20.3.16

ACE of M.I.C.E-2016-BAŞLAMADAN BİTEN KONGRE TURİZMİ-YILMAZ PARLAR


PARLAR MEDYA  
BAŞLAMADAN BİTEN KONGRE TURİZMİ

BAŞLAMADAN BİTEN KONGRE TURİZMİ

Turizm alternatiflerinin en gözde türevi, açmadan solan turizm çiçeği, kongre turizmimiz…
MICE (Meeting, Incentive, Congress, Events) fuarı ACE of M.I.C.E. Kongre, Toplantı ve Etkinlik Fuarı arkasından söylenebilecek olan, erkeklere göre daha cesaretli sunumlarıyla “Kadınların Oturumu” oldu.

Açılış Töreni süresince ilgililer yaptığı, dışı boyalı, içi sorgulamamız gereken sözcükler karşısında kadınların oturumuyla devam eden, “Kadınların sektöre bakışı, yaşanan problemler, çözüm önerileri ve etkinlik” başarı hikayelerinin işlendiği Zeynep Erataman'ın moderatörlüğünü üstlendiği panelin Universal Turizm ve Ticaret A.Ş.’den Hülya Aslantaş, Mediasa Yayıncılık A.Ş.’den Demet Sabancı Çetindoğan, İstanbul Akvaryum’dan Dilek Çapanoğlu ve TourismaGroup’tan Pınar Kabaca gibi isimlerin panelist olduğu toplantı zirvenin adeta sonuç bildirgesi oldu. Oldukca açık net gerçekleri dile getirdiler.

İlgili konuşmacıların sebeb gösterdikleri; Gelişen ekonomilerin, uluslararası ticaret ve küreselleşme olgusu, kongre ve toplantı sektörünün de büyümesini ve yaygınlaşmasını tetiklemiş olduğu tartışılmaz kılan, dünyanın en hızlı gelişen pazarlarından birini yapan kongre turizmini, 2013 yılında alt yapı eksikliği olarak gösterdikleri otel yatak sayı azlığı
(Verilen teşviklerle, bu günde aşırı otel sayı artışıyla karşımıza çıktı.) yıla gözümüzü çevirelim.

2009 yılında Fransa'da ilan edilen Türk Mevsimi hakkında “Turizm kapı zilimizi Fransa çalıyor” yazımla, etkinlik sayesinde fırsatları değerlendirmeye çalışmıştım.
“2009 yılında, Avrupa ayak izlerini yakında görebileceğiz soluk getirecek turizmde patlamayı yaşıyabileceğiz. 4 Temmuz Paris Trocadero meydanında Mercan Dede –Anadolu Ateşi açılış gösterisiyle başlayan 2010 yılına kadar sürecek olan Fransa daki Türk mevsimi, 14 temmuz bağımsızlık günü Nantes de Türk sanatcıların Gevende konseri, Mercan Dede, Dj Yakuza tarafından sağlanan Rasim Bıyıklı müzikal eseri yer aldı.” Özet şekliyle haberi vermiştim..

Şimdi 2009 yılı itibarı ile Kongre turizmine bakalım. Uluslararası Kongre ve Toplantı Örgütü ICCA verilerine göre, 2009 yılında dünyada 8.300  uluslararası kongre düzenlenmiştir. Kongre organizasyonunda dünyada ilk üç sırayı ABD, Almanya ve İspanya almıştır. 2009 yılında ABD’de 595, Almanya’da 458, İspanya’da  360  uluslararası kongre yapılmıştır.Türkiye ise 118 uluslararası kongre ile 25. sıradadır. Dünyada kongre sayısı bakımından ilk üç sırayı Viyana (160), Barselona (135) ve Paris (131) almaktadır. İstanbul 80 uluslararası kongre ile 2009’da şehirlerarası sıralamada 17. sırada yer almıştı.
2013 yılında sayılarını iftiharla söylediğimiz Kongre Turizm rakamlara ulaşmamıza, Fransa 2009 yılında yaptığı “Türk Mevsimi” etkinliğiyle dolayısyla Dünyada getirdiği tanıtım sesiyle vesile olmuştu.
Yaşadığımız turizmde durgunluğu kırabilmemiz için Devletin Uluslar arası en iyi tanıtma PR şirketleriyle anlaşma yapabileceği zirve esnasında ilgililerce açıklandı.
Bu kadar milyonlarca harcamalara gerek olmadığını, Kadınlar oturumu çok güzel cevapları verdi.

Kongre turizmi bireysel turizmin çok ötesinde ayrıntıları içeren bir oluşum, son dakikaya bırakmaya gelmez. Öncelikle kongrenin yapılacağı ortamlar fiziki şartlara uygunluğu, teknik alt yapı, işinde uzmanlaşmış, eğitimi tecrübesi, çözüm üretebilmesi ve flexibilitesi olmalıdır.
Uluslararası Kongre ve Toplantı Birliği (ICCA)'nın kriterleri dikkate alındığında bir toplantının uluslararası kongre olarak kabul edilebilmesi için toplantıların düzenli olarak yapılması, en az üç farklı ülkede gerçekleştirilmesi gereği ile farklı ülke şehirlerin rekabet ettiği kurtlar sofrasında söz sahibi olmanın kongre turizminde başarı sağlamanın sadece ilgili kuruluşların değil, Yerel yönetimden toplumun tamamının destek vermesi ve değişik kesimler arasında etkin bir işbirliği olması gereği vardır.

Ülke ekonomileri içinde son derece önemli bir yer tutan, Kongre turizminde başarılı olabilmek için ulaşım, altyapı, konaklama, kongre salonu ve imkanları, personel, güvenlik, yan hizmetler, çevre ve kültürel zenginlikler konularında belirli bir kalite ve kapasitede olmak gerekmektedir.

Kongrelere gelir düzeyi yüksek delegelerin katılımcıların diğer turistlere göre farklılık göstermeleri daha fazla harcama yapmaları, düzenlendikleri ülke ve şehirlere yaptıkları tanıtım katkısının yanında sağladıkları gelir kongre turizmini dünya çapında son derece karlı bir sektör yapmaktadır.

Oturumdaki panelistlerimiz sesleniyor; Turizm gerçekçi bir yatırım, argümanlarımızı iyi kullanmayı bilmeliyiz.  Kongre turizmi için ülkemize gelen üst düzey yönetici, bilim adamları, ve benzer kişiler ülke tanıtımımızda çok faydalı ve etkili olabilecek insanlar onlara ülkemizin değerlerinizi iyi tanıtmalı ve anlatmalıyız.
Yine aynı oturumun panelistlerimizce; yurt dışında katıldıkları kongrelerde, şehir içi metro ve toplu ulaşım imkanları, gerekse uçuş imkanları için elverişli, üç ayrı kongre merkezi için üç ayrı metro istasyonunu toplu taşıt kullanabildiği halde, bizde hava limanından özel bir arac veya transfer imkanını dışında otelle ulaşımın problemi, sık frekanslarla kongre merkezlere ulaşım imkanları sağlanması, düzenlenen kongre ile ilgili olarak şehrin yerel yönetiminin de kongre tanıtımında aktif olduklarını, ülkemizde prestijli kongrelerin düzenlenmesinde ilgili Bakanlığının, yerel yönetimlerin gerekliliğine inanarak desteklemesi gerektiği vurgulandı.
Panelden inciler; Haliç Sütlüce, Lütfü Kırdar ve Harbiye kongre merkezlerimiz var olmakla beraber Otel fiyatlarında dönemsel tabansal fiyatlar dengelenmeli standartların altında vahşi rekabetle birbirimizi ve kendimizi bitirmemeliyiz.
Salon tek başına hiçbir şey ifade etmez çoklu alternatiflere cevap vermeli. Kapalı kullanım alanları toplantıya katılan katılımcı sayısına yanıt verecek ve kullanılabilir durumda olmalı
Her şey dahil mantığı Kırılmalı
Kongre turizminde bir idol olmak bilincinde olmalıyız. Uluslar arası kongrelerin alınması konusunda girdiğimiz rekabettere çok ciddi hazır olmalıyız.
Yerel yönetimden uçak seferlerine ulaşım imkanlarına kadar top yekun hareketle önümüzdeki yıllarda gerekli hazırlıklarımızı yapmalıyız. Lobi faaliyetlerimizi aktif tutarak, samimiyet ve dürüstlüğümüzü üst düzeyde iş ahlakımızla birleştirip profesyonel ve eğitimli deneyimli kadrolar yetiştirerek hedefe koşmalıyız.
Kongre turizmi sadece bilgi alış verişi değil aynı zamanda çevreninde keşfedilmesi, sosyal aktiviteler söz konusudur Organizasyon firmaları da daha donanımlı olmalı ve kalitelerinden ödün vermemeliler.
Çeşitli büyüklüklerde toplantı ve seminer salonlarının yanı sıra içerisinde sanat galerileri, sergi alanları, konser salonları gibi kongre sırasında çeşitli sosyal ve kültürel aktivitelerin yer almasına olanak sağlayacak mekanların bulunması gerekli.
Teknolojik olanakların en iyi ve en hızlı şekilde kullanımına izin vermeli, katılımcılara geniş otopark olanağı sunmalı. Kongre merkezine ulaşımın kolay olması ve özellikle de toplantılar dışındaki zamanlarda katılımcıların şehrin çekim alanlarına kısa sürede ulaşabilmesi de önemli.
Özellikle İstanbul’da 3 ila 5 bin katılımcıya hizmet verebilecek Kongre Merkezi’ne ihtiyaç var.
Türkiye’de yeni, modern ve uygun şartlarda hizmet verecek kongre merkezlerinin ve yakın konaklama olanaklarının sağlanması ve arttırılması, şehir içi ulaşımların kolaylaştırılması, kongre duyurularının ve ülke tanıtımının daha etkin yapılması yararlı olacaktır. Unutulmamalıdır ki kongre turizmi her ülke ve her şehir için önemlidir.
Ülkemizin özellikle yabancılar için tam olarak keşfedilmemiş, merak uyandıran bir ülke olmamızın avantaja dönüştürülmesi gerektiğini, kongre destinasyonu olarak tarihi, doğal ve kültürel zenginliklerini, modern turizm hizmetleriyle birleştiren ülkemizin Türk bilim adamlarının da dünyada tanınmasıyla günden güne önem kazandığını ifade ederken eksikliklerimizin de bir an önce giderilmesi gerektiğini
Kongre turizmi özelikli bir turizm çeşidi olarak sadece alternatif bir turizm olarak algılanmamalıdır.Beklentilerin bütünü bir kompozisyondur katılımın maksimum olduğu belirli bir amaç için bir araya gelmiş gruplara servis ve hizmet sunan internet sitelerinde duyurularla başlayan ulaşımla devam eden serüven, otel kayıt, tanıtım kartları, derken açılış kokteyli motivasyon ve iş gücünü yükseltici amaca yönelik verimliliği arttırıcı toplantılar, cafe, breaklar , sunumlar derken ara günlerdeki değişik sosyal ekinlikler ve sponsor geceleriyle renklenen nihayetinde de gala gecesiyle de son gün finalin yapıldığı bir turizm çeşidi olarak uygulandığı
Gerçekler araştırıldığında Türk turizminin gelecekteki ışığı kongre Uluslar arası kongrelerin daha çok alınması ve yapılması sejur turizmin yanında ülkemizin turizm kaderini de değiştirebilecek bir kurtuluş reçetesi
Kongre turizminin ölçeği çok özenle planlanmalı ve dünya çapında tanıtım için ülke olarak uluslararası tanıtıma ağırlık vermek şartıyla ,ülke tanıtımımız da devlet politikası kongre turizmine insiyatif ve tam destek sağlamalıdır.
Bulunduğumuz dönemi “Müşteri Yüzyılı” olarak tanımlayan  Amerika pazarlama liderlerinden Roger Blackwell, işletmelerin temel amacı satış yapmaktan ziyade müşteri kazanmaya ve onları elde tutmaya  en değerli varlıkları haline getirmeyi, müşteri ile sürekli ve birebir ilişki gerektiren ve tüm müşteriler hakkında en ince ayrıntısına kadar bilgi elde etmeyi zorunlu kılan ve bilgiler bazında   pazarlama ve birebir ilişkiye zemin oluşturan stratejik bir yaklaşım gerektiren, müşterileri hakkında olabilecek en detaylı bilgiyi toplayarak bir müşteri veritabanı oluşturulması ve pazarlama faaliyetlerini pazarlama politikalarında müşteri bazlı olmak.
Müşteriyi tanımak, onu kazandıktan sonraki evrede de sürekliği sağlayarak müşterinin sadakatini sağlamak, değişen ihtiyaçlarını gözlemlemek ve anlamak, onu yaşam boyu elde tutmak için çalışmak

Tutundurma, satış, pazar hedefleme, pazar bölümlendirme, pazar araştırması, fiyatlama ve ürün geliştirme gibi alanlarda internetten yararlanma

Tüm dünyada elektronik pazarlamanın önemi firmalar pazarlama faaliyetleri kapsamında bu alanda yatırımlar yapmaları

İnternet geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklı olarak tüketicilere ürün ve hizmetlere 365 gün 7/24 ulaşabilme imkânı sağlamaktadır.

Dünyada elektronik ortamda gerçekleştirilen toplam ticaret rakamı son yıllarda 1 trilyon doları aştığı

Turizm endüstrisinde yer alan işletmelerin, seyahat acenteleri ve tur operatörleri tüketicilere ulaşabilmek adına her yıl binlerce broşür ve katalog bastırmalarına postalanma masraflarını parasal bütçeleri ortadan kaldıran istenilen bilgiye istenildiği zaman ulaşılmasını sağlayan İnternet, Telefon, İntekaktif Televizyon, E-posta, avantaj sağlamaktadır.

Ancak internet hızındaki yetersizlikler müşterilerin web sayfalarında erişim problemleri yaşamasına zaman kaybına neden olmadan bir dezavantaja çevirmeden

Özetle değerli kadın turizmci panelistlerimiz bunları dile getirdi. Turizm yolu ile ekonomimizde gelişme sağlamak istiyorsak; Konsey oluşmalı ilgili turizm otoriteleri tarafından istekleri doğrultusunda şekillendirmeliyiz. Turizmi bir Politika olarak görmeliyiz.

yilmazparlar@yahoo.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder