21.1.16

61. Eurovision Serhat Hacıpaşalıoğlu San Marino-Yılmaz parlar


PARLAR MEDYA  
61. Eurovision’da Serhat Hacıpaşalıoğlu San Marino’yu temsil ediyor

EUROVİSİON TARİHİNDE  İLK

Eurovision tarihinde bir ilk oluşuyor ve bir türk başka ülke adına yarışmaya katılıyor. Türkiye’nin katılmadığı 61. Eurovision Şarkı Yarışması'nda başka bir ülke adına San Marino'yu temsil edecek olan sanatcı Serhat Hacıpaşalıoğlu,  20 Ocak 2016 Çarşamba günü Ortaköy Tarihi Feriye Lokantasında basın toplantısı düzenledi.

“İsveç'in başkenti Stockholm'da gerçekleştirilecek yarışmada, ‘’Hem Türkiye adını geçireceğim hem de San Marino’yu temsil edeceğim. Çifte sorumluluk taşıyorum Aynı zamanda bir meydan okuma.”

Yoğun ilgi gören basın toplantısında sanatcı "Kendi ülkemde en doğru bilgileri paylaşmak istediğim için burada toplandık" süreci ve teklifi açıkladı. “Son yaptığım Fransızca şarkı Je M’adore geçen sonbahardan beri Avrupa’da dans ve DJ listelerinde bir numara oldu. Ve medyada yer aldı. San Marino yetkilileri, kendi adına Avrupa’da yükselen bir yıldız arayışıyla menajerimle bağlantıya geçtiler. Ekim ayından beri konuşuyoruz. Sonunda kabul ettim.’’dedi


Bu süreçte TRT ile bağlantılarının olduğunu ve sürekli temasta olduklarını belirtdi.

‘’7 Ekim’den beri TRT ile bağlantıdayız. TRT ile irtibata geçtik. Ancak bütün girişimlere rağmen cevap bile alamadık. Bana bu teklif geldiğinde benim Almanya’daki şirketim TRT’yazılı olarak hem e-mail, hem de müzik dairesine ve genel müdürlüğe, eğer Türkiye yarışmaya katılmayı düşünüyorsa bizi de değerlendirin şeklinde ciddi bir yazışma oldu. Ama herhangi bir cevap gelmedi. Arkasından da zaten Türkiye yarışmaya katılmayacağını duyurdu. 7 Ekim’de TRT ile tek taraflı yazışmalar oldu. Her kurumun tercih ettiği bir davranış biçimi olabilir. Herkesin tercihine saygı duymak gerekiyor. Biz üzerimize düşeni yaptığımıza inanıyoruz. Çünkü çok ayrıntılı bir dosya iletildi kendilerine. Ama taktirleri zaten bu sene yarışmaya katılmamakmış. Yarışma belki Türkiye’de yayınlanmayacak ama bir şekilde izlenecek biliyorum. Yakın zamanda Avrupa’da basın toplantıları düzenleyeceğiz." Bilgilerini verdi.

Basının soru sorması şeklinde toplantıyı devam ettirme niyetinde olmasıyla ortak merak şarkı oldu.  'En çоk merak еdilenin şarkı olduğunu biliyorum. Şuna inаnabilirsiniz, çok sağlam bir şarkıyla geliyоruz. Şarkının prodüksiyonu devam ediyor. Uluslararası biri tarafından hazırlanıyor. Şarkıyı ve kimin hazırladığını şimdilik açıklamıyoruz. Şarkımızı, İngilizce, Fransızca, İtalyanca ve İspanyolca olmak üzere 4 ayrı dilde ve 4 farklı versiyonda hazırlıyoruz. Dünyanın önemli DJ’leri tarafından Tamamıyla yeni bir prodüksiyonla remixleri yapılıyor.’’cevabını verdi.

Kaybetme riski sorusu üzerine ‘’ Hаyatta risk almadan başarı olmaz. Dolayısıyla dereceye giremezsem diyе hiç korkmаm. Tаbii ki yarışmаya katılаn 43 ülke vаr. Onların temsilcileri kazanmak için orayа gidiyor. Duruşunuz, bıraktığınız iz önemli. Biz güçlü olduğumuza inаnıyoruz. Eskiden faturalar kariyerlere mаl olabilirdi. Artık zaman değişti. Eurоvison ne hеr şeyin bаşlangıcı ne de sonu.

Hayatta her zaman risk aldım. Bu da benim için bir risk ama kendime inanıyorum. 43 ülkenin yarışacağı yarışmada alacağım başarı sadece San Marino’da değil Türkiye’de de mutlulukla karşılanacak.”


Eurovision tarihinde sadece 1 kez finale çıkma başarısı göstermiş San Marino için elinden geleni yapacağını ve Türkiye’nin adının da en iyi şekilde duyulmasını sağlayacağına inandığını söyleyen Serhat Hacıpaşalıoğlu ‘’Bu konu standart bir konu değil. Standart olmayan şeylerin de hayatı güzelleştirdiğine ve bu konunun da hayatımıza bir renk ve güzellik katacağına inanıyorum.’’


Türkiye’nin 3 yıldır Eurovision’da olmamasına  ‘’Eurovision’da çok başarılı işler yaptık. Çok güzel şarkılar yapıldı. Semiha Yankı’nın Seninle Bir Dakika şarkısı en sevdiğim Eurovision şarkısıydı.’’


 Türkiye’nin bu yarışmada olmaması hakkında  "Sanat ortamları bütün ülkeleri kaynaştırıp birleştiren, politik yaklaşımlardan uzaklaşmış çok daha temiz ve naif şekilde bir araya getiren ortamlardır. Türkiye’nin burada olması kendi imajımız açısından da çok değerlidir diye düşünüyorum. Türkiye bu yarışmada aslında çok sevilen ve merakla beklenen bir ülkedir. Ben mesela sonuncu olmasına rağmen Semiha Yankı’nın Seninle Bir Dakika isimli şarkısını çok beğenirim. Katılım konusunda farklı nedenler olabilir, sonuçta bir yayın kurumu buna karar veriyor. Kendi nedenleri vardır, onu da saygıyla karşılamak lazım. Ama ümit ediyorum ki Türkiye bu yıl bu vesileyle, gelecek yılda Türkiye olarak yer alır."


 Birinci olduğunuz takdirde hangi mesajı verirsiniz sorumuz üzerine "Türkiye’de ve dünyada gündem çok çabuk değişiyor. 14 Mayıs günü nasıl bir mesaj veririm bilmiyorum ama inşallah o anı yaşarız. Türkiye yarışmayı bence bu sene izleyecek. Şarkımı zaten sadece Türkler, sadece Almanlar şeklinde yapmıyorum. Eurovision şarkı yarışmasında böyle bir tuzağa düşmek büyük hata olur. Popüler bir müzik yapıyoruz ve bunun da hedefine ulaşmasını istiyoruz." Cevabını alıyoruz.

Şarkıcı ilk elemeleri 10-12 Mayıs 2016 tarihlerinde yarı finalde yapacak. Buradan başarı ile çıkarsa finalde yarışma hakkı kazanacak  14 Mayıs 2016 tarihinde San Marino adına finalde zirveyi zorlamaya çalışacak.

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder