçim olduğunu söyliyebiliriz. Basın Toplantı öncesi kısa zaman içinde toplantıya gelenler bir network ile bilgilenirler, birbirlerini tanırlar, son derece olması gereken zaman sürecidir. Ancak Şah Yaycı’nın bir iki basın arkadaşa ve kendime alışagelmedik terslikleri nedeniyle kendisiyle barışık olmadığını söyliyebilirim.


Ruh gelişmesini tamamlamış, ruh mekanizmalarını oldunlaştırmış insanlar gerek kendisiyle gerekse çevresiyle uyum içinde olur. Hangi ruh modunda hangi olumsuz şartlarda durumlarda olsa bile hoşgörülü sevecen gülümseyen bir iletişim sergiler. Şaşırtıcı olumsuz ters bir mimik, jest ve sözde bulunmaz. Kitap yazmak gerçek birikim ister ve potasında erittikleri ile yeni bir ürün verir. Kendi duygularını, kendi bilgilerini taşır. Araştırmacı alıntılar bir ser değildir. Alınan birkaç eğitimle danışmanlık yapılmaz. Danışmanlık bilgi birikim deneyim ötesinde son derece olgun karekter gerektirir. Bana Kalırsa bu süper projede yorulanlar veya kopuk an yaşayanlar kendi iç doğal motivasyonuyla hareket ederlerse bu olumsuz sentetik motivasyona gerek duymadan daha başarılı olurlar. Bu içi boş balon motivasyona ihtiyaç yok.

Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı Genel Direktörü Nigar Evgin yaptığı konuşmasında özetle “Sizleri de bu projeye destek olmaya davet ediyoruz. Eylül ayı boyunca sağlıklı bir yaşam için uzmanlar tarafından önerilen günde 10 bin adım atmayı ve Cerebral Palsy’li çocuklar için bağış toplamayı bir sosyal sorumluluk davranışı haline getirmeyi arzu ediyoruz. Vakfımızın ve bu sistemin şeffaflığını hep ön planda tuttuk. Yaptığınız bağışları ve sonrasında çocuklarımıza yöneltilen harcamaları, elektronik ortamda bire bir izleyebilirsiniz.  Steptember süresince hem Cerebral Palsy’li çocukların hayatlarına dokunacak hem de sağlıklı ve zinde bir yaşamın kapısını aralamış olacaksınız. Günde 10 bin adım ifadesi katılmak isteyenlerin gözünü korkutmasın. Bir ofis çalışanı günde ortalama 3 bin adım atıyor. Geri kalan 7 bin adımı yürüyüş yaparak tamamlamak zorunda değilsiniz. Zira Steptember adım atmaktan ibaret değil. Steptember gönüllüleri koşabilir, bisiklete binebilir, yüzebilir,  veya dans edebilir. Steptember web sitesinde gerçekleştirdiğiniz aktiviteleri otomatik olarak adım sayısına çevirecek 40 farklı etkinlik mevcut” dedi.

Toplantıda yine bu yardımlardan istifade etmiş aile yanlarındaki tedavi gören minik yavruları ile duygularını aktararak, toplantıya renk katdılar. Minik yavrunun minnettarlığı, samimiyeti, hayata barışıklığı ilham alınacak türdendi.


Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı Yönetim Kurulu II. Başkanı Dilek Sabancı, “Ben her çocuğun farklı ve özel olduğuna inanıyorum. Cerebral Palsy de çok özel ilgi ve eğitim gerektiren bir durum. Türkiye’de her 8 saatte bir Cerebral Palsy’li bebek doğuyor, bu oldukça ciddi bir rakam. Erken teşhis ve müdahale büyük önem taşıyor. Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı yürüttüğü tüm çalışmalarla toplumun Cerebral Palsy konusunda bilgilenmesine önem veriyor ve toplumun tüm aktörlerinin bu konuya gerekli hassasiyetle yaklaşması için büyük çaba sarf ediyor. Dört yıldır Türkiye genelinde yürütülen Steptember projesinin gelişimini dikkatle izliyorum ve toplumun ilgisinden büyük mutluluk duyuyorum. Bu projenin her geçen gün daha da büyüyeceğine ve daha fazla Cerebral Palsy’li çocuğumuza umut olacağına inanıyorum” şeklinde konuşmasını yaptı.

Eylül (September) ve Step (adım) kelimelerinin birleşmesinden türemiş Steptember, 9 ülkede eş zamanlı olarak düzenlenen ve hem katılımcıların hem de Cerebral Palsy’li çocukların hayatında pozitif bir etki yaratmak için oluşturulmuş sağlıklı ve eğlenceli bir etkinlik. Steptember ayında hedef, katılımcıların kendi sağlıkları için günde 10 bin adım atmaları ve çeşitli bağış kampanyaları ile Cerebral Palsy’li çocuklar için bağış toplamaları. Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı 2014 yılından beri Türkiye ayağını sahiplendiği Steptember ile global bir kampanya sürdürürken, katılımcıya fayda olarak geri dönecek bir eylem sunuyor. Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı, toplanan bağışlarla Cerebral Palsy’li çocuklara eğitim-öğretim, psikolojik ve sosyal destek, erken müdahale danışmanlığı, fizyoterapi, hidroterapi ve özel eğitim desteği veriyor.

yilmazparlar@yahoo.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder