11.10.15

GAIT 2015 ARDINDAN-YILMAZ PARLAR


PARLAR MEDYA  
GAIT 2015 Green, Accessible, Intelligent Transport
GAIT 2015 ARDINDAN
Türkiye- Avrupa Birliği Ortaklığı ile düzenlenen GAIT 2015- Sürdürülebilir Ulaşım Semineri, ulaştırma alanında dünyaca ünlü uzmanların katılımı ile 8-9 Ekim 2015 tarihinde İstanbul’da Hotel Grand Cevahir Kongre Merkezi’nde gerçekleşti. ; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin,Uluslararası Ulaşım Formu Genel Sekreteri José Viegas, Avrupa Birliği Delegasyonu Bela Tzsombati başta olmak üzere yerli yabancı ilgili kurumların Başkanları ve temsilcileri katıldı.
Herkes için Sürdürülebilir Ulaşım, hedefinden yola çıkılarak düzenlenen GAIT 2015- Sürdürülebilir Ulaşım Semineri’nde, sürdürülebilir ulaşımda dünyada gelinen son nokta ve marka olmuş bazı kentlerdeki sıra dışı çözümler iki gün boyunca değerlendirildi.

Daha yeşil bir ulaşıma doğru- Yaşanabilir şehirler için daha iyi ulaşım politikaları-

Yol Güvenliği- Ulaşılabilir ve Kapsayıcı Kentsel Ulaşım-AB Ortaklarına Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik “Desteği Projesi yönetiminde  Akıllı Ulaşım Sistemleri-Avrupa Birliği Ulaştırma Politikası ve üyelik müzakerelerinde Türkiye’deki ilerlemeler-Ulaştırmada Araştırma Geliştirme ve Veri Toplama Yöntemleri-AB Ulaştırma Politikalarının Türkiye şehirleri üzerindeki etkileri-Türkiye’yi neler bekliyor-UITP yönetiminde- Daha sürdürülebilir bir ulaşım için finansman olanakları nelerdir konulu temalar işlendi.

Panel düzenlendi; AB Delegasyonu Dr. Göktuğ Kara Moderatörlüğünde,

Fransız Kalkınma Ajansı Carine Megueulle, Dünya Bankası Stephen Karam,
AB Delegasyonu François Begeot, Avrupa Yatırım Bankası Massimo D’Eufemia, panelin konuşmacılarıydı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 2007 yılından itibaren günümüze   “Ulaştırma Operasyonel Programı” aracılığyla Avrupa Birliği ile mali işbirliği sürecini Program Otoritesi olarak yürütüyor.

Bu kapsamda, ulaştırma sektörüne 2007-2013 yıllarını kapsayan IPA-I dönemi için 584,7 milyon Euro; IPA-II olarak adlandırılan 2014-2020 dönemi için ise 442,8 milyon Euro hibe nitelikli fon tahsis edildi.
Bu meblağın kullanılması, kişilerin ulaşım anlamında hayatlarını kolaylaştırmayı,, yol emniyetini artırmayı, kazaları önlemeyi, kirliliği azaltmayı,ve ulaştırma planlama süreçlerini iyileştirmeği amaçlıyor.
 Avrupa Birliği ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı iş birliğiyle “Yeşil, Erişebilir, Akıllı Ulaştırma” temasıyla düzenlenen “GAIT 2015 – Sürdürülebilir Ulaşım İçin Türkiye-AB Ortaklığı Semineri”nde Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, “Ulaştırma Operasyonel Programı”nın uygulanmasından sorumlu otoritedir. Avrupa Komisyonu’nun 2007 – 2013 dönemi için Türkiye’ye ulaştırma altyapı projelerinde kullanılmak üzere yaklaşık 585 milyon avro hibe nitelikli fon tahsis edildi. Bu fonun, demiryolu ağlarının en önemli noktalarında yer alan üç büyük ölçekli projenin yüzde 85 oranındaki finansmanı için kullanıldı. Fon kullanılımında Bakanlığımız oldukça başarılı bir performans sergiledi. Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA)-I döneminde demiryolu alanında kullandığımız ilk fon, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın Köseköy-Gebze Kesimi’nin rehabilitasyonu projesinde olmuştur. Hizmete açtığımız bu hat, IPA fonlarının Türkiye’deki en başarılı ve Türkiye – AB mali iş birliğinin en önemli ayaklarından birisini oluşturmuştur” dedi.

Bilgin “Bu dönem projelerinin ikincisi, Türkiye’nin en önemli ve stratejik yük akslarından biri olan Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattının yeniden yapımı” şeklinde projenin değerlendirileceğini gelecek yılın ilk aylarında tamamlanacak bu proje ile 220 milyon avroluk bir IPA fonunu kullanılacağını belirtdi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin,  dönemin üçüncü    projesinin ise “Cumhuriyetin ilk Demiryolu Projesi olma özelliğini taşıyan Samsun-Sivas/Kalın Demiryolu Hattının yeniden yapımı ve modernizasyonu ile ilgilidir. Bu projenin bir diğer özelliği, 228 milyon avro ile Avrupa Birliğinden bugüne kadar herhangi bir aday ülkeye tek kalemde sağlanan en yüksek bedelli fon miktarına sahip olmasıdır. Geçtiğimiz ay sonu itibarıyla da bu projenin başlangıcını yaptık. İnşallah 2017 yılı sonunda projeyi tamamlayacağız. Böylelikle Bakanlığımıza 2007-2013 dönemi için tahsis edilen 584,7 milyon avronun yüzde 94’üne tekabül eden 552,3 milyon avroluk kısmı, sözleşmeye bağlanmış bulunmakta.”olduğunu vurguladı.
IPA ile kazanılan tecrübe ile “2014-2020 yıllarını içeren bu dönemde ülkemiz ulaştırma sektörüne 442,8 milyon avro hibe fon sağlanacak. Ulusal bütçemizden yapacağımız katkıyla birlikte düşündüğümüzde IPA-II döneminde Ulaştırma Operasyonel Programı kapsamında toplam 520 milyon avro tutarında yatırım yapılacak. Bu vesileyle Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı’nın Çerkezköy-Kapıkule Kesimini, IPA-II fonları ile yapmak arzusunda olduğumuzu burada AB Delegasyonu’ndan dostların önünde bir defa daha belirtmek isterim.”dedi
 “Bu fark, söz konusu hibe miktarının sadece altyapı projelerinde değil ulaştırmanın her alanında kullanılabilecek olmasıdır” dedi.
IPA-II dönemi hibelerinin nasıl kullanılması gerektiği konusunda yol haritaları çizilen Seminerin gündemini; sürdürülebilir, erişilebilir, çevre dostu, engellilerin erişimini de kolaylaştıran, sosyal faydası yüksek tüm ulaştırma projelerinin yerel yönetimler  ve üniversiteler ile iş birliğini hedefleyen ortak projeleri geliştirmesine olanak sağlamak oluşturdu.
Bu bağlamda uzmanlaşmış yerli ve yabancı pek çok katılımcı ile oldukça verimli sonuçlar üretilen oturumlar düzenlenerek,Tüm dünya ve Türkiye için daha verimli, daha güvenli, daha sürdürülebilir ulaşım politikaları, akıllı ulaşım sistemleri, yeni finansman olanakları, veri toplama yöntemleri gibi çok önemli konular tartışıldı.Seminer, Geleceğe yönelik stratejiler belirlenmesinde ışık tutacakdır.
yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder