14.1.16

United Biscuits Yıldız Holding, birinci yılI değerlendirilmesi-Yılmaz ParlaR


PARLAR MEDYA  
United Biscuits Yıldız Holding, birinci yılI değerlendirilmesi
ÜLKER DEV ADIMLARLA

2014 yıl sonunda United Biscuits’i satın alan Yıldız Holding, United Biscuits’in birinci yılının değerlendirildiği basın toplantısı düzenledi.

13 Ocak 2016, Çarşamba günü gerçekleşen  toplantıya Yıldız Holding İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Dr. Cem Karakaş, United Biscuits CEO’su Jeff van der Eems  katıldılar.

Verilen bilgilere göre Şirket güncel olarak 4 kıtada, 4 milyar tüketicinin yaşadığı bir coğrafyada faaliyet gösteriyor. Çalışan sayısı 50 bine, fabrika sayısı ise 14 ülkede 77’ye ulaştı.
Dr. Cem Karakaş,United Biscuits satın alımı sonrasında odağın, grup genelinde hem operasyonel anlamda sinerji oluşturmak hem de tüm çalışanların benimseyeceği ortak bir şirket kültürünü pekiştirmek olduğunu  ifade etdi. Dr. Cem Karakaş “ Ürün kategorisinde ilk iki ürünümüz piyasaya çıktı. Amacımız, üç ana markamız Ülker, McVitie’s ve Godiva ile başta ana pazarlarımız Türkiye ve İngiltere olmak üzere hem mevcut pazarlarda hem de Amerika, Afrika ve Uzakdoğu gibi gelişim potansiyeli gördüğümüz coğrafyalarda daha da büyümek. Şirketin 2015 yılını GBP bazında %10 EBITDA artışı ile kapatmasını bekliyoruz. Brüt satışlarımızın %26’sını oluşturan United Biscuits, bizim global arenadaki en büyük operasyonlarımızdan biri. Buna paralel olarak, UB’ye 2015 yılında 100 MUSD tutarında yatırım yaptık. Bu bizim atıştırmalık kategorisindeki yatırımlarımızın % 41’ine denk geliyor. Önümüzdeki yıllarda yatırımlarımızı daha da artırarak UB işini büyütmeye devam edeceğiz. “ dedi.
UB CEO’su Jeff van der Eems  “Yıldız Holding, yolculuğuna bir aile şirketi olarak ve bisküvi üretimi ile başlamış. United Biscuits de, bünyesinde, yola aile şirketi olarak çıkmış, rüştünü kanıtlamış birçok marka barındıran ve uzmanlığı bisküvi olan bir şirket. Bu anlamda iki şirketin ortak bir DNA’sı olduğunu düşünüyorum. Yıldız Holding’in, bisküvinin yanı sıra çikolata kategorisindeki uzmanlığı, global pazarlardaki deneyimi ile etkin satış ve dağıtım ağı United Biscuits’e büyük rekabet avantajı sağlıyor. Önümüzdeki yıllarda bunun etkisini daha da çok görmeye başlayacağız.” şeklinde konuştu.
Her yıl yüzde 17 büyütmeyi planlayan şirket bu kapsamda 2016 ve 2017’de kapasite artışına  devam edecekler. Şok marketlere yatırımlar devam edecek. 2016-2017’de binin üzerinde Şok mağazası açacacaklar.  
Basın mensupların sorularını cevaplandırılmasıyla toplantı son buldu.
yilmazparlar@yahoo.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder